Ik zal later wat foto's plaatsen van de werkzaamheden van vandaag. Inmiddels zijn het stuurwiel, de klokkenwinkel, de stuurkolomkappen onder en boven, het dashboard, het blowerhuis, de restanten van de bitumen isolatiemat en de zijkappen bij de voorportieren er af. Daar vond ik ook de "darmpjes" vanaf de voorzijde van het schuifdak. Die zitten gelukkig niet helemaal verstopt, maar er moet wel even iets van een lange pijpenrager doorheen om ze goed open te krijgen.
De S heeft een origineel geleverd fabrieksschuifdak met onbeschadigde windkap. Volgens een bericht op het Franse forum was dit alleen leverbaar op exportwagens, en in Frankrijk zelf niet beschikbaar. Rechts is eens een nieuw boutje gezet waarmee de kap vastzit. Helaas te lang, gevolg: een schram op de hoek van het schuifdak. Ook weer zoiets, want dat gaat als de wagen lang in weer en wind staat natuurlijk roesten
Erg jammer dat zelfs het meest basic onderhoud jarenlang aan de wilgen gehangen schijnt. Overal gruis, roestschilfers en andere troep. Op plekken waar het slecht ventileert zie je de gevolgen: kleine en grotere roestschade. Verder ontbrekende schroefjes, rommelige en vochtige dorpelbekleding binnen, zwarte bevestigingsdrukknoppen, boutjes, moertjes en ringetjes foetsie, en de polyurethaan tochtafdichting van de ventilatieopeningen links en rechts, het blowerhuis en de kachel is totaal vergaan.
Kwaliteit van de voetenbak, onderkant A-stijlen, paravan-openingen en schutbord vallen me desondanks op het eerste gezicht alleszins mee
maar ook hier is wel werk aan de winkel. Straks de luchtverdeler onder de voorruit er nog af om te zien hoe de ruitsponning er daar aan toe is