104 S schreef:De 543 is volgens mij een uitvoering van de 104, blijkbaar was er iemand niet helemaal wakker bij de RDW.
Nee, de 543 is de handelsbenaming, geen type aanduiding.
Bij latere modellen is dit hetzelfde
Nee, 543 is de type-aanduiding van Peugeot, de handelsbenaming is
altijd 104 gevolgd door SL, GL, etc. ( folders, reklame, emblemen).
Schijnbaar foutje RDW of de 104 is onder dat nummer
geregistreerd bij de typegoedkeuring ( toelaten in NL ).
Dat laatste lijkt mij het meest aannemelijk.
Dus zet RDW "543"op het kentekenbewijs.
541 is 104 met kleine achterklepje, eerste 4 bouwjaren
543 is 104 5-deurs
547 is 104 3-deurs behalve ZA
549 is 104 ZA
Dit is toegepast tot model 1982, hierna
codes zoals C42, BE6, B46, etc, waarbij de ZA C46 is.
Zo ook bij 205:
741A is 205 5-deurs tot model 88
741C is 205 3-deurs tot model 88
20A is 205 5-deurs vanaf M'88
20C is 205 3-deurs vanaf M'88
en 305:
581 sedan
683 break
na 1981 is dat gewijzigd in codes zoals:
B84 of B85 ( linksgestuurd )
BJ4 of BJ5 ( rechtsgestuurd )
D84 Break links stuur
DJ4 Break rechts stuur
en ook 505:
551A is 505 sedan
551D is 505 breakversies
De oudjes als 204, 304, 504, 604 e.d. hebben
nog gewoon type als typecode in het chassisnummer.
Daarbij werd uitvoering in de opvolgcode
weergegeven, A11, D01, B02, C01, etc,
504 C32 is bijv een 504 coupé met V6 injectie en (5-?) handbak.
Maar dan kon je bijv. niet zien of het li-/ re gestuurd was e.d. .
Later was meer info nodig, vandaar de uitgebreide codes.
Nu al jaren in de zgn. DAM-code kan de dealer exact bepalen
welk merk dynamo, radiateur of type bekleding er in die auto zit...
Die DAM-code staat op de A-stijl op een sticker ( LV-portier open en zoeken..)
grt, Harrie