Peugeot 104 Rally in wording

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor M. van der Meulen » 26 okt 2009, 22:05

Lees na je PB deze laatste weekend-berichten pas. Dat wordt nog zweten om alles wat er nu nog ligt uit te ruimen en op een andere locatie weer een overzichtelijk plekje te geven! Alle handjes weer uit de mouwen dus want behalve je magazijn is er ook nog een vracht aan gereedschap en hulpstukken. Hoe zit het met alle stellingmateriaal in de loods?

Als ik kan meehelpen om HumpieDumpie in te richten of voorzover nodig mee op te bouwen hoor ik het graag. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 26 okt 2009, 23:27

Ik zie er ook ontzettend tegenop om te gaan verhuizen. Zo'n mooie ruimte als nu vind ik nooit meer :(

Ik heb nog zoveel bende dat verhuizen nu niet goed uit komt, ik had mezelf een half jaartje gegeven, maar het is maar de vraag of dat gaat lukken. Hulp is altijd welkom :!:

Ik moet nog gaan kijken naar twee ruimtes ik weet nog niet of ik daar deze week al toe kom.

Zucht :(
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Rudie_Krämer » 29 okt 2009, 23:46

Omdat er een 5 bak subframe in komt moet er een hap uit gezaagd worden. Dan komt aan de andere kant het 5e bevestigingspunt van het subframe. Moet ik nog maken :?
Afbeelding

Piet heeft voor mij uit de SR de wang losgeprepareerd

Afbeelding

En ik ga hem van het weekeinde weer in Humpie Dumpie lassen. Er moeten nog een aantal kleine stukjes in de auto gelast worden en dan kan hij in de grondverf worden gezet ( ik heb om MP 18 bussen RustOleum grondverf spuitbussen op de kop getikt voor weinig :wink: )

Afbeelding
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 30 okt 2009, 00:34

goed bezig Ruud! Piet heeft die plaat er wel erg netjes uitgehaald! ik ken zijn nauwgezetheid. 8)
mooi koopje, die 18 spuitbussen, gaat sneller dan kwast en roller, vooral in de motorruimte :D
.
ik hoop van harte, dat je ( snel) een geschikte ruimte vind! grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Rudie_Krämer » 05 nov 2009, 22:01

Vandaag het "oortje" erin gelast. Daarna kon ik het toch niet laten om alvast de spatborde naar beneden te halen en alvast wat in de primer te zetten :mrgreen: Ik moet mezelf af en toe ook oppeppen :lol:

Heerlijk om de auto in een laagje primer te zien staan, we gaan de goede kant op

Afbeelding

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Bijna klaar

Berichtdoor Paull en Paulla » 05 nov 2009, 22:25

Beste Rudie,

Dat schiet al best lekker op :P
Nu nog een kwestie van opbouwen ?

mvg

Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor Bart104C » 05 nov 2009, 23:12

Respekt, wirklich gute Arbeit.
Weiter so!
Peugeot 104 C Baujahr 10/1974
Peugeot 104 SL Baujahr 08/1976 (Nelly)
Peugeot 104 ZL Baujahr 05/1981
Peugeot 406 Break Platinum 210 Aut. Baujahr 06/2001
Peugeot 307 CC 2.0 16V Baujahr 05/2004
Peugeot 206 SW Quiksilver 1.6 16V Baujahr 04/2005
Avatar gebruiker
Bart104C
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 05 dec 2008, 00:14
Woonplaats: 42799 Leichlingen Duitsland

Berichtdoor Rudie_Krämer » 05 nov 2009, 23:21

Ik moet nog een paar kleine hoekjes lassen, daarna kitten, spuiten en de motor erin.

Ik denk dat we zaterdag een heel eind zullen komen. Ik hoop morgen de eindlak binnen te krijgen, dan kan het motorkompartiment in wit worden gespoten en kan de motor erin. Zo niet, dan is het kitten geblazen en kan misschien het voorraam erin en het interieur worden opgebouwd.

Ook moet ik allerlei onderdelen opzoeken ( waar lag dat ook al weer? Ik weet dat ik het heb, maar waar, hmmmm :lol: )

Heerlijk om haar weer op te zien knappen, en dat te bedenken dat ik op het punt heb gestaan hem met de vorkheftruck op te pakken en haar in de container heb willen smijten :oops:

IN APRIL ZANDVOORT OP :twisted:

Ik heb de rally kleuren al gekocht, blauw, wit, zwart en oranje. Goud voor de velgen :shock: Helemaal in de zeventies-kleuren.

Zondag zien jullie de vorderingen van Gino en mij wel weer in geuren en kleuren verschijnen

GrR
GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 06 nov 2009, 01:45

geweldig! daar kan ik wel van genieten van zulke foto's!
ik ben benieuwd, Gino kan goed aanpakken dus vordering gegarandeerd.. :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor M. van der Meulen » 06 nov 2009, 18:44

Dát ziet er goed uit :shock: Hopelijk gaat het in deze fase net zo vlot als met de benneton, met name de opbouw, en het vinden en monteren alle electrische componenten die je nodig bent voor de voorlopige ingebruikname en de keuring. Jammer dat het zo'n eind weg is, anders was ik zondag graag weer even deelgenoot geweest van alle activiteiten. Veel sleutelplezier en succes :!: Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 07 nov 2009, 21:23

We hebben gebuffeld, onwijs gebuffeld, maar het resultaat is dat de auto vwb het laswerk af is :shock:

Gino heeft de laatste plekjes gelast, bij de ramen aan beide kanten in de hoek moest nog een plaatje

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ondertussen de koplampen gemaakt. Humpie Dumpie heeft exemplaren met zo'n aparte montage plaat, daar had ik maar twee koplampen van :shock: maar daar lagen beide glazen uit. Gino had een paar patronen ruitenkit meegenomen ( waren overtijd) maar voldeden nog prima, moest ze wel een beetje opwarmen :P

Afbeelding

Nadat het laswerk was gedaan ben ik begonnen met het gladslijpen van de lasnaden, een rotklus :evil:

Afbeelding

Afbeelding

Alles glad geslepen en het motorcompartiment helemaal schoongeborsteld en nu kan het in de primer
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het stuk tussen de kokerbalk en het frontpaneel flink verstevigd, aan de binnentkant een paar platen extra gelast ( nou ja Gino dus)
Aan be buitenkant heb ik er een profiel ingelast, afkomstig van een munitiekist, lekker dik en met een bolling erin. Laat dat vermogen nu maar komen 8)

Afbeelding

Ik heb er ook maar gelijk het 5e ophangpunt van het 5 bak subframe in gelast ( dat heb ik wel zelf gedaan, kon Gino zijn eigen auto ook nog ff lassen :mrgreen: ). Hier heeft deze plaat een verstevigende werking tussen de kokerbalk en het frontpaneel.

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog de naden dichtkitten en dan kan hij wit worden gespoten.

Pffff dat was een vermoeiende dag, we hebben daarna een lekker "chineesje" gepakt en de dag nog eens de revu laten passeren, heerlijk gevoel dat nu het laswerk klaar is :lol:

GrR
Laatst bijgewerkt door Rudie_Krämer op 29 jun 2010, 21:44, in totaal 1 keer bewerkt.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Gino » 07 nov 2009, 23:11

Het was een fijne en productieve dag.

Nu lekker weer opgefrist, en nog even kijken naar onze werzaamheden.

Ik geniet nog even na, en laat de chinees zakken......... :mrgreen:

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Laswerk is klaar

Berichtdoor Rudie_Krämer » 09 nov 2009, 21:39

Misschien kan ik mijn lasapparaat wel verkopen :wink: .

Afbeelding


Ik heb nu twee auto's dermate aangepakt dat ik er eigenlijk tabak van heb :shock:



Geintje

Maar ik ben wel blij dat het laswerk af is

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Rudie_Krämer » 09 nov 2009, 21:47

Maar ja nu weer ff serieus 8)

Ik heb de naden met zwarte kit afgesmeerd en ff met de witte verf gespoten, maar het afsmeren van de kit is niet zo best gelukt en dat ziet er dus niet uit :cry: .

Ik wil voor het motorcompartiment de naden met witte kit afsmeren. Ik heb vanmiddag de verf bij het postkantoor opgehaald:

Afbeelding


Ik ben eerst maar begonnen met het motorcompartiment wit te spuiten, maar de hoeveelheid verf dat uit zo'n spuitbus komt is niet zo groot, dus je bent lang bezig voordat je een goede dekende laag hebt.
Spuiten over niet geschuurde primer wordt ook niet echt mooi, maar ja MOOI is ook niet echt mijn ding :oops:
Op een afstandje lijkt het wel wat, maar niet te dichtbij komen. Mijn polsen laten perfectionisme ook niet toe dus accepteer ik het resultaat maar. Ik ga straks zo snel dat ook niemand het zal opvallen :P

Zie je die gele vlekken, oorzaak? misschien niet goed ontvet en schoongemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Het dekt ook niet niet goed, maar als ik er teveel in een keer op spuit begint de primer op te lassen, de twee zijn niet goed verenigbaar :evil:

Afbeelding

Afbeelding
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Remco504coupe » 09 nov 2009, 22:33

Rudie_Krämer schreef:Ik heb de naden met zwarte kit afgesmeerd en ff met de witte verf gespoten, maar het afsmeren van de kit is niet zo best gelukt en dat ziet er dus niet uit :cry:


Viel mij ook tegen, als ik je een tip mag geven:
Gewoon met je vinger in een pot strijkkit, dan kun je prachtig strijken. Het zal niet gezond zijn, ook niet de terpetine om daarna je hand schoon te maken, maar je krijgt wel een mooi resultaat, en als je het niet te vaak doet...
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Jineuf » 09 nov 2009, 22:44

Rudie_Krämer schreef: Aan de buitenkant heb ik er een profiel ingelast, afkomstig van een munitiekist, lekker dik en met een bolling erin. Laat dat vermogen nu maar komen


GrR


Dat wordt straks dus echt KNALLEN :mrgreen: :mrgreen:
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Berichtdoor Rudie_Krämer » 09 nov 2009, 22:46

Op mijn werk ben ik ook al veel bezig met giftige stoffen, en ben voorzichtig met die spullen, zeker als er isocyanaten in zitten, daar kan je overgevoelig voor worden en dan heb ik echt een probleem.

Netjes afgedankte nitrilrubberen handschoentjes aan :mrgreen:

Dan maar een wat minder mooi resultaat ( is voor mij ook niet het belangrijkste)

GrR

ps de inhoud van de munitiekist is er voor de zekerheid toch maar uitgehaald 8)
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Jeetje » 09 nov 2009, 22:52

Ik denk dat het goedkoper zou zijn én een beter resultaat zou opleveren als je een en ander met industrielak zou rollen (en daarna evt. -als het resultaat te sinaasappelhuiderig is- polijsten)...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Rudie_Krämer » 09 nov 2009, 22:58

spuitbussen zijn tweedehands restpartijen, niet duur.

Met een spuitbusje kan ik nog wel af in mijn sleutelruimte. Twee componentenlak sputen gaat niet in mijn sleutelruimte.

Schilderen van 2 componentenlak heb ik met de Benetton gedaan, was ook geen succes.

Spuitbus is snel en resultaat is aanvaardbaar, en zo kan ik het carrosserietje nog voor de verhuizing in de kleur zetten

Deuren en spatborden kan ik desnoods op mijn werk in de spuitwand doen.

Gaat helemaal goed komen, ik ben niet uit op de perfecte auto :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 10 nov 2009, 00:48

Rudie, het ziet er al heel aardig uit! als de eerste laag droog is, kun je er morgen nóg een laag overheen spuiten,
dan wordt het nog veel mooier en ook beter. Het schijnt hier en daar ook wat door...
Met spuitbus moet je toch al niet te veel in 1 keer 'opzetten', dan krijg je zakkers en slechte hechting door te veel thinner op 1 plek.
Nog een dun laagje als aflak, dan wordt het beter! 8) ( of heb je alle witte bussen al leeg? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie
p.s.: ik vind Munitiekist een leuke en passende naam voor je Rallye, misschien beter dan "Humpie Dumpie"??
( ik hoop nu geen gevoelige snaar geraakt te hebben.. ducking for cover )
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Gino » 10 nov 2009, 18:46

@ Rudie :

Ik bied je 5 euro voo dat fijne lasapparaat..... :mrgreen:

Kitverwerking : opzetten, en met een kwast met thinner uitstrijken.
Veel kitsoorten zijn niet overschilderbaar.

Gele vlekken, de verfoplosmiddelen lossen de ondergrond op. Lagen rustig opbouwen. Goed laten drogen tussentijds.
Immer mit der Ruhe ...........

Komt goed !

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Berichtdoor Rudie_Krämer » 10 nov 2009, 22:02

Dat met thinner gaat niet meer lukken, want gisteren kon ik mijn ongeduld niet weerstaan en ben gaan spuiten. Thinner lost alle verf eronder op :(

Maar ik kan het nog wel op een ongeschilderd stukje proberen, ben nooit te oud om te leren ( en dat van een kit-expert :wink: )

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor M. van der Meulen » 10 nov 2009, 22:05

Ben zelf niet zo'n ster als het om lakken gaat. Kwam ik achter toen ik onlangs van de deze zomer gepoedercoate velgen een wieldop wou afnemen. Met veel geduld destijds ontvet, drie lagen blanke lak aangebracht met ruim voldoende tussenpauze, blijkt het rubber van de wieldop dusdanig aan het oppervlak te kleven dat de blanke lak zó van de lak scheurt :evil: Net cocospapier dat spul.

Je weet zelf uit ruime ervaring wat bij de 104 de kwetsbare plekken zijn, als die voldoende dekking krijgen en eventueel naderhand ook nog een effectieve anti-roestlaag, en zeker met een goede stalling, zal het wel loslopen. In elk geval al een mooi gezicht zo'n kale neus te zien, gereed voor montage van de krachtbron met toebehoren, het onderstel, het plaatwerk rondom, lampen, grill, bumper etc. Benieuwd naar het vervolg, groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 10 nov 2009, 22:17

De 104 heeft slechts 1 gevoelige roestplek :mrgreen:

Als je diep in mijn hart kijkt dan zul je zien dat ik de auto eigenlijk helemaal wil laten stralen. Zou het mogelijk zijn om hem te laten verzinken? :shock:

Ach ik weet het nog niet, belangrijkst is het dat hij met het powerblok het circuit op is geweest, dat duurt nog ff en verder moet ik maar niet gaan denken.

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Gino » 11 nov 2009, 19:46

Correctie :

De 104 IS en gevoelige roestplek............. :mrgreen:

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron