Peugeot 104 Rally in wording
Geplaatst: 18 jun 2007, 18:57
Na de aankoop van de triangel ophanging ben ik toch erg enthousiast geworden en ga daarom maar beginnen het een en ander met dit forum te delen.
Specs:
Peugeot 104 ZS uit 1977 maar dan houdt het ook wel op met de vergelijking.
Peugeot 104 ZS maar nu met:
-Rolkooi
-1440cc Groep B met nokkenas uit de samba Rally 1285cc. Geeft het geheel zo'n 142 pk bij zo'n magere 700 kg
-Twee dubbele webers en wel de 45 mm plus bijbehorden inlaat spruitstuk.
-Op dit moment wordt de krukas zuigers en vliegwiel ( 4.4 kg) gebalanseerd,
-Sper differentieel
-Versterkte drukgroep
-Korte versnellingsbak
-Spagetti uitlaarspruitstuk PTS
-PTS Einddemper
-PTS voorwielphanging ( train triangule)
-Peugeot 205 voorwielnaaf met geventilleerde schijven
-Subframe voorzien van twee extra motorophangingen om het kantelen tegen te gaan
-Achterwielphanging van de Citroen Visa GTI.
-Op deze wijze kan ik de 4 gats wielen van de peugeot 205 GTI gaan gebruiken ( 15 inch 195 breedte).
-PTS Stabilisatorstang ( 23 mm dik!)
-PTS remklauwen voor ( 4 zuigers)
Groep 5 polyester uitbouw om de grotere wielbasis te kunnen herbergen, misschien wordt ie wel 10 cm breder!
Bumpers zijn ook uit de Groep 5 klasse!
Polyester motorkap en achterklep
Voor het racen zal ik waarschijnlijk tijdelijk de polyester deuren van de Samba Rally ( maak ik dan in het zelfde design als de 104)
Natuurlijk komen er kuipstoelen en met de daarbij behorende 6 punts gordels
De 104 zal de originele rallykleuren krijgen als in de jaren 70.
De komende weken zal ik foto's van al die speciale onderdelen plaatsen.
Ik heb er heel veel zin in en hoop dat jullie er ook van zullen genieten
ps op dit forum zal ik beknopt verhalen, maar op mijn homepage zal ik proberen een wat uitgebreider verhaal proberen te maken. Ik heb namelijk op het franse forum gezien dat een forum verhaal lastig is te copieren als verzamelaarsdocument. Tevens heeft een computercrash bij het 205 GTI forum er voor gezorgd dat veel info verloren is gegaan.
Groeten Rudie
Specs:
Peugeot 104 ZS uit 1977 maar dan houdt het ook wel op met de vergelijking.
Peugeot 104 ZS maar nu met:
-Rolkooi
-1440cc Groep B met nokkenas uit de samba Rally 1285cc. Geeft het geheel zo'n 142 pk bij zo'n magere 700 kg
-Twee dubbele webers en wel de 45 mm plus bijbehorden inlaat spruitstuk.
-Op dit moment wordt de krukas zuigers en vliegwiel ( 4.4 kg) gebalanseerd,
-Sper differentieel
-Versterkte drukgroep
-Korte versnellingsbak
-Spagetti uitlaarspruitstuk PTS
-PTS Einddemper
-PTS voorwielphanging ( train triangule)
-Peugeot 205 voorwielnaaf met geventilleerde schijven
-Subframe voorzien van twee extra motorophangingen om het kantelen tegen te gaan
-Achterwielphanging van de Citroen Visa GTI.
-Op deze wijze kan ik de 4 gats wielen van de peugeot 205 GTI gaan gebruiken ( 15 inch 195 breedte).
-PTS Stabilisatorstang ( 23 mm dik!)
-PTS remklauwen voor ( 4 zuigers)
Groep 5 polyester uitbouw om de grotere wielbasis te kunnen herbergen, misschien wordt ie wel 10 cm breder!
Bumpers zijn ook uit de Groep 5 klasse!
Polyester motorkap en achterklep
Voor het racen zal ik waarschijnlijk tijdelijk de polyester deuren van de Samba Rally ( maak ik dan in het zelfde design als de 104)
Natuurlijk komen er kuipstoelen en met de daarbij behorende 6 punts gordels
De 104 zal de originele rallykleuren krijgen als in de jaren 70.
De komende weken zal ik foto's van al die speciale onderdelen plaatsen.
Ik heb er heel veel zin in en hoop dat jullie er ook van zullen genieten
ps op dit forum zal ik beknopt verhalen, maar op mijn homepage zal ik proberen een wat uitgebreider verhaal proberen te maken. Ik heb namelijk op het franse forum gezien dat een forum verhaal lastig is te copieren als verzamelaarsdocument. Tevens heeft een computercrash bij het 205 GTI forum er voor gezorgd dat veel info verloren is gegaan.
Groeten Rudie