Peugeot 104 Rally in wording

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 01 sep 2015, 00:40

Drukregelaar staat op 3.5 bar, moet eens nakijken wat de pomp normaal aan stroomsterkte trekt.

Mooi spul is er genoeg te krijgen.

Bij QSP liep het kwijl uit mijn mond :lol:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 13 sep 2015, 19:30

Weer verder gegaan met de leidingen.

Vandaag de retourlading aangelegd en de verbinding van de injector rail naar de drukregelaar gemaakt.

Ik had die laatste van Aluminium willen maken maar ik had geen koppelingen meer, ik had wel een stukje Teflon leiding over en ook nog extra koppelingen voor de Teflon leidingen, dus :lol: het werd Teflon, de bocht kon makkelijk gemaakt worden dus de beslissing was niet moeilijk :mrgreen:

Ikke is alleen een bocht van 90 graden dus moest ik even een tijdelijke oplossing vinden, niet zo mooi, maar ik kan er nu wel mee rijden, kon ik de brug weer op en dat werkt wel even prettiger als je veel onder de auto moet wezen.

De montage plaat van het luchtfilter nog moeten aanpassen want de connectoren op de injectorrail zaten tegen de plaat aan, daar waar bij de originele rally een tuut zit voor de toevoer van de carterdampen. Die tuit heb ik erafgezaagd en dicht gelast door er een ring op te lassen. Die stak echter een paar millimeter uit en dat was net te veel. Al het uitstekende weggeslepen en hem aan de binnekant dicht gelast zwart gespoten en de luchtfilter weer gemonteerd.

De leidingen zijn nu klaar, voor het mooie wil ik het stukje van de catch tank naar de benzine tank nog geheel van Tefon maken. De 6 meter die ik had gekocht is echter op en moet dus nog een halve meter bijkopen ( en een haaks boogie).

Nu de accu weer vast zetten en een balk ervoor monteren om doorschieten bij een aanrijding te voorkomen en dan is ze weer rijklaar. Is denk ik nog een daggie klussen en dan op naar de ....

Stuurbekrachtiging :mrgreen:

Fotoshoot:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bijna vergeten, maar ik heb een oliedruk sensor op de drukregelaar gezet, kijken of ik die op een metertje op het dashboard kan uitlezen, ben wel benieuwd. Er zit op de drukregelaar ook een vacuumaansluiting en die is volgens mij voor tedelijke drukverhoging bij volg gas, moet ik ook maar eens aansluiten om te zien of dat wat uitmaakt 8)

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor pauldevries » 23 sep 2015, 23:40

De leidingen zijn nu klaar, voor het mooie wil ik het stukje van de catch tank naar de benzine tank nog geheel van Tefon maken.


Beste Rudie
heeft het teflon hier ook voordelen of is dit puur optisch?
Moet bij mijn 205 ook de benzine leidingen vervangen dus ben erg benieuwd naar wat nu het beste is :D

Groeten van Paul
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Jineuf » 23 sep 2015, 23:57

teflon hier ook voordelen

Dat is een goeie vraag. Teflon staat bekend om zijn lage wrijvingscoefficient. Dat het voor leidingen gebruikt wordt wist ik niet.
Wat is het voordeel van het spul in deze fuctie.
Het zal toch niet zijn om de benzine SNELLER te laten stromen?
Dat effect lijkt mij verwaarloosbaar.
:?: :?: :?:
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 sep 2015, 07:52

Teflon veroudert niet door in invloed van temperatuur, lucht en benzine. Oud type rubberen benzineslangen hebben daar wel last van. Benzine slang die bij carburateurs 3-5 bar ook niet zo fijn ( maar je hebt ook rubberen slangen die daar wel tegen kunnen).

Als je benzineleidingen verouderd zijn en droogte scheurtje gaan vertonen kan je vervanging overwegen, ook hangt het af of je injectie hebt of niet, bij injectie is de druk in de leiding aanzienlijk hoger.

Ga je niet laten bang maken door mijn actie :lol: voor mij is het hobby en ik doe wel vaker dingen die niet nodig zijn, maar wel leuk zijn om te doen :mrgreen:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Jineuf » 24 sep 2015, 09:21

dingen die niet nodig zijn, maar wel leuk zijn om te doen
8) 8) 8)
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 26 sep 2015, 20:09

De racer is weer race klaar, benzine,ledingen zijn af, heb de accu weer gemonteerd en een dikke steigerpijp ervoor gemonteerd. Als ik nu ergens op klap wordt deze netjes op zijn plaats gehouden, wel een veilig gevoel :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"draadjes" zijn niet mijn sterkste punt, moet die nog een beetje fatsoeneren. Sommigen zijn een beetje te dun, die naar de twee benzinepompen toe wordt een beetje warm, niet zodanig dat ik hem al meteen moet vervangen, maar staat wel op de verlanglijst :lol:
Anderen zijn weer net iets te kort nu ik de accu een slag heb moeten draaien :evil: Kortom ik ben nog niet helemaal klaar, ook wil ik de leidingen aan de onderkant met klemmetjes vast zetten ( ik heb ze al liggen) Ze zitten nu nog met kabelbinders aan de oude leiding vast :oops: . Kortom de puntjes moeten nog op de A :mrgreen:

De 6-punts gordel weer pas gemaakt ( heeft tijdje in de GTI gezeten, maar de GTI is verkocht en wel zonder gordel en race stuur :wink: ) en gelijk nog een testritje gemaakt. Ik wilde wegrijden maar er rammelde iets onder de motorkap. Toen ik die optilde zag ik dynamo nogal heen en weer bewegen....de moer was er afgetrild :shock: , ja het blok is nogal strak in de rubbers gezet en staat behoorlijk te rammelen. Dus ik kijk er niet van op als er iets los trild. Heb er nu een zelf remmende moer op gezet, die rammelt er niet meer af :P
Afbeelding

Testritje verliep goed en het was lekker om er weer er ff in te rijden :mrgreen:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 03 okt 2015, 21:08

Wat een schitterende dag :mrgreen:

Auto lekker buiten gezet en heerlijk in de zon staan knutselen. De oliedruk meter op de brandstofdrukregelaar aangesloten, maar gelijk problemen, de wijzer sloeg gelijk naar rechts uit en lag in de hoek te wachten totdat de spanning eraf werd gehaald :lol:
Daarna de sensor op de meter in het dashboard aangesloten maar de druk was wel erg hoog en ik vertrouwde dat niet helemaal. Daarna een analoge drukmeter eraan gehangen en die gaf netjes 3 bar aan.
Het aansluiten van het vacuüm op de drukregelaar gaf nu niet echt een duidelijk resultaat :?
Wel had een duidelijk effect had het opdraaien van de druk naar 3,5 en zelfs 4 bar. Het stationair begon iets hoger te lopen, zou de druk misschien te laag zijn geweest? De absolute waarde van de analoge meter kan ik niet controleren dus weet ook de echte waarde niet.

Heeft het een slechte invloed als je de benzine druk flink verhoogt?

OK een zoveelste testritje gemaakt vandaag (rot hoor :P ) en had het idee dat de auto lekkerder liep, maar ja het kan ook zijn dat de auto lekker warm was en ik hem wat lekkerder in de hoge toeren kon trappen :twisted:

Zag wel de watertemperatuur tot 109 graden stijgen, oh oh dacht ik wat nu weer. Ik terug naar het honk en wat bleek, de zekering was er uit gevallen. Zekering er weer in gezet en de ven sloeg weer netjes aan.

Ook de lamda sonde er maar weer eens aan gehangen en tot mijn verbazing doet die het weer. Zag wel dat bij lagere toeren en veel gas de lambada tot ca 10,5 daalde, beetje rijk, maar ja is een moment opname want al sne zie je hem weer terug kruipen tot 13-14. Ook weet ik niet of de verhoging van de benzine druk er wat mee te maken heeft. De computer moet de tabel volgen en daar is niets aan veranderd. Anders de laptop er maar weer eens aanhangen om wat data op the slaan.

Maar het was een heerlijk dagje rommelen

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Paull en Paulla » 03 okt 2015, 23:07

Rudie_Krämer schreef:Heeft het een slechte invloed als je de benzine druk flink verhoogt?
Zag wel dat bij lagere toeren en veel gas de lambada tot ca 10,5 daalde, beetje rijk.
GrR


Hoi Rudie,

Als je de brandstof druk verandert, moet je de injectietijd ook veranderen, anders verandert de A.F.R. ook.
Hogere brandstofdruk, Injectie tijd verlagen.
Je kunt ook 'Required Fuel' in Basic/Load Settings naar behoefte verhogen/verlagen met één of meer mili-seconde.

Een rijk mengsel levert meer trekkracht, maar teveel levert je zwarte bougies op.

Met vriendelijke groet,

Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 11 okt 2015, 08:53

Om kwart over negen stond ik al bij Biesheuvel Autosport op de stoep om nog wat spullen te kopen voor de benzineleiding, maar helaas hadden ze niet de goede uitvoering :x en een ander model had precies de tegenovergestelde kleursetting :evil:
Ik heb rood blauw en Goodrich heeft blauw rood, geen gezicht vind ik, dus ik ben zo de zaak weer uitgelopen. Nu maar online bestellen bij een andere zaak. Gelukkig is Biesheuvel op de weg naar Lexmond dus ben niet veel tijd verloren.
Het was schitterend weer dus veel buiten gezeten ( koffie, lunch, koffie en nog eens koffie). Heb Humpie Dumpie ook buiten gezet en lekker zitten teuten.
Ik heb de tweede racestoel weer terug, die zat in de GTI, maar die heb ik weer terug gekregen. Ik moet wel de brandblusser verplaatsen dus moet ik ook de Aluminium leiding gaan verlengen (moet ik ook op de bestellijst zetten).
Tweede punt is dat de bevestiging van de race gordel gemaakt moet worden. De rolkooi is door mijn voorganger gemaakt maar de dwarsbalk is niet symetrisch maak loopt schuin omhoog, geen goed punt om de gordels op schouderhoogte te bevestigen :x Hmmm moet ik ff laten bezinken :-)
Ik wilde nog een tourtje maken maar kwam er achter dat ik niet zoveel benzine meer had, uit verveling ben ik maar gaan nameten hoeveel ik nog had :D . Heb de benzinepompen aangezet en de retour naar tank losgekoppeld (gelukkig zat daar de snelkoppeling nog tussen) en tot mij schrik bleek er nog maar twee liter in te zitten :shock:
Het tankstation in de buurt heeft alleen maar E95, nou dat gaat er dus NIET in.
Op de terugweg naar huis maar 40 liter E102 gehaald, dat vindt ze VEEL lekkerder :mrgreen:
Ik heb ook aaardig wat moertjes moeten borgen met Locktite, de kunststof achterruit miste er een stuk of zes. Dat lostrillen van bouten en moeren is iets wat bij deze "rammelbak" wel een regelmatige zorg is. Gelukkig heb ik nog een volle fles Locktite staan :lol:
Met een voldaan gevoel weer naar huis gegaan :wink:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 11 okt 2015, 22:35

Gisteren niet aan rijden toegekomen dus vandaag maar gereden.

Ik had een doel: Groot Ammers, daar is mijn moeder geboren en dat is niet zo ver van Lexmond dus leuk om naar toe te rijden. Helaas maakt de rally nogal herrie en vooral als ik gas terug neem komen er behoorlijke knallen uit de uitlaat. Ik ben dus maar niet het drop door gereden want ik wilde de zondagsrust niet verstoren (heb ik zelf ook zo'n hekel aan :x ) Toch lekker even een stukje kunnen genieten zo door de polder heen rijdend. Helaas heb ik wel een Meerkoet om zeep geholpen :? Die vloog tegen mijn zijkant aan, ik hoorde een knal en zag in mijn spiegel een vogel wegfladderen. Helaas pindakaas, nog op de camera terug gekeken of ik niet had zitten opletten, maar er was niets te zien en is hij tegen mij aangereden en niet anders om. Stom Stom Stom!!!

Voor het ritje een ijklijntje gemaakt voor de vulling van de tank:
We beginnen met totaal leeg, twee keer een jerrycan van 5 liter getapt en toegevoegd
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Makkelijk te onthouden, half vol is nog 10 liter over :idea:

Ik heb ook een idee gekregen over hoe ik de gordels moet gaan bevestigen. Ik ga een dwarsbalk tussen de achterschokbrekers maken, maar wel zo dat ik zowel de passagiers stoel als de bevestigingsbalk makkelijk weg kan halen als ik allen ga racen. Het idee is er nu de uitvoering nog :mrgreen:
Zie hoe raar dit gemaakt is :-|
Afbeelding

Wat een genot om in dat 104tje te rijden :wink:
Wel raar als je daarna terug stapt in de Benetton ( zag op de tast te zoeken naar de versnellingspook :shock: die zit wel op een heel andere plaats 8)
Twee uitersten Benetton versus Humpie Dumpie

Spulletjes online besteld zodat ik volgende week de brandblusser kan verplaatsen en de benzineleidingen kan verleggen etc

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 18 okt 2015, 09:28

Verder met mijn benzineleidingen :mrgreen:
Haakse bocht besteld en er ook nog maar een metertje Teflon leiding bij besteld. Ik had de leiding door de opening naar de benzine nivometer willen voeren. Eerst tank leeg gepompt en eronderuit laten zakken zodat ik beter bij de aansluitingen kon. Het is een Visa GTI tank en daar zitten de aansluitingen voor een 104 verborgen :x
De Teflon leiding aangepast en aangesloten en de tank weer op z'n plaats gehangen...
De leiding kwam echter klem te zitten en de leiding liep in een grote bocht en werd nogal wringen :evil: Nee dat ging hem niet worden. Het assortiment van dat dure spul wat ik op voorraad had was niet zo groot en eigenlijk wist ik het niet hoe ik het moest doen.
Ik alle frustratie heb ik geloof ik wel drie keer geluncht, bakkies koffie gedaan en eindelijk kreeg ik een "WAVE". Duurt soms wel een beetje lang maar uiteindelijk komt het allemaal goed :mrgreen:
Gelijk de draadjes van de tank onderdoor laten lopen zodat ik de deksel in de vloer weer op de originele manier kan afsluiten.
Wat een rust op de laadvloer :lol:
Voor en na
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog de leidingen onder de auto nog goed vastmaken

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor MarcoPeus » 18 okt 2015, 09:41

Perfecte oplossing Rudie, en doordat je dat gat hebt kunnen dichten bij de tank is de auto ook wat stiller geworden tijdens t rijden :mrgreen:
Netjes opgelost in ieder geval, daar zal een technische controle ook blij mee zijn als ze dat zien.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Matthijs » 21 okt 2015, 20:01

Rudie, je kan de boel altijd nog omdraaien: motor achterin en tank voor.

In Libanon kennen ze kennelijk ook mensen met een 104 virus.

Toevallig gevonden toen ik keek of de nieuwe laptop filmpjes goed afspeelt.

104 zl 1983
106 accent 2000
(Xsara break 1999)
Ford Focus Wagon 2010
Matthijs
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 28 jun 2008, 13:30
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor M. van der Meulen » 21 okt 2015, 21:05

Leuk, alleen geeft de ondertiteling niet mee welk blok dat hierin zit...
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor MarcoPeus » 21 okt 2015, 21:13

Zo te horen een V6 maar welke??? Geen idee.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 okt 2015, 18:28

Vandaag naar de racewinkel geweest om wat spullen te ruilen en om mijn brandblusser opnieuw te laten keuren, die was van 2005 en sindsdien niet gekeurd :oops: nu las ik dat schuimblussers elke 5 jaar van nieuw schuim moesten worden voorzien (zin of onzin ....er bestaat kans op roest aan de binnenkant en dan functioneert hij niet goed meer).
Wat nu dacht ik...een nieuwe systeem kost al snel €450 voor een 4 liter uitvoering.
Ik kan hem nu voor €100 opnieuw laten controleren en laten hervullen, dus dat heb ik maar gedaan. Ik hoop dat hij door de keuring komt :?
Verder gegaan met het monteren van de tweede stoel. De slede icm de stoel is lastig monteren en ik wil als ik alleen rij die tweede stoel eruit kunnen halen, dus dat moet eenvoudig gaan. Ik heb nu de eindblokkeringen van de rails weggehaald zodat ik de stoel veel verder kan verstellen en nu kan ik veel makkelijker bij de 4 boutjes komen. De moeren las ik er aan de onderkant aan vast zodat ik me ook mijn polsen niet in een hoek van 90 graden hoef te leggen om er bij te kunnen :lol:
Ook nog overwogen om een soort snel-klik systeem te bedenken, maar dit is al zo makkelijk dat ik geen zin had om er nog langer over na te denken :mrgreen:

Helaas vergeten foto's te maken :oops:
Volgende keer beter

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor wim_dekens » 24 okt 2015, 22:26

Rudie_Krämer schreef:Vandaag naar de racewinkel geweest om wat spullen te ruilen en om mijn brandblusser opnieuw te laten keuren, die was van 2005 en sindsdien niet gekeurd :oops: nu las ik dat schuimblussers elke 5 jaar van nieuw schuim moesten worden voorzien (zin of onzin ....er bestaat kans op roest aan de binnenkant en dan functioneert hij niet goed meer).
Wat nu dacht ik...een nieuwe systeem kost al snel €450 voor een 4 liter uitvoering.
Ik kan hem nu voor €100 opnieuw laten controleren en laten hervullen, dus dat heb ik maar gedaan. Ik hoop dat hij door de keuring komt :?
Verder gegaan met het monteren van de tweede stoel. De slede icm de stoel is lastig monteren en ik wil als ik alleen rij die tweede stoel eruit kunnen halen, dus dat moet eenvoudig gaan. Ik heb nu de eindblokkeringen van de rails weggehaald zodat ik de stoel veel verder kan verstellen en nu kan ik veel makkelijker bij de 4 boutjes komen. De moeren las ik er aan de onderkant aan vast zodat ik me ook mijn polsen niet in een hoek van 90 graden hoef te leggen om er bij te kunnen :lol:
Ook nog overwogen om een soort snel-klik systeem te bedenken, maar dit is al zo makkelijk dat ik geen zin had om er nog langer over na te denken :mrgreen:

Helaas vergeten foto's te maken :oops:
Volgende keer beter

GrR


brandblussystemen hebben slechts 2 jaar FIA keuring en dan moeten ze opnieuw gevuld worden

wij verkopen compleet automatisch brandblussyteem FIA goedgekeurd 4,25 liter bij ons aan 144,95 euro... 1/3 van de prijs die je zegt dus ;)

http://www.wdparts.be/product/automatis ... irex-425l/

moest je trouwens ooit nog op zoek zijn naar rally materiaal aan betaalbare prijzen, wij zijn verdeler van www.rrs-direct.com ... supermateriaal aan zeer scherpe prijzen
wim_dekens
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 26 okt 2013, 21:07

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 25 okt 2015, 08:39

Wim bedankt voor de tip.

Als de mijne niet meer wordt goedgekeurd kom ik er nog op terug :wink:
Jammer dat mijn systeem 6 mm leidingen heeft, die bij jou zijn 8 mm dus kan ik alle leidingen weer gaan vervangen, is ook weer niet zo'n drama, maar toch...

Ik wil ook nog een tweede 6puntsgordel, een Hans device en een bijpassende helm voor het komende seizoen.
Voor een hobyist wel een dure aangelegenheid, helemaal als je niet van plan bent om nog jaren met racen door te gaan, maar als je een keer een goede klapper maakt zou je wensen dat je het wel had gedaan. Het staat al lang op mijn verlanglijstje. Dus.....niet zeiken gewoon doen :lol:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 30 okt 2015, 23:06

Ik hoop de 15e november 's-middags toch nog een keer op Zandvoort te gaan racen :shock:

Kees, met z'n Visa GTI, wil dan dit seizoen ook nog een keer de baan op.

Het is al jaren een wens van ons beide om eens samen de baan op te gaan :lol:

Ik heb die dag In mijn agenda al vrij genomen en als het weer het toelaat dan ben ik op Zandvoort te vinden.

Mocht er iemand die middag me willen helpen met het wisselen van de wielen, laat het maar weten :wink:

Ik krijg er weer helemaal zin in :mrgreen:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 01 nov 2015, 19:01

Een zonovergoten Zondag, was dat effe genieten!

De laatet hand gelegd aan de benzine leiding, de onderkan netjes vast gezet.
Daarna met de stoel verder gegaan, maar dat ging niet zoals ik had gepland :x
Ik had een mooie verlengde rails die ik wilde modifiseren...de eindvlokkering er uit geslepen zodan ik de stoel zo ver kon verstellen dat ik de bouten makkelijler kon bereiken.....ik vond op een gegeven moment allemaal kogeltjes, hmmm ho kan dat, heb niets van dat de laatste tijd gebruikt.....Ik koest een stalen balkje in het stoelframe lassen en toen dat klaar was trok ik de slede uit de rails, maar kreeg hen er niet meer in......toen kwam ik erachter waar de kogeltjes vandaan kwamen....de nylon geleide rails samen met de kogeltjes zorgen voor een wrijvingsloze geleiding....de nylons koorden waren eruit gelopen en de rollagers waren er dus ook uitgevallen, kortom onherstelbaar naar de klote geholpen.
Ik had nog wel ander rails, maa die waren niet verlengd :evil:
Ik had geen zin om alles weer opnieuw te maken en in dat proces kwam de oplossing aan :idea:
Geen verstelbare rails, maar de draadeinden direct door de vloer, simpel als war, vier moertjes los en de stoel licht eruit. Zo vaak zullen er geen mensen meerijden en die moeten dan maar genoegen nemen met een iets oncomfortabele zithouding :oops:
Ik KAN nu in iesergeval een duo passagiet meenemen :wink:

Tijd om van nhet lekkere weer te genieten, de lambdasonde weer gemonteerd en de weg op gegaan. Ik had de benzinexruk weer terugbgezet en dat had z'n effect, waardes waren nu veel minder rijk, maar ik heb wel wat anders opgemerkt

Tussen stationair en 2500 rpm blijft de AFR tudssen de 15 en 20 en dat is veel te arm, maar de vraag os dat erg is. Het blijft alleen O als ik het gaspedaal in die positie hou. Geef ik gas dan zakt de AFR weer naar waardes rond de 15 (13-15, afhankelijk van de stand van het gaspedaal) allemaal netjes. Alleen tot de 2500 rpm en cruise tempo is het huilen, ook bij stationair laren lopen is het mngsel veel te arm, ze blijft ook nauwelijks lopen als ze koud is.

Heetft iemand een suggestie?

Nog een mooie foto van de gasfabriek :mrgreen: wilde ik jullie niet onthouden :lol:
Afbeelding
De Teflon leidingen netjes vast gemaakt
Afbeelding

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 01 nov 2015, 19:27

Nog iets anders:

Ik denk erover om een HANS DEVICE te kopen, maar ik las dat dit bij een normale racestoel niet goed zit, klopt dat of valt dat nogal mee.
Dat ik andere gordels moet kopen vind ik niet zo erg, degene die ik nu heb verplaats ik dan naar de passagierskant want daar zit nu een erg oude 4punts gordel in en die moet ik sowieso vervangen.

Ik ben benieuwd of er nog racers kijlen naar dit draadje :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Paull en Paulla » 02 nov 2015, 00:29

Rudie_Krämer schreef:Tussen stationair en 2500 rpm blijft de AFR tudssen de 15 en 20 en dat is veel te arm, maar de vraag os dat erg is. Het blijft alleen O als ik het gaspedaal in die positie hou. Geef ik gas dan zakt de AFR weer naar waardes rond de 15 (13-15, afhankelijk van de stand van het gaspedaal) allemaal netjes. Alleen tot de 2500 rpm en cruise tempo is het huilen, ook bij stationair laren lopen is het mngsel veel te arm, ze blijft ook nauwelijks lopen als ze koud is.

Heetft iemand een suggestie? GrR


Hoi Rudie,

In 'Basic setup Fuel VE table' Kun je de 'fuel load' in het toeren gebied 500/ 2500 R.P.M. iets meer brandstof (in %) geven.
Even langs Jeroen rijden kan ook een snelle oplossings brengen.

Met vriendelijke groet,

Paull
PS Ziet er strak uit, onder de kap.
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 02 nov 2015, 08:27

Het probleem is dat dit probleem er in het verleden niet is geweest en de tabel heb ik niet veranderd. De vraag is dus wat de oorzaak zou kunnen zijn.

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 02 nov 2015, 21:01

Ik heb nog even de tabellen erbij gepapkt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zou het kunnen dat die onderste regel van de ontsteking en de VE tabel , dus bij zeer weinig gasheven niet is aangepast?

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten