Peugeot 104 Rally in wording

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 21 maart 2015, 20:26

Vandaag en aluminium beschermcarter gemonteerd. Ik heb van die grote poetsdoeken gekocht ( 50*40cm) en die vast geplakt op de aluminium plaat. Zo heb ik meer opvang mogelijkheid voor de olie zonder dat dit op de straat gaat komen.

Wel gemerkt dat de benzinepomp begon te lekken en wat bleek.... membraan geheel gescheurd, gelukkig had ik een nieuwe op voorraad liggen :wink:

Afbeelding

Jammer dat het vandaag had geregend want had toch wel een ritje willen maken, maar ja komt wel, de auto is weer bijna raceklaar. Ik wil de tank leeftijden om er dan octaan 102 in te kunnen gooien, ben benieuwd of ik het verschil ga merken ( op de weg zal het wel niet, maar op het circuit hoop ik wel)

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor lionceau » 22 maart 2015, 09:27

Zo'n benzine pomp zit ook in mijn rallye.
Ik ga ook maar eens een membraan op voorraad nemen.
Kan je die gewoon bij de automaterialenzaak kopen?
Gr. Tjard
104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 22 maart 2015, 09:44

Ik heb gisteren zitten zoeken, maar geen losse membranen kunnen vinden, wel de website gevonden, en zal er eens een mailtje aan wagen (Hardi.de)
GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 25 maart 2015, 21:30

Ik zit er nu over te denken om op 1 mei weer te proberen met de rally de baan op te gaan. Moet het wel goed weer zijn dat is vereiste :!:

De auto is op een haar na klaar dus dat zal het probleem niet zijn. De huis van een oprijwagen wel. Die ik de vorige keer heb gehuurd diens er mee gestopt :x

Nu heb ik er een gevonden in Rotterdam, maar die gaat pas open om 7:30 en sluit al om 19:30. Als ik vanuit Delft naar Lexmond moet en dan voor 8:00 op Zandvoort moet zijn gaat dat wel lastig worden. Een dagje racen wordt wel een hele onderneming :-| ik wou dat het op een makkelijkere manier kon.
In Berkel had ik een ambulance ter beschikking en kon ik de dienstbus nog gebruiken, die opties zijn niet meer aanwezig en dat heeft me al een aantal malen er voor gezorgd dat ik maar niet ben gegaan. Ff een rondje rijden is er niet meer bij.
Met de GTI durf ik wel over de weg naar het circuit te rijden, is een standaard motor en daar kan ik makkelijk de slicks in kwijt. Met de 104 voel,ik me daar niet echt prettig bij (kijk maar afgelopen weekeinde met de benzinepomp)

Maar ja 1 mei wil ik het toch weer gaan proberen. Ik heb ook besloten eerst in de 104 te gaan rijden en niet in de 205 ( niets is zo veranderlijk als een mens en bovendien kreeg ik duidelijke signalen dat ik het niet in mijn hoofd moest halen om de 205 te gaan gebruiken (de 104 nam wraak en liet de 205 crashen door een openslaande motorkap en daarbij een stukke voorruit, en OK ik begreep het signaal... :lol: ) het zij zo,dus 1 mei dan maar de 104 met de HARC)

Ik kijk er al weer naar uit, en nu maar duimen voor goed weer :mrgreen:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor lionceau » 28 maart 2015, 11:57

Hoi Rudie ,

Cool dat je weer met de 104 het circuit op gaat!
Als ik dan niet druk was met verhuizen was ik komen kijken, hopelijk blijft het niet bij een keer dit jaar.

Gr, Tjard

Ben je er al achter of je het membraam voor de benzinepomp los kan kopen?
104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Bart-Peugeot » 28 maart 2015, 23:49

Is dit niet wat? Hier heb ik er ook ooit één gehuurd.

http://www.vollebregtaanhangwagens.nl/V ... delid/4343
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 29 maart 2015, 11:38

Ik had al lang niet meer in de Rally gereden en ook nu zou het weer gaan regenen, dus besloten om vrijdagmiddag vrij te nemen om een stukkie te scheuren :mrgreen:

Ik moet tenslotte wel het gevoel hebben dat de auto betrouwbaar genoeg is op het circuit 8)

In de buurt een beetje de olie op temperatuur gebracht en gelijk ook de oorzaak gevonden waarom de nieuwe benzinepomp zo'n herrie maakte, DE BENZINETANK WAS LEEG :shock: en daarom begon de pomp lucht te happen. Door de catchtank kon ik nu de tank tot de laatste druppel oprijden. Dat was het geval toen ik de snelweg af kwam en onder de brug tot stilstand kwam :lol: Ik had er echter al rekening mee gehouden want ik had de jerrycan met racebenzine al naast me liggen :wink:
De benzinemeter gaf aan dat er nog een behoeveelheid benzine in zou moeten zitten, maar ik bedacht me opeens dat ik natuurlijk een 205GTI niveau meter had gemodificeerd dus het minimum klopt dus niet meer :oops: Nu dus twee nieuwe ijkpunten, de niveaumeter en het geluidsniveau van de benzinepomp :idea:

Ze geniet nu lekker van Octaan102, nog even een stukje binnendoor gereden om toch echt te voelen dat het alleen de benzine tank was die leeg was, maar daarna even het gas erop en via de de snelweg weer terug naar de sleutelruimte.

Ik kan je melden dat ze loopt als een speer, gaat helemaal goed komen :P

Zaterdag de benzinepomp verplaatst zodat ik de 4 slicks achterin kan meenemen, dat past precies.

Afbeelding
Vroeger zat het zo:
Afbeelding

Ik heb nu de mogelijkheid om met de Rally over straat naar Zandvoort te rijden. Niet dat dit mijn voorkeur heeft, maar als het tegen zit moet in een oprijwagen voor meerdere dagen huren en dat wordt me te veel. Er is kans dat ik bij Vrij-rijden maar 1 of twee sessies van 20 minuten kan rijden. Het kan ook zo zijn dat ik teveel last heb van mijn polsen en dat ik er na een half uur al weer de brui eraan geef ( dan zou ik met de oprijwagen ook gelijk weer terug kunnen en is er helemaal geen sprake van meerdere dagen huren). Het kan ook zijn dat ik er op de bewuste datum geen ter beschikking heb. Kortom een uitwijk mogelijkheid is altijd welkom.
De pomp zat echter te veel in het midden van de kofferbak.
Heb gelijk een snelkoppeling en een terugslagklepje gemonteerd ( was achteraf niet nodig geweest, maar ik ben lekker bezig geweest, Gino was lekker aan het teuten met zijn 205' ie dus was een gezellige middag)

Afbeelding

Ik wil alleen de remolie nog verversen, want ik moet absoluut vertrouwen hebben in de remmen, de remolie zit er nu al twee jaar in dus tijd voor verversing
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 05 apr 2015, 18:58

WAt een lekkere sleuteldag, zonnig, lekkere temperatuur en er dus gelijk gebruik van gemaakt om in het zonnetje een bakkie koffie te genieten. Eindelijk weg met de winter :P

Na de koffie de remolie vervangen. Dat kost wat tijd want de remklauwen voor hebben twee ontluchtingsnippels. Ik heb dus maar gebruik gemaakt van de vacuumontluchter van Jarno. Wel makkelijker maar niet sneller :-|
Dit was het laatste puntje voor de racerij, de auto is nu echt RACE KLAAR 8)

Afbeelding

Ik heb de auto warm gereden en heb er nog een tijdje mee rondde gereden ( vervelend hoor :lol: ). Ze loot perfect en ik heb er volledig vertrouwen in!

Ik heb nog een veiligheid aangebracht op de uitlaatdemper, die zit met een rubberen demper vast, maar ik heb er nog een dikke tie rap aan gemonteerd voor het geval dat het rubber stuk gaat.

Afbeelding

Verder nog een optische verbetering aangebracht door de rand van de tank weer netjes zwart te spuiten. Bij het spuiten van de bumper was deze besmet met oranje en dat zag er niet uit. Ziet er nu heel anders uit.

Afbeelding


Vorige week had ik een rondje gereden ( of was het de week ervoor) en door het ontbreken van een deurrubbers was het verrekte koud, dus er maar weer een rubber op gemonteerd en dat scheelt ontzettend. AF gewoon!!!

Afbeelding

Nu maar hopen dat 1 mei droog zal blijven :lol:


GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 10 apr 2015, 20:49

Vandaag maar WEER van het lekkere weer genoten.

Afbeelding

Lekker in het zonnetje geluncht, hmmm wat ben ik blij dat de winter weer verdwenen is, op naar zomerse temperaturen.

Ik heb de video camera weer in orde gemaakt, moest een nieuw boutje maken om de camera mee vast te zetten, maar ja dat was een klein klusje, daarna een steunbalk gemaakt om de vier banden achterin op z'n plaats te houden ( vergeten een foto te maken :oops: ), maar komt er op neer dat ik gebruik gemaakt heb van gaten die achter het zijpaneeltje al aanwezig zijn. Beetje open gebogen voor wat meer ruimte. Twee gaatjes in de balk geboord en een borgpen er doorheen gehaald, zodat ik de balk er weer makkelijk kan uithalen, blijft geen extra gewicht achter bij het racen :lol: .

Ik begin uit de noodzakelijke klussen ter geraken en zat te bedenken wat ik nu weer zou gaan doen :shock:

Gelukkig kreeg ik een :idea:

Ik heb nog een tweede polyester motorkap en daar zitten nog geen gaten in, dus dacht maar eens een kap te maken zodat ik ook in de regen kan rijden zonder dat de bougies onder water komen te staan.

Dus de kap uitgegraven, gaten geboord, klemmen gemonteerd en lipjes gemaakt zodat bij de parafan de kap er makkelijk ingestoken kan worden.

Afbeelding

Deze kap is aanzienlijk steviger, is gemaakt door een botenbouwer en heeft een versterkings profiel toegevoegd en dat maakt behoorlijk uit.

Afbeelding

Ik heb helaas niet meer voldoende lavendel blauw om de kap in de zelfde kleuren te spuiten, moet waar weer eens op zoek gaan naar een paar van die spuitbussen...

Als op 1 mei nu een kleine kans is op regen dan kan ik toch de kans wagen, neem ik die andere waterdichte kap mee. Krijg ik wel wat meer warmte ontwikkeling onder de kap, maar ja acceptabel compromis :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 18 apr 2015, 19:51

Het was weer lekker weer en toch maar even naar Lexmond geweest,,had eigenlijk niet zoveel zin omdat ik pas na de lunch gegaan. Lekker methode video camera's zitten spelen. Ook nog wat opnames gemaakt met mijn circuit-appie. Had daar al heel lang niet mee gewerkt en moest dus weer even oefenen.
Op een gegeven moment stikte het er van de politie agenten :shock: NIET omdat ik me zo had misdragen (ik had het bewijs bij me :wink: ) toch was het wel een extra stimulans om me te gedragen :mrgreen:

Lekker gereden, lekker gerommeld, met een voldaan gevoel weer naar Delft teruggereden.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 29 apr 2015, 20:46

Vrijdag goed weer voorspeld dus ik ga de gok weer wagen om op Zandvoort te gaan racen

Heb nog wel gevraagd of ik in de straatklasse mee mag doen, bij vrij rijden.nl mocht dit niet omdat ik een rolkooi had.

In de raceklasse bij de HARC zit je dan al gelijk in de klasse die 200 minuten rijtijd krijgt, betaal je ook 185 euri's. Ik hou echter geen 200 minuten vol met die polsen van mij dus dat bracht me aan het twijfelen. Gelukkig mag ik wel in de straatklasse en dan rij je 2 maal 25 minuten en dat vind ik wel zo fijn. Ik hoef Humpie Dumpie ook niet 200 minuten af te beulen ( arm 104'tje :cry: )

Ik ga er rijdend met de 104 heen en zet er daar mijn slicks onder, wordt spannend, moet weer terug kunnen rijden :lol: Nu maar hopen dat de zaak heel blijft :P

Ik hoop weer mooie filmpjes te kunnen maken :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor pauldevries » 29 apr 2015, 22:59

Rudie heel erg veel plezier gewenst 8) 8)
en van hieruit kijk ik al uit naar de gave filmpjes.
Ik vindt het echt gewldig hoe je dit leeuwtje LEEUW gemaakt hebt :shock: :mrgreen: 8) 8) 8)
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor MarcoPeus » 29 apr 2015, 23:09

Veel succes Rudie, ik kijk reikhalzend uit naar de filmpjes.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 30 apr 2015, 21:59

Vanavond nog naar Lexmond geweest om de auto vol te laden en er mee naar Delft te rijden. Anders moet ik eerst naar Lexmond en vandaar naar Zandvoort, nog een uur extra en ik moet al vroeg weg. Dus Delft scheelt me een uur.

Nog nooit zo lang met de 104 in deze configuratie gereden. 75 KM snelweg, maar geen krimp, loopt als een zonnetje.

Ik ga morgen volop genieten!!!


GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor MarcoPeus » 30 apr 2015, 22:15

Als ik tijd had kwam ik je helpen en aanmoedigen maar helaas duty calls.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor 403diesel » 30 apr 2015, 23:15

Geniet ervan Rudie.
Gas erop!!!
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 01 mei 2015, 16:32

Moe maar voldaan, ben weer heelhuids terug in Delft. Auto heeft het perfect gedaan, vooral de tweede sessie was heerlijk. Derde versnelling blijft humeurig, maar ja karakter zullen we maar zeggen.

Te moet om de filmpjes online te zetten, komt de komende dagen wel

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor maan » 01 mei 2015, 16:58

:D :D Top. En we kunnen wel even wachten. Het was wel superweer ervoor.
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 02 mei 2015, 20:05

Hier dan het eerste filmpje
https://youtu.be/zxVYSlrrDFo

Het tweede filmpje bevat in de tweede ronde een achtervolging van een Porsche en dat was voor mij HET moment van de dag, jammer van die irritante BMW die me in de ronde erna gewoon van de baan afdrukte :evil:
https://youtu.be/48jx5Htr2dM

Veel kijkplezier

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor MarcoPeus » 02 mei 2015, 20:15

Whoohooo, Gaaf man, ik zit hier met een grote grijns in m'n stoel. Je doet 't toch maar effe Rudie ondanks die k*t bak :mrgreen:
Dik 160 op de GPS met een 104, hoe gaaf is dat.
2 dikke vette duimen omhoog voor je.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor lionceau » 02 mei 2015, 20:25

Haha cool!
104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 02 mei 2015, 20:38

Heb in het vorige bericht nog een tweede filmpje gezet, nog leuker

Top is uiteindelijk 171km/uur geworden ( dan schiet hij ook in de toerenbegrenzer van 7500rpm :mrgreen:

Ja die bak maakt het moeilijk om goede tijden te maken, zeker omdat het z'n drie is die zo humeurig is. Maar mag de pret niet drukken, gaat niet om de ronde tijden :roll:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor maan » 02 mei 2015, 20:49

Echt gaaf hoe je die Porsche op de hielen zit :D
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor MarcoPeus » 02 mei 2015, 20:53

Lachen man. Leuk om die Porsche proberen bij te houden. Tsja en een BMW........is zal er maar niks over zeggen. Had ik m wel even laten weten in de pits.
Respect voor wat je bereikt hebt Rudie.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 02 mei 2015, 21:06

Nog een leuk filmpje, bij "Slotemaker" voor het " Scheivlak" 158 km/uur weten te halen, oh man dat is zo'n lekker stukkie daar, Humpie Dumpie is daar echt aan het zoeken naar grip :mrgreen:

http://youtu.be/7Un5uH6KiVM

Nu ik ze zo zit na te kijken heb ik bijna nog meer plezier dan als ik achter het stuur zit, je bent dan zo geconcentreerd dat je het genot niet zo merkt, maar nu met de data erbij is het nog meer kicken :lol:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten