Peugeot 104 Rally in wording

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 14 aug 2016, 14:30

Samen met Matthijs Humpie Dumpie warm gereden en de 0-60mph gedaan
Twee metingen gedaan
8,9 seconden :shock:
Daarna heeft Matthijs een stuk gereden 8)
Hij heeft genoten en ik ook
De eerste koper op leboncoin heeft zich al gemeld
Nu maar hopen dat er wat uit gaat komen
GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor pauldevries » 14 aug 2016, 16:14

Succes met de verkoop Rudie :wink: :wink:
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Matthijs » 15 aug 2016, 08:21

Ik durfde het bijna niet te vragen , maar ik heb er inderdaad even in mogen rijden. Van buiten hoor je nog wel wat 104 geluid in de motor als hij bij lage toeren de werkplaats uit rijdt. Er in zittend en rijdend denk je qua geluid echt niet meer aan een gewone 104. Het begint al met de electrische benzinepomp die driftig achter je rug zoemt. Bij het flink gas geven is er een machtige brul te horen. Bij gas geven, ook op de snelweg bij 100, gebeurt er ook wat, je versnelt, maar dan ook flink. In mijn 104 is het bij die snelheden rustig aan. Verder vond ik het erin rijden opvallend makkelijk gaan. Natuurlijk is een pook net naast je stuur, met ultrakorte schakelwegen wel even wat anders. Ik pakte hem dan ook een paar keer halverwege..... Verder loopt hij erg mooi rond, ook stationair zonder gas geven blijft hij goed lopen en kan je dus makkelijk van stilstand wegkomen. Qua wegligging kan ik niet veel zeggen, we zijn geen bochtige dijkjes over geweest en ik heb ook niet de ervaring en het lef om hem op een rotonde meteen rond te gooien. De 0-100 test was op mijn aanvraag. Krap 9 seconden is echt wel een duw in je rug. Ik vraag mij dan ook af wat minder dan 4 seconden van huidige auto's wel niet moet zijn.
Het was een mooie ervaring om er even in te rijden. Rudie, bedankt nogmaals. Als het dak nog voor de aspirant koper komt kijken opgefrist moet worden, dan hoor ik het wel.

Verder hebben we mijn 104 beluisterd naar gebonk. Lager op. Wordt vervolgd met nieuwe onderdelen uit Rudies, helaas verdwijnend, magazijn.

Groet Matthijs
104 zl 1983
106 accent 2000
(Xsara break 1999)
Ford Focus Wagon 2010
Matthijs
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 28 jun 2008, 13:30
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 18 aug 2016, 21:31

De puntjes op de i gezet :mrgreen:

Het was heerlijk weer en was nog in vakantie stemming dus OP NAAR LEXMOND.

Nu de auto op Leboncoin staat wil ik haar tot in de puntjes af hebben. Ik wilde nog wat veranderingen in het elektrisch systeem aan brengen:

De USB stekker moet als enige systeem stroom krijgen als de noodschakelaar aan staat, zodat de Tablet aan kan blijven zonder dat de accu snel wordt leeggetrokken. Na de modificatie van de stekkers had ik de stadsverlichting ook altijd aan staan en ook het dashboard en de radioconsole kregen stroom op lampjes etc.

Gelijk gebruik gemaakt van de gelegenheid om alle stekkers goed te documenteren in diverse schema's zodat mijn volgende eigenaar er nog goed uit kan komen zonder dat alles vernieuwd moet gaan worden. Het klopt allemaal en staat in de schema's gedocumenteerd :lol:

Ik vind het nu goed zo en voor die prijs is de qualiteit op niveau :wink:

Ik kan iedereen recht in de ogen kijken.

Nu maar hopen op een oprechte interesse. Er hebben zich al 4 geïnteresseerden gemeld, maar nog geen heeft al een ritje richting Lexmond serieus overwogen :?

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 20 aug 2016, 22:15

Aangezien ik de afdekkapjes van de C stijl niet bij PCN heb kunnen vinden ben ik maar begonnen met het wots hilderen van de C stijl.
Er scheen een heerlijk zonnetje en lekker buiten staan schilderen.
Er moeten nog meer puntjes op de i worden gezet :wink:

Eigenlijk ben ik nooit klaar :mrgreen: altijd weer nieuwe ideeen en het kan altijd mooier, beter of ....anders :lol:

Totdat ik de sleutels heb overgedragen en ik de auto de hoek om zie verdwijen richting....Frankrijk.... Ben ik er nog telkens mee bezig.

Racen op Zantvoort heb ik eigenlijk al uit mijn hoofd gezet, verkoop heeft hogere prio.

Wordt vervolgd :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 22 aug 2016, 19:40

Gisteren heeft Matthijs me nog geholpen om het dak mooier te maken.
Toen ik vanuit Delft naar Berkel ging verhuizen heb ik als laatste actie het dak van Humpie Dumpie gespoten, in de winter en met te weinig geduld. Het afplaktape liet toch wat afsruk achter op de vers pespoten lak. Dat irriteerde me en voor de verkoop toch maar opnieuw (laten) spuiten. Gelukkig was het slecht weer en woont Matthijs nu vlak bij dus :mrgreen:
De gele auto afgeplakt en afgedekt en de helft van het oranje opnieuw kunnen doen en dat knapte behoorlijk op.
Helaas bleek ik niet genoeg oranje RAL 2003 t hebbeb, de andere helft bleek RAL 2000 te zijn. Helaas een wereld van kleurverschil. Ga nog wat bijkopen, het resultaat nodigt uit tot herstel van ook de andere helft.

Ook de laatste sporen groen weggewerkt. Had bij Serge toch maar de reaterende hoeveelhied RX5 meegenomen en kreeg de smaak te pakken.

De gaten in de panelen afgedekt en geschulderd. Nu nog een tweede laagje en dan is ze smetteloos wit :wink:

Te mooi om te verkopen, ze nadert het nivo van Rudie's perfectie :lol:
Aan de ene kant mooi om haar op dit nivo weg te doen, maar andere kant wel super wrang :lol:

Ik heb vandaag kleine paneeltjes van aliminium geknipt op mijn werk en dan kan ik alle gaten die normaal met interieurpanelen worden afgedekt dicht gemaakt.
De gaten voor de rolgordels laat ik wel open, dat vind ik niet storend en de vorm is lastig om ff vol te stoppen ( een rally hoeft ook niet perfect te zijn, toch?)

Afbeelding
Idee van Matthijs om het dak makkelijker te kunnen spuiten :mrgreen: Handig toch zo'n brug.

Afbeelding

ZO MOOI :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Harrie » 27 aug 2016, 17:11

prachtig Rudie :wink:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 04 sep 2016, 08:56

De auto nadert de perfectie :-)

Gino heeft gisteren het hemeltje weer netjes strak getrokken en vast gelijmd en daarmee werd het laatste puntje weggewerkt... Althans dat dacht ik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik had de lambda sonde weer aangesloten, want de auto loopt slecht stationair (te laag). Bij de APK kreeg ik ook al een opmerking. CO was goed dus geen afkeur.

De AFRmeter geeft ook een hele hoge waarde aan, stationair stijgt de waarde naar 19. Gedurende het rijden gaat het verder OK en zie je de normale waardes weer terug komen.
Bij flink accelereren richting rijk 13-> 11 en bij rustig en constant gas 13-> 15. Op mij tablet kan ik niet loggen (of ik weet niet hoe ik de data eruit kan krijgen).

https://youtu.be/EFsf7zoJm8I

Wat heb ik veranderd tov de situatie na de inregeling?

Ik heb aan de benzinedruk regelaar zitten draaien. Ik heb daar gisteren weer aan zitten draaien terwijl ze staionair liep en het gevolg was dat dit dan werkt als een soort staionair sproeier ( gaat hoger of lager stationair lopen. Echter geen effect op de AFR waarde).

Ik heb een airbox gemaakt en de luchttemperatuursensor verplaats van tussen de gasklephuizen naar de airbox rechts bij de koplamp. Ik kan me voorstellen dat dit effect heeft maar als de motor helemaal koud is loopt ze het laagst en dus slechtst staionair. In beide situaties is de motor koud en zou de lucht temperatuur vergelijkbaar zijn. Zou dus geen verschil mogen uitmaken....

Laatste punt:
Ik heb volgens mij de bijsturing door de lamda sonde in de software uitgezet. De ECU volgt de ingestelde waardetabellen.
Waarom heb ik dat gedaan :shock: in het begin heb ik twee lamda sondes vernaggeld door onbekende oorzaak, die sondes kosten 100 euro per stuk en na 300 euro te hebben uitheheven vond ik het wel welletjes. De lambda sonde zou op het circuit toch niet snel reageren op de snel wisselende situaties dus ik kon die bijsturing net zo goed uitzetten en dat heb ik maar gedaan. Nu schakel ik de AFR meter pas in als met een motor die goed op temperatuur is en dat blijft nog steeds goed gaan.

Ik zit net te bedenken dat ik het ontstekingstijdstip ff moet controleren, misschien is het huis verdraaid, niet ondenkbaar omdat de motor nogal stug is opgehangen en nogal staat te trillen. Ik heb al vaker wat losgetrilde moeren gehad :lol:

Mocht iemand nog andere ideeen hebben dan hoor ik dat graag.

Terwijl ik aan het rommele was met statinair draaiende motor begon de koelvloeistof te koken en begon ze stoom af te blazen :shock: WAT NOU WEER :evil:
Ik stond net op het punt om naar huis te gaan....toch maar ff checken eant zo wilde ik niet naar huis gaan...
Ventilator, werkte, maar kreeg geen stroom, kon de switch zijn....daar ook geen stroom, of toch wel :shock: het draadje kwam tegen de dynamo en ik zag vonkjes. Ik de meter nog eens gepakt, maar geen spanning...
had ik soms vergeten het draadje weer op de nieuwe zekeringkast aan te sluiten?
Het nieuwe aangepaste schema erbij gepakt en gelukkig ik had hem WEL aangesloten maar de zekering lag er eruit.
Tevens zag ik dat de aarde draad was losgetrokken. Alles weer netjes in orde gemaakt en de motor weer warm laten worden en de VEN sloeg weer netjes aan :P
Moe maar voldaan weer terug naar Delft gereden.

Ik vind de Rally zo mooi geworden dat ik het steeds moeilijker ga vinden om haar te gaan verkopen :x
Als er iemand komt die de vraagprijs geeft gaat ze toch weg, maar je kunt je voorstellen dat ik op het Marktplaatsbod van 3750 never nooit niet akkord ga :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 12 sep 2016, 21:07

De afgelopen dagen lzitten stoeien met de laptop.

Vrijdag had ik de verkeerde USB kabel mee en heb toen maar lekker in de zon gezeten en nog wat opgeruimd.

Zatardag problemen met de software, ze zag de COM poort niet en heb zitten klooien met virtuele com poorten, maar kreeg geen verbinding. Ik de helpdesk gemaild maar zaterdag geen bericht terug gekregen :evil:
Weer in de zon gezeten, wat geouwehoerd en het reserve rallyblok weer compleet gezocht.

Zondag had ik antwoord, had ik de goede kabel, virtuele compoort weer verwijderd, nieuwe laptop batterij dus alle seinen stonden op groen. En JA HOOR ook vonden de laptop en Hupoie Dumpei elkaar :mrgreen:
Ik heb de throttle bodies synchroon gesteld, de lambda sonde sturing weer aangezet, maar de diep rode AFR waardes blijven. Toch nog wel ruzie gehad met de software wAnt alle energie besparende opties stonden aan en die brak dus telkens het programma af.
Het was zo warm in de auto dat ik ioet veel verder ben gegaan met loggen. Vervelend is ook dat de Viewer van de logbestanden maar 400 datapunten inlaadt bij de probeerversie :x

Matthijs heeft de Rally weer een stuk mooier gemaakt, het andere oranje deel van het dak geschuurd en mooier in de lak gezet. Dit deel is mooier geworden dan het andere deel en DIE was al mooi. Hij krijgt de handigheid er weer in.
Helaas heb ik geconstateerd dat we nu RAL 2003 hebben gebruikt terwijl het andere deel in RAL 2000 is. Scheelt maar drie puntjes. Als de auto binnen staat zie je het niet, maar buiten :?
Nog maar wat RAL 2003 bij besteld en wie weet, als er geen koper komt gaan we rustig verder om er een showroom model van te maken :lol:

Ik ben bezig geweest met de voorbereidingen om de zuigers van het rallyblok aan te passen. We gaan er kleine hapjes uit kotteren" de kotter beitel is net breed genoeg om 1,5 mm diep mee te gaan zonder dat we de zaak hoeven te gaan verstellen. Met de simpele freesbank moet het dan lukken.
Er staan kleine afdrukjes in de zuiger dus we weten precies waar we moeten gaan kotteren :wink:
Dan kan ik het onderblok gaan monteren, lastige klus is echter het afstellen van de nokkenas.
Ik heb ook gezien dat de inlaatklep bij de 1360cc de cilinderwand bijna raakt, gaat maar net. Bij de 1440cc heb je net iets meer ruimte. Bij het kotteren moeten we tot de zijkant van de zuiger materiaal weg gaan halen.
Alle pakkingen en keeringen heb ik nog nieuw in voorraad liggen ( heerlijk zo'n 104 winkeltje ).
Ik heb dit blok te koop aangeboden, in onderdelen (750 euro) of in lopende staan (1250 euro). Hoop geld he, maar als je ziet hoeveel ze in Frankrijk vragen voor Groep b(pts) onderdelen, dan is het een goede prijs :wink: .
Voor alsnog nog geen echt Serieuze voor de Rally en/of het blok. Kijken, kijken en niet kopen :mrgreen:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 18 sep 2016, 08:49

Terwijl Gino bezig was met Feline ben ik weer met de laptop aan het stoeien geweest. Helaas geen succesverhaal.
Afbeelding
De laptop kreeg geen stabiele verbinding met de ECU.
ONLINE-OFFLINE-ONLINE en weer OFFLINE :x Dacht ik dat ze stabiel was, reed ik weg en na een minuut weer offline. Daar valt niet mee te werken :(
Tot overmaat van ramp kreeg ik een software melding en deed mijn digitale dashboard het ook niet meer :evil:
Regelmatig vlogen de krachttermen door de auto :oops: maar ja het was lekker weer en een beetje klooien met software heeft ook wel wat. Uiteindelijk heb ik de software en het digitale dashboard weer aan de praat gekregen. Bleek dat de laptop en het dashboard niet tegelijkertijd werken ( raar want dat was me niet eerder opgevallen)
Waardoor de communicatie telkens weg valt is me niet helemaal duidelijk. De USB stekker zit nogal los, of is de kabel niet goed. Aan de andere kant schijnt er is de auto zoveel storing te zijn dat een onafgeschermde kabel ook wel eens een probleem kan zijn.
Ik heb in iedergeval de handdoek ik de ring gegooid en ben verder gegaan met de Benetton.
Ik had ook geen benzine meer voor de rally en voor Euro 98 moest ok een heel eind de weg op maar daaar had ik een oplossing voor.
De tank van de Benetton zat nog vol en heb daar een kannetje uit getapt :mrgreen:

Ik heb een bod van €6000 ontvangen uit Frankrijk, aanzienlijk minder dan ik had gehoopt maar het gaat de goede richting in. Ik ben toch aan het overwegen of ik het misschien toch maar moet accepteren :(

Wordt vervolgd
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 25 sep 2016, 17:22

Weer verder gestoeid met de laptop :mrgreen:
Navraag gedaan over de wegvallende communicatie en het advies was om het via Bluetooth te proberen.
Ja maar de laptop had wel Bluetooth maar de driver was niet geinstalleerd :evil: internet opgedoken en de desbetreffende driver geinstalleerd. Mijn spullen ingepakt en naar Lexmond gereden. Heerlijk weer, lekker bakkie in de zon gedronken, toch wel weer erg vervelend hoor :lol: .
De laptop aangesloten en de verbinding makkelijk tot stand kunnen brengen :shock: . Maar helaas het wegvallen van de communicatie werd met Bluetooth alleen maar erger, twee seconden op en twee seconden af. Nog niet eens voldoende om de software de data te laten presenteren. BAGGER DUS!!!! :x
Maar ik ben niet voor een gat te vangen, ik had ook een nieuwe USB kabel meegenomen (nog nieuw in de verpakking). Wonder boven wonder ging dat goed. Ik ff een kort stukje gereden en dat leek goed te gaan.....ja leek....op de terugweg, viel de comminicatie weer weg :cry: Gloeiende kolen! Het zit ook niet mee. De zon scheen fel en het was niet uit te houden on de volle zon, ik was zeiknat van het zweet en ben snel naar een schaduwplekje gereden. Ook daar was ik niet veilig, werd aangevallen door die hele grote wespen :shock: heel gauw de deur dicht gedaan en weggesneld.
Ik was er dus NOG niet, ik wilde ermee naar Delft omdat ik in Reeuwijk de motor wil laten afstellen.voor de zekerheid de benzinedruk nog even gemeten, die was netjes 3,5 bar en daar was ik tevreden mee. Het stationair was wel wat aan de hoge kant maar heb daar verder niets aan gedaan.
Er zat erg weinig benzine in en ik MOEST euro 98 hebben, maar in de buurt dus niet zo snel voor handen. Heb voor de zekerheid maar een jerrycannetje met 95 premium getankt. Gepakt en gezakt de terugweg aanvaard, toch een poging gewaagd om data te loggen. Ging een tijdje goed maar viel daarna weer weg en als je in je eentje rijdt heb je pech :x .
Gelukkig kwam ik zonder problemen bij een benzinestation en kon euro98 tanken. Toch weer een poging gedaan om te loggen en DIT KEER ging het goed :P. Ik heb een hele tijd kunnen loggen en bij een volgend station er weer afgegaan om de file te saven. YES, EINDELIJK, JIPPIE, DE AANHOUDER WINT!!!!
Hiermee kan ik wat.
Het werd nog wel ff spannend want er ontstond een behoorlijke file bij Rottrdam en het erg, erg warm in de auto. Zo warm zelfs dat er rook leek te ontstaan. De vloer wordt nogal warm door de uitlaat en geen koeling. Ik dacht op een gegeven moment dat ik maar een andere route moest gaan nemen. Ik de file verlaten om recht door terug naar Gouda te gaan, loste de file zich snel op en ben de weg weer op de oude wijze verder gegaan en kon ik weer normaal rijwind vangen.
Gelukkig zonder kleerscheuren thuis gekomen en op de parkeerplaats het stationair afgesteld, want op gegeven moment liep ze boven de 2000 rpm, en DAAR kan je geen file mee rijden.
Tot mij grote verbazing bleef ze netjes op 1000 rpm lopen en de AFR bleef netjes tussen de 14-15. NOU MOE, NOU BREEKT MIJN KLOMP. Helemaal goed dus, heef ff een stuk snelweg zo goed gedaan?

Wie weet :wink:

Ik heb weer genoten
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Frank.04 » 25 sep 2016, 17:48

Complimenten voor je doorzettingsvermogen.

Het komt me voor dat je de auto het best kan verkopen met een cursus programmeren en trouble shooten er bij.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 26 sep 2016, 21:11

Waar een ouwe sok en een pannenpons al niet goed voor is :mrgreen:

Ik ben met Humpie Dumpie naar Delft gereden, maar moet haar thuis wel in de parkeergarage zetten, want een slot zit er niet op :lol:

Nu heb ik al eerder gehad dat het autoalarm van de buurman af ging als ik met de Rally voorbij kwam ronken :twisted:

Toch maak je je dan niet populair als in de vroege morgen een auto begint te janken en je rijdt stiekum weg :oops:

Maar ik had een idee :wink: vier ouwe wintersokken in elkaar geschoven, naar Appie Hein gegaan voor wat pannensponzen en nog even bij de Gamma langsgereden voor wat kabelbinders, en VOILA, een fluisterauto 8)

Daar moest ik toch ff een foto van maken :idea:

Afbeelding

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor 403diesel » 27 sep 2016, 13:01

Whaahaha :mrgreen:
De eerste stinksokken die naar uitlaatgas ruiken :D

Vergeet ze niet als je gaat rijden anders krijgt een fietser misschien een dot sokken in z'n gezicht gelanceerd als je een keer gas geeft.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Gino » 27 sep 2016, 17:49

Misschien zo een ontheffing aanvragen voor de milieuzone in Rotterdam..... :mrgreen:
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 27 sep 2016, 17:50

Nee ik vergeet ze niet, geen mooi geluid met die sokken :D

Ik ben er vandaag mee naar het werk gegaan en veel leuke reacties gekregen.

Ben ik bijna thuis stopt er een motorrijder naast me en complimenteerde me met dat gave autootje. We hebben nog een kwartier over auto's staan kletsen :mrgreen:

Dat heb je niet met een Peugeot 106, 107 of 108 :wink:

Op dat soort momenten denk ik vaak "Nooit verkopen man!!!"

Zucht, maar ja voorlopig geniet ik er nog volop van :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 28 sep 2016, 18:19

Vandaag Reeuwijk onveilig gemaakt :mrgreen:
Naar BS autotune geweest en de Rally door Jeroen Bosma laten afstellen (TIP :idea: )
Eerst de software geüpdatet, daarna de instellingen nagelopen en aangepast en wat blijkt.

De tabellen stonden wel redelijk goed, maar lang niet perfect. Destijds in 2012 hebben we moeten stoppen omdat de moer van de krukaspoeli eraf liep en we stil kwamen te vallen. Ik was dat weer helemaal vergeten.
We zijn daarna met de Rally de weg op gegaan, hij met de laptop en ik achter het stuur. Een uur lang van alles geprobeerd en de auto begon steeds beter te lopen. Hij kon in het kenveld duidelijk de nokkenas karakteristiek zien terug komen en heeft daarna aanpassingen gedaan. Ook bleek vooral boven de 5000 rpm alles wel redelijk goed te staan, maar daaronder......niet dus.
Nu pakt de motor bij lagere toeren veel beter op en blijft hij maar doorgaan totdat bij 7500 rpm de software zegt : " EN NU IS HET WELLETJES"

WAT EEN VERSCHIL, ik ken de auto bijna niet terug.

Starten en dan rustig net iets boven de 1000 rpm mooi stationair blijven lopen, in de versnellingen goed op blijven pakken en boven de 5000 rpm komt het beest los en begint te blėren en komt volledig los. MAN WAT IS DAT PUUR GENIETEN :twisted:

WAT LOOPT ZE NU GEWELDIG!!! WOUW WOUW EN NOG EENS WOW.

Met grote dan aan JEROEN :wink:

Wat heb ik een heerlijke dag gehad :mrgreen:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Gino » 28 sep 2016, 19:37

Mooi man.

Dus nog maar even mee toeren, dus. :mrgreen:
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor pauldevries » 01 okt 2016, 00:19

Mooi om te lezen Rudie 8) 8) Geniet ervan met volle teugen,
verdiend met je noeste arbeid aan dit ruige project heb je het zeker
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Matthijs » 02 okt 2016, 14:28

Vrijdag om even na half negen al bij Rudie in Lexmond. Tot 18:00 zijn we aan het werk geweest aan de 104 Rally en mijn 104.

De rally hebben we snel en makkelijk kunnen ontdoen van deuren, voorspatborden en bumpers voor het makkelijke werken. Vervolgens alles wat aan de auto nog zat met een oranje kleur geschuurd, afgeplakt en gespoten. Klinkt alsof je zo klaar bent.... Deursponning en dorpel links, achterspatborden en achterklep hebben een nieuw oranje jasje. De 2 spatborden en de achterbumper heb ik mee naar huis genomen om daar ook wat te kunnen doen. Gisteren al wat geschuurd aan de bumper en vandaag aan alle drie. Kan het niet laten om het strakker te maken. De bumperuiteinden zijn volgens mij voor het passen er afgezaagd en weer vast gelijmd. Nu maak ik die stukken mooi strak.

Afbeelding

Laagje plamuur:
Afbeelding

Straks als het hard is mooi glad schuren.

De binnenkant van de bovenste spatbordrand was bijna blank metaal met al wat roest. De haakse slijper met staalborstel erop en ingekwast met Fertran. Heb ik mijn auto ook steeds mee behandeld na schuren/lassen en voor het spuiten. Is nog steeds roestvrij.

Afbeelding
Afbeelding

Wordt vervolgd!
104 zl 1983
106 accent 2000
(Xsara break 1999)
Ford Focus Wagon 2010
Matthijs
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 28 jun 2008, 13:30
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 02 okt 2016, 15:13

Mooi he zo'n 104 club, zo helpen we elkaar.

Mooi hoor, wordt een perfect karretje :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 08 okt 2016, 14:47

Gisteren weer stug verder gegaan met spuiten

De oude grijze onderlaag bleef toch parten spelen, telkens doken er weer plekken op die begonnen te craquelé'en :x

Gelukkig bleek Matthijs doorzetten en aan het einde van de dag konden de deuren, spatborden, motorkap er weer op gemonteerd worden. De bumper was nog een beetje pikkerig en hebben we maar even beter laten drogen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas is de voorbumper niet aan de beurt gekomen, dit was al de hele dag werk. Het afplakken is een tijdvreter, maar ook het spuiten en daarna laten aandrogen voor de volgende laag vraagt bijzonder geluld ( en Matthijs HEEFT geduld :!: :wink: )

PS er heeft zich inmiddels een echt geïnteresseerde gemeld dus het wordt spannend. Hij wil volgende week al langs komen. Heb hem een mail gestuurd dat ik op woensdag of vrijdag kon vrij nemen.
Helaas is het tot nu toe stil, geen reactie terug :?
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 09 okt 2016, 21:15

Omdat het dus mogelijk is dat de auto volgende week opgehaald gaat worden wilde ik de auto toch af hebben

De bumpers gemonteerd, spiegel gemonteerd ( dat was nogal lastig omdat een alumimium borgplaatje achter het plexiglas glas aan de binnenkant zat en daar kon ik niet zomaar bij. Het aluminium plaatje viel naar beneden en kon er niet meer bij. Magneetje ging dus niet en heb toen maar een stalen exemplaar gemaakt :wink:

Daarna de auto naar buiten gereden en ben gaan poetsen :shock: Nee, niet goed voor mijn polsen maar voor een laatste keer wilde ik haar toch netjes hebben. De ramen schoongemaakt want daar zat allemaal splijtzweem op en daarna de velgen met remmenreiniger schoongemaakt en in een soort beschermlaag gezet.

OH WAT ZIET ZE ER MOOI UIT, WOW ik ben helemaal verliefd :P

Een laatste fotoshoot in de zon

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu maar hopen dat er deze week iets gaat gebeuren :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Gino » 10 okt 2016, 18:12

Ja, toch dubbel.....

Mooi karretje, zo mooi is ze nog niet geweest.

Hopen dat de geïnteresseerde er ook zo over denkt.
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 14 okt 2016, 16:35

Bij Speed centre geweest en de auto op de restbank gehad:

136 pk bij 7254 rpm
140 nm bij 6468 rpm

Heel tevreden

Hij zag nog wel ruimte voor verbetering in 1-2 uur inregelen.

Ter overdenking...

Zal straks filmpje en scan uploaden

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten