Pré-APK check-up

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Pré-APK check-up

Berichtdoor M. van der Meulen » 29 apr 2007, 12:42

Gister en vandaag voor de naderende APK het onderstel en remmen nagekeken. Ziet er na een schoonmaakbeurt netjes en betrouwbaar uit. Voor de zekerheid de voor- en achterwielen uitgewisseld, de voor gemonteerde Michelins met ZX-profiel (of wat er van over is) kunnen in waterplassen (al weken niet gezien overigens met deze droogte) de neiging hebben een beetje te gaan zwemmen.

De SL staat er volgens mij prima bij, één minpuntje kon ik ontdekken. Het lijkt erop dat de bovenste afdichting van de linker achterschokdemper niet 100% meer is. Onder de rubbermanchet had zich rond de eveneens vochtige veerschotel wat zand en stof verzameld. Wat opviel is dat de achterste dempers (bij de vorige Franse eigenaar) niet meer voorzien zijn van de grote harmonica manchet of bij de latere typen een aan de bovenkant gemonteerde beschermkoker. Ik heb de zaak nu eerst voorlopig schoongemaakt, de manchet ligt eigenlijk iets te ruim rond de bovenkant van de schokbreker. Ik zal de garage advies vragen, wellicht alvast een set nieuwe gaan zoeken compleet met nieuwe rubber stofmanchetten. Groet, M.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 29 apr 2007, 13:03

Zit er allemaal netjes uit hoor, zal bij APK geen probleem geven.

Grootste probleem bij nieuwe schoks zijn de bovenste veerschotels. Heb regelmatig schokbrekers in de aanbieding gezien ( let wel op dat het niet de oude types zijn, daarvan zijn de veerschotels anders)

Succes

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft


Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten