Inmiddels heb ik ca 70 dkm met mijn GL6 getufd en het getik van mijn `diesel` doet bij koud weer zo´n pijn aan mijn oren dat ik ca een half jaar geleden ben gaan zoeken naar een ander motorblok.
Eerst wilde ik er weer een 1360cc motor in hangen, maar het Gasverbruik van 8,7 is me te hoog, ik ga dus weer terug naar een 1124cc.
Dit weekeinde een 205 met 106 dkm op de teller gevonden voor weinig!
Zondag middag gelijk het blok uit de 205 gelepeld en de komende week wordt hij gehangen in mijn GL6.
Toen ik hem kocht zat er een 1124 in,
Daarna heb ik er een 80 pk GT motor in gehangen,
Gevolgd door een 1360cc Samba Rallyblok ) op benzine 98 pk, maar heb de versnellingbak vervangen door een heeeeele lange bak,, dat was een vergissing,
Als perfect blok da ht ik toen een 1360cc XY6B blok met enkele carburateur, maar hier zat een relatief korte bak in (15/58) en daardoor was hij veel dorstiger dan ik had verwacht.
Racen doe ik wel in mijn 205 GTI dus er gaat nu weer een 1124cc motor in maar nu met 5 bak en langere overbrenging en hoop daarmee wat zuiniger te gaan rijden.
En zo blijf ik bezig met m´n 104tje