Ter info: keuring en roestige spatborden

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Ter info: keuring en roestige spatborden

Berichtdoor jospop » 09 feb 2007, 16:49

In tegenstelling tot waar ik altijd vanuit ging zijn de voorspatborden wel een apk-punt voor wat betreft roest.
Rotte deuren zijn geen probleem, zolang er geen scherpe delen zijn (met tape op te lossen). De voorspatborden daarentegen zijn aan de carrosserie gebout en vormen een daarmee een wezenlijk deel van de stevigheid van de carrosserie. Er mag maximaal 50% aangetast zijn door roest en dat is al snel. Rekening houdend met het feit dat de roest vanaf de onderkant komt, zie je aan de buitenkant slechts het topje van de roestberg... Met een bolkophamertje ram je al snel de hele rand eruit.
Ik heb inmiddels beide randen weer opgelast en de spatborden vervangen. Een kant moet nog op kleur worden gebracht (De auto lijkt nu een beetje op de RudieBenneton), maar ze is weer door de apk en ik kan weer een jaar aan het opknappen, prutsen en natuurlijk ook rijden!

Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Roest

Berichtdoor Rudie_Krämer » 09 feb 2007, 17:47

Josse,

50% is ook wel behoorlijk wat, dan krijg je het gevaar dat je spatbord bij harde storm van je auto los komt.
De keurmeester maar niet al te boos aan kijken.

Benneton is toch MOOI!!! Ik heb veel bekijks ( goedkeurende en afkeurende blikken!)

Veel plezier met je peugeootje

Groeten RudieBenneton
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor jospop » 10 feb 2007, 11:46

Ben ook helemaal niet boos op de keurmeester hoor. Hij doet het ook maar volgens, door andere mensen, opgestelde regels...

Verder denk ik dat het met dat wegwaaien wel een beetje meevalt. Zoals jij waarschijnlijk wel uit ervaring weet zit het spatbord zo goed geplakt dat je em niet zonder slag of stoot los krijgt.

Benneton is zeker mooi, maar 1 zwart spatbord vind ik een beetje jammer. Als het warmer weer is wordt ie ook gewoon frikandelmetallic.
Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern


Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 75 gasten