Eindelijk wat tijd voor een paar foto's.
Alles werkt inmiddels en ik ben erg tevreden over het resultaat. De 104 rijdt lekkerder dan de visa waar de motor uit komt en het inparkeren in de binnenstad is een feest! Ook past mijn 1.89 beter in deze coupe dan in de 5 deurs SL die ik eerder heb gehad.
De originele snelheidsmeter van de 104 aan de versnellingsbak van de visa blijkt toch echt geen goede combi trouwens......... het lijkt ongeveer een factor 1,5 te schelen; als ik 50 rijd (volgens die handige palen langs de weg die dat aangeven met zo'n smiley) geeft de teller 30 aan.
Ik heb nog een extra dashboard-unit voor de 104 en de meter uit de visa, dus daar ga ik maar mee proberen of de teller over te zetten is.
De APK keuring is inmiddels ook gebeurd, maar helaas......... afgekeurd.
Paar kleine puntjes, kentekenplaatverlichting (bleken geen lampjes in te zitten) belangrijkste was dat de achterremmen niks bleken te doen. Op zich niet zo gek na 4 jaar stilstand, de voorremmen zaten ook muurvast toen ik hem ophaalde. Vanmiddag heb ik de achterremcilinders gangbaar gemaakt en die doen het weer prima. Het verschil tussen wel en geen achterremmen is toch wel te merken :)
Komende week ga ik hem laten herkeuren, dan nog een flinke testrit en.......... op vakantie ermee!
Deze foto's zijn van de eerste proefrit, met de stoflaag van de stalling er nog op. De strepen op de linker koplamp zijn stukjes tape, ik moest het glas er opnieuw inkitten en was nog niet helemaal zeker of dat al droog was.
En wat daar aan vooraf ging........
De oranje vlekken zijn roestwering
kijk eens naar dat schuitbord van de donor-visa.......... rijp voor de sloop
En deze bevestigingsmiddelen voor de uitlaat kreeg ik gratis van de Citroen dealer in IJmuiden, geweldige service!
"Ze kunnen beter in jouw auto zitten dan dat ze bij ons op de plank liggen te verstoffen." Daar was ik het wel mee eens :)