hulp gevraagd voor het restaureren van mijn Peugeot 104 1.1

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

hulp gevraagd voor het restaureren van mijn Peugeot 104 1.1

Berichtdoor Breegen » 11 aug 2015, 17:25

Beste Allen,

Ik ben nieuw in dit wereldje en dus ook op dit forum, onlangs heb ik een oranje Peugeot 104 gekocht uit 1980.
Nou heb ik twee grote problemen, mijn snelheidsmeter komt uit een 4 bak en ik rijd nu een 5 bak dus er klopt niks van de snelheid die aangegeven wordt, is dit te verstellen/vervangen. ik heb alle tweedehands sites afgezocht maar niks gevonden, past de meter van een later model ook?
en mijn spoiler, deze is halverwege afgebroken het gaat hier om een soort rubberen band onder het raam. ook deze is nergens te vinden. deze twee elementen zouden mijn auto helemaal afmaken dus ideeën zijn welkom!

Met vriendelijke groet,

Gijs
Breegen
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 28 jun 2015, 15:42

Re: hulp gevraagd voor het restaureren van mijn Peugeot 104

Berichtdoor Rudie_Krämer » 29 aug 2015, 08:17

Gijs,

Dat met je snelheidsmeter is evenbeeld probleem, waar geen plug and play oplossing voor is. De motor zal wel uit een Peugeot 205 komen, want bij een originele 104 motor maakt het niet uit of het een 4 of 5 bak is.
VISA, talbot en 205 motoren hebben een andere snelheidsaandrijving.
Enige oplossing die acceptabel vond is het binnenwerk van de teller die bij de motor hoort overbouwen in de originele teller. Niet helemaal origineel en niet zo mooi maar het werk dan weer wel.

Die spoiler zal wel onderd de bumper zitten en niet onder het raam. Dat zijn exemplaren van een "Comfort" zijn die zijn hier niet meer zo makkelijk te vinden. Voor veel onderdelen zal je nu in Frankrijk moeten zoeken, de 104 is erg zeldzaam geworden.Of je moet geluk hebben, vaak zoeken en geduld moeten hebben.

Succes met je auto, plaats eens wat foto's

Groeten Rudie
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: hulp gevraagd voor het restaureren van mijn Peugeot 104

Berichtdoor MarcoPeus » 29 aug 2015, 09:49

Hallo Gijs, leuk dat je een 104 hebt gerestaureerd. Er zijn er maar weinige die daar doen en ook afmaken (ahum :oops: )
Ik heb te weinig kennis om dat probleem met je snelheidsmeter op te lossen maar rudie heeft deste meer kennis.
Ik sluit me bij rudies opmerking aan: plaats eens wat foto's.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php


Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten