104/Samba kamperen 15-17/8

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

104/Samba kamperen 15-17/8

Berichtdoor M. van der Meulen » 07 aug 2014, 21:48

Zag hier nog geen melding van. Wie gaan er allemaal naar Oostkapelle? Ik zou, als het werk dit toelaat, willen proberen vrijdag laat in de middag/vroege avond te verschijnen, maar zie erg op tegen het vrijdagmiddag spitsverkeer onderweg. Nog even over nadenken :idea:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: 104/Samba kamperen 15-17/8

Berichtdoor Jens » 14 aug 2014, 20:48

104/Samba kamperen 15-17/8


:D :D

Tanja & ich fahren nach Oostkapelle -
wir starten in Deutschland morgen mittag...


allen eine gute Fahrt & bis Samstag!


:D :D


Jens.
1982 Talbot Samba GL
1982 Talbot Bici/Bike
1984 Talbot Samba Rallye
1984 Talbot Samba Cabriolet
1984 Eriba Puck
1990 Peugeot 205 CTI
1993 Audi Avant 5 Zyl.
Avatar gebruiker
Jens
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 29 sep 2009, 18:29
Woonplaats: Remscheid

Re: 104/Samba kamperen 15-17/8

Berichtdoor M. van der Meulen » 14 aug 2014, 21:19

Freut mich! Ich starte morgen nach der Arbeit so um 10:00 Uhr ab Eelde, aber Diesmal ohne 104 tut mir Leit... Bis morgen, und gute Fahrt!
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: 104/Samba kamperen 15-17/8

Berichtdoor Matthijs » 17 aug 2014, 14:44

en we zijn weer thuis na een gezellig 104 weekend in Zeeland.
Gisteren kwamen we om even na tweeën aan en was de rest al op pad voor een ritje. Wij erachteraan maar toen we bij ze waren was Mark kwijt en gingen we maar naar de camping terug. Toen lekker door de duinen naar Zee gelopen. De Nederlanders doken meteen de hoge golven in. Na wat aarzeling een duitser ook.

"s Avonds een balletje gegooid. Het zijn ten slotte franse auto's
Afbeelding
Afbeelding

Toen het donker werd en de wind bleef waaien konden we gelukkig in een partytent zitten. De echte 104 freaks kregen af en toe discussie over welke kleuren en type achterlichten in welke jaren. Gelukkig bleef het zo als altijd erg gezellig.

Na een nachtje in de stormachtige wind geslapen te hebben moest er door een drietal even nog paard gereden worden.

Wie kijkt het benauwdst het paard of Jan Pieter:
Afbeelding

Afbeelding

Aan het einde van de ochtend vertrok iedereen voor soms nog lange ritten naar huis.

Jelle en ik hebben nog even wat rond gekeken en zijn ook weer op huis aan gegaan.
Afbeelding
104 zl 1983
106 accent 2000
(Xsara break 1999)
Ford Focus Wagon 2010
Matthijs
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 28 jun 2008, 13:30
Woonplaats: Nieuwegein

Re: 104/Samba kamperen 15-17/8

Berichtdoor M. van der Meulen » 17 aug 2014, 17:40

Ook weer thuis na een heerlijk en indrukwekkend weekend in Zeeland. Als ik de rit van huis naar m'n werk op vrijdagochtend niet meereken begon dit feest vrijdag om 11:00 uur met een lange rit, van noordoost tot zuidwest zo'n beetje diagonaal over het hele land :wink: Uurtje later kunnen starten dan ik gehoopt had, want de bedoeling was om het meeste spitsverkeer te omzeilen, maar tussen Utrecht tot voorbij Rotterdam pakte dat anders uit, mede door de miezerige regen rond Utrecht. Gelukkig geen files onderweg, alleen bij Gorinchem ging het even wat langzaam.

De route thuis alleen maar op internet bekeken en er wat notities van gemaakt, maar verder zonder kaart of navi op stap gegaan. Het werd pas een probleem(pje) toen na Oostkapelle het laatste stukje tot de kampeerboerderij gezocht moest worden. Met wat rondrijden uiteindelijk toch gevonden, op de camping plaats genoeg om een mooi plekje te vinden tegen een boswal.

De heenreis was met precies 403 km het langst in afstand, en nam door de constante tegenwind ook meer tijd in beslag, ruim vijf uur inclusief een paar tussenstops. Het daardoor 's avond ook niet zo laat gemaakt, dan liever 's ochtend weer vroeg op om de zon te zien opkomen. Wel nog een wandeling naar zee gemaakt, en genoten van de bijzondere lucht- en wolkenpartijen. Ik moet bekennen dat deze in Zeeland minstens zo mooi en indrukwekkend zijn als in het hoge noorden :D Gisterochtend even naar Domburg gereden voor wat boodschappen en een krantje, de buurt wat verkennen, en de zaterdag onder prima weersomstandigheden verder zoetgemaakt met de traditionele koffieklets met de andere gasten en een ritje in de omgeving. Na het avondeten lekker weer naar zee gewandeld om een verfrissende duik te nemen in de heerlijke branding. Dat was puur genieten :!: Ik had gehoopt er daarna lekker van te kunnen slapen, maar de stromachtige wind schudde dusdanig aan de luifel dat daar niet veel van terecht kwam.

Vanmorgen desondanks weer niet al te laat op om een beetje op tijd weg te komen. Iets voor half elf vertrokken, met wat pauzes om vijf over half vijf weer veilig thuis. Deze keer de route meer westelijk langs Hellevoetsluis, toch was ik vrij vlot al weer op bekend terrein rond Utrecht. De wind in de rug kwam nu goed van pas, maar de vele regen onderweg was bepaald niet prettig. Voorbij Emmeloord was het bar en boos, met zeer slecht zicht en spoorvorming. Na Heerenveen van zoab asfalt naar gewoon wegdek, beangstigend hoeveel water erop blijft staan, en het zicht nog een paar graadjes slechter. Al dat water heeft er ook voor gezorgd dat in de linker- en rechter onderhoek van de caravan-voorruit water naar binnen lekte, ontdekte ik na thuiskomst. In totaal dit weekend precies 780 kilometers gemaakt al met al.

Bij nadering van het Groningse klaarde de lucht flink op, de zon kwam zelfs nog even tevoorschijn. Net bezig de spullen uit het interieur te halen kwam het echter opnieuw met bakken uit de lucht vallen, ik heb naast het huis zelfs even in de caravan moeten schuilen zo erg.

Al met al best naar de zin gehad, leuk om iedereen weer te zien, met name onze Duitse vrienden, met Torsten in z'n bestickerde gele "Zweed" voor het eerst te gast. Leuke wagen, en voor het eerst een exemplaar compleet met wis-was installatie op de koplampen te bewonderen. Ik hoop dat iedereen alles weer heel thuis krijgt. Goed voor een herhaling :!: Groet, M.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door M. van der Meulen op 18 aug 2014, 12:47, in totaal 1 keer bewerkt.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: 104/Samba kamperen 15-17/8

Berichtdoor Heuss » 17 aug 2014, 22:43

Danke für das schöne Wochenende! Hat mir gut gefallen. Und für meinen Peugeot war das eine echte recreatie in NL: als ich nach Oostkapelle gefahren bin waren circa 198500 kilometer auf dem compteur. Jetzt bin ich wieder zuhause und es sind nur noch ca. 109000 Kilometer!
Grüsse, Torsten
Heuss
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 14 jun 2014, 07:34


Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten