Preparatie 104 S
Geplaatst: 12 jan 2014, 19:15
Op aanraden van één onzer moderatoren maakt ik van dit project, in elk geval tot de afronding ervan, maar een apart topic. De klus is er uitgebreid genoeg voor. Ben er, gelet op wat allemaal al gepasseerd is, wel een beetje te laat aan begonnen, mijn excuus hiervoor.
Tot nu toe staat zo'n beetje alles omtrent de aankoop, ervaringen en klussen aan de S onder "Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan", mocht je dit gemist hebben.
Na het gemelde opknappen van alle portieren lag aan de onderkant nog één en ander op me te wachten, maar op de verbindingen met de pook en de teller-kabel na is alles aan de onderzijde van de motor nu uitgebouwd. Vanmiddag de lange remleiding en het voorste stuk van de uitlaat kunnen verwijderen. Goed dat de flensbouten een dag of vier in de kruipolie hebben kunnen sudderen, want met een kleine tik kwam er nu heel vlot beweging in. De hoefijzervormige beugel waar de warmtecollector op vast zit lijkt helaas niet meer bruikbaar, maar verder bleef alles heel.
Wel heb ik het hitteschild eraf moeten halen om genoemde collector ver genoeg naar achteren te kunnen te schuiven om zo voldoende werkruimte te hebben voor de bouten van de uitlaat. De wartel van de remleiding, zelf in prima staat, kwam ook gemakkelijk los, dus dit materiaal kan na een borstelbeurt best weer dienst doen.
Toen nog een uurtje aan de bovenzijde van het blok besteed met uitbouw van de koel-vin, dynamo, draagbeugel van het reservewiel, claxon, spanningswisselaar, bobine en de verdeelkap met rotor en bougiekabels.
Meteen de motorruimte door het schutbord heen ook maar helemaal draadloos gemaakt. Van diverse aansluitingen tevoren een foto genomen zodat later hopelijk geen verwarrende puzzel ontstaat, want bij de SL zit alles weer heel anders (vooral minder) in elkaar Voor nu is het genoeg, anders gaat het op werk lijken
Tot nu toe staat zo'n beetje alles omtrent de aankoop, ervaringen en klussen aan de S onder "Wat heb je vandaag weer aan je 104 gedaan", mocht je dit gemist hebben.
Na het gemelde opknappen van alle portieren lag aan de onderkant nog één en ander op me te wachten, maar op de verbindingen met de pook en de teller-kabel na is alles aan de onderzijde van de motor nu uitgebouwd. Vanmiddag de lange remleiding en het voorste stuk van de uitlaat kunnen verwijderen. Goed dat de flensbouten een dag of vier in de kruipolie hebben kunnen sudderen, want met een kleine tik kwam er nu heel vlot beweging in. De hoefijzervormige beugel waar de warmtecollector op vast zit lijkt helaas niet meer bruikbaar, maar verder bleef alles heel.
Wel heb ik het hitteschild eraf moeten halen om genoemde collector ver genoeg naar achteren te kunnen te schuiven om zo voldoende werkruimte te hebben voor de bouten van de uitlaat. De wartel van de remleiding, zelf in prima staat, kwam ook gemakkelijk los, dus dit materiaal kan na een borstelbeurt best weer dienst doen.
Toen nog een uurtje aan de bovenzijde van het blok besteed met uitbouw van de koel-vin, dynamo, draagbeugel van het reservewiel, claxon, spanningswisselaar, bobine en de verdeelkap met rotor en bougiekabels.
Meteen de motorruimte door het schutbord heen ook maar helemaal draadloos gemaakt. Van diverse aansluitingen tevoren een foto genomen zodat later hopelijk geen verwarrende puzzel ontstaat, want bij de SL zit alles weer heel anders (vooral minder) in elkaar Voor nu is het genoeg, anders gaat het op werk lijken