Ik heb het gezien; krukje erbij en sleutelen maar
Deze week even kalm-aan gedaan, vanwege de kou, en om m'n erg pijnlijke handen en vingers wat te sparen. Wel binnen het klein-materiaal gesorteerd en in bakjes gedaan, en verder de overgebleven grotere onderdelen schoongemaakt en bij de voorraad gestopt. Daar zitten, naast goede zonnekleppen en een bij nader inzien toch onbeschadigd kapje van het binnen-lampje (!), het motorkapslot en goede trekkabel, en een binnenkabel met stift en goede bajonetring bij van de snelheidsmeter, waarmee ik misschien iets in die van de SL kan omruilen, want die gaat niet helemaal lekker.
De kachel blijkt van fabricaat Seima. Dit type (aparte kraan ook) nog niet eerder van dichtbij gezien. Moeten nog nieuwe tochtstrippen op, maar dat kan nog wel als-tie weer gebruikt gaat worden. Eerst maar in de voorraad gelegd.
Eergister met hulp van twee medewerkers van de overburen het casco van de trailer getild en strak voor de garagedeur op vier oude banden gezet, zodat 's middags de trailer terug kon naar z'n rechtmatige eigenaar in Workum. Mocht er later toch wat sneeuw vallen kom ik 's ochtends tenminste een beetje vlot weg met de daily-diesel.
Om in het linker achterportier van de S de rotte ruitstrip te kunnen vervangen, bij Jan gekeken in welke staat die in het daar gestalde linker portier van de GL verkeerde, maar deze bleek aan één kant helaas ook rot. Voor de zekerheid toen maar een voorportier meegenomen, voorzien een goede strip, maar die past met z'n veel dikkere geleide banen niet op de kleine wieltjes van het bestaande bedieningsmechanisme. Voor en achter het draaisysteem uitwisselen wil ook al niet, dus we blijven zoeken
Als pleister op de wonde kwam vandaag een in goede staat verkerend compleet rechter achterlicht binnenrollen, met een kap van Frankani, ter vervanging van het kapotte exemplaar op de S.