Omdat het Eifelland draadje wel erg ver uitloopt ga ik hier maar even verder. Toen zaterdagmiddag eindelijk de buien waren weggedreven de caravan nogmaals achter de 104 geknoopt, na binnenin een zo gunstig mogelijke gewichtsverdeling uit te voeren, en de gasfles bijgevuld te hebben. De disselweger bleef steken op ongeveer 48 kilo bij een horizontale caravan. Daar kan ik niks meer af halen, tenzij ik achter de as gewicht toevoeg met laden.
Omdat zowel 104 als 306 de kogel van de trekhaak wat hoger hebben zitten verschuift het zwaartepunt van de opbouw met optillen naar achter, en kom ik naar mijn idee toch aardig in de buurt van de bij mijn 104 maximale kogeldruk van 40 kg.
Nou stond er zaterdag, net als vandaag, een fikse wind uit het zuidwesten. Binnendoor over Grijpskerk en Boerakker naar Marum ging op 80km wegen prima, van Marum over de A7 naar Groningen met de wind mee ook, 90 of 100 kon ik vrij gemakkelijk halen. Maar via Rondweg West richting Aduard kwam ik bij wind tegen echt niet boven de 70. Volgens mij was de stoet auto's achter mij ook reuze blij dat ik bij Aduard de afslag nam en ze eindelijk een beetje konden doorrijden
Verder gingen de spanners van de caravanspiegels in de rijwind oorverdovend vibreren tegen het plaatwerk van de portieren. Op een parkeerplaats er aan weerskanten opgerolde werkhandschoenen tussen gestopt om hier snel een eind aan te maken. Qua rijden valt het me alleszins mee, de 104 veert en stuurt soepel, ik kon de combinatie eigenlijk wel een beetje zichzelf laten rijden.
Voorlopige conclusie voor komend weekend: géén combinatie van 104 en caravan mee naar Zeeland. De afstand is eenvoudigweg té groot, dat wil ik m'n motor en andere weggebruikers niet aandoen. Ik kom dus óf met de diesel en de caravan, óf met de 104 en dan een tent achterin. Hoe het precies komt laat ik verder van het weer afhangen. De weekendvooruitzichten zijn tot dusver niet super...