Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Peugeot371 » 26 jan 2015, 21:24

Zal ik de koffie dan zelf meenemen? scheelt weer een voorwaard :P .
Peugeot371
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 21 apr 2009, 22:39

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Rudie_Krämer » 08 feb 2015, 10:02

Gisteren samen met Marcus richting Maasbommel gereden, maar eerst in Lexmond een duik genomen in Peugeot104 magazijn Lexmond :mrgreen:

Marcus heeft trouwens met gevaar voor eigen leven de reis naar het zuiden moeten ondernemen :x Het was daar vroeg gevaarlijk glibberig. Gelukkig was het in het midden van het land geen enkel probleem

Helaas kon ik hem niet helpen aan de stabilisator rubbers van 23 mm, die zijn inmiddels zo zeldzaam geworden dat ze nergens meer te krijgen zijn :?

Samen vanuit Lexmond naar Maasbommel gereden en Marcus wist te melden dat de Benetton zich RECHT over de weg begaf, dus Serge knap werk geleverd en ben blij dat ze zich niet als een krab over de weg begeeft.

Wel lijkt het erop dat de achterschokbreker aan een kant wat aan het achteruit gaan is. Dat gevoel heb ik ook want met 70 liter LPG en soms 40 l benzine voel ik regelmatig de stootrubbers die de eind van de veerweg aangeven :evil:
Ik kwam vorige week de blokjes weer tegen die je tussen de veren kunt zetten. Als het beter weer is moeten die er maar weer onder.

In Maasbommel mijn doos deurrubbers weer gevonden :mrgreen: tevens nog wat andere dingetjes uitgezocht en uiteindelijk weer met twee bananen dozen terug gegaan.

Ik kwam nog een splinter nieuwe achterbumper tegen en gevraagd wat PCN daarvoor vroeg....stond voor 180 euro in de catalogus, en de vraagprijs werd 80 euro :( Te veel vond ik, ik heb al veel te veel in de Benetton geïnvesteerd en ik haal bij de action wel een spuitbus mat zwarte verf ben ik voor minder dan 10 euro ook de man :wink:

De twee dozen weer naar Lexmond gereden en daar nog een paar uurtjes boutjes, moertjes en ringetjes gesorteerd. Ik ben nu begonnen aan de emmer met ringetjes, maar ik kon op gegeven moment geen ringetje meer zien. Het waren er zoveel dat ik moeite had om goed te scheiden :shock:

Ik moet wel eerst weten welke soorten ik heb en dan pas kan ik een selectie maken en de rest wegkieperen want ik kon die grote bak maar met moeite tillen :shock:

Zoals ik het nu kan beoordelen lukt het me maar met moeite om 1 lade blok in te krimpen, er zijn gewoon teveel soorten boutjes, moertjes en ringetjes aan zo'n 104 :P

Ik kan ze nu wel makkelijker terug vinden ( vroeger was het zo van " ik heb het wel, maar waar....." Nu met brandweer rode labeltjes is het een fluitje van een cent :wink:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Rudie_Krämer » 21 feb 2015, 22:58

Ik had al wat langer het plan om mijn autokantelaar te modificeren. Ik mis wat breedte om de auto in mijn deel op z'n kant te leggen. Idee was om wieltjes te maken zodat bij een bepaalde stand het geheel verreden kan worden. Ik had de bak met bokbieren te voorschijn gehaald en ben gaan puzzelen. Ik had een aardig idee en dacht dat het maar eens tijd was om een beugel te monteren en te kijken waar ik de wielen zou moeten monteren.

Afbeelding

Dat pokke ding is zo laag dat ik er met een krik nauwelijks onder kom. Wat een getetter :evil: Toen maar de hydraulische lift erbij gehaald en dat ging wat makkelijker :mrgreen:

Afbeelding

Ik was dus met de krik bezig en kreeg een ander idee, door de krik onder de wielbevestiging te zetten kan ik de auto ook opzij duwen. Is dus helemaal niet nodig om de kandelaar te modificeren :lol:
Ik heb alleen twee krukjes nodig en die hebben we dus was uiteindelijk wel een erg makkelijke klus.
Volgende week gelijk proberen, ik wil nog even een gaatje bij de kriksteun dicht lassen.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor lionceau » 21 feb 2015, 23:29

De 205 mi16 nog niet verkocht? :D
104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Rudie_Krämer » 22 feb 2015, 01:05

Nee, er werd te weinig gebode n en heb besloten om er nog een keer het circuit mee op te gaan. Dan ga ik er afscheid van nemen
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Gino » 07 maart 2015, 19:20

Vandaag mag ze weer de weg op.

Afbeelding

Na 3 maanden verplicht binnen (MRB dingetje) mag het Fordje weer mee.

Afbeelding

Wél een klein lasklusje want dinsdag is de APK afspraak.
Maar lassen maakt het baasje blij ! :mrgreen:

Ik heb het lasapparaat wat liefde gegeven, lastoorts eens goed schoongemaakt, nieuw tippie en andere huls met veer.
Nou, ook daar blijdschap alom. Lassen is weer een feest
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Rudie_Krämer » 07 maart 2015, 20:55

Was weer gezellig, ik was de laatste tijd zonder Gino in de ruimte maar vandaag hebben we weer gezellig samen kunnen rommelen en dat was goed :!: :wink:

Wat een lekker weer, tijd om allesuit te laten :D

Begonnen met de GTI, remmen gecontroleerd, maar voor liepen ze nogal zwaar, roest weg gekrabt en de zaak weer in elkaar gezet en ff de weg op gegaan....klapte de motorkap open :evil: dat is nu al de zoveelste keer, wordt tijd dat ik het toch eens ga leren :oops: . Ruit stuk, motorkap verbogen, je kan je wel voorstellen dat ik er ziek van was, ik wilde de 20ste gaan racen op Zantvoort en het ontbreekt me nu aan de tijd om dat tijdig op te lossen. Ik heb de 205 in de hoek gesmeten. En ben verder gegaan met de Rally :lol: .

PS de sleuletruimte naast ons komt in juni vrij, is ook ca 125m2, ik denk dat de huur ca 450 gaat worden :wink: zou gezellig zijn als er nog meer Peugeot sleutelaars bij zouden komen

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Rudie_Krämer » 08 maart 2015, 20:29

Op marktplaats iemand gevonden die een ruitje had staan, ik bellen, was ie door de wind omgevallen en ja hoor stuk :evil:

Was ook te mooi, was in Beesd dus op weg naar de sleutelruimte :cry:

De ander was in Vlijmen, dus ik in de Benetton gestapt en op weg gegaan. Een uurtje rijden met een heerlijk muziekje en mooi weer dus dat was een plezierritje :wink:
Een wat oudere man en een heel mooi voormalig winkelpand bestaande uit drie losse deelpanden, een paradijs voor de sleutelaar.
Heb nog wat van de prijs afgekregen want een klein sterretje in de ruit beviel me niet zo.
Ik terug naar Lexmond en de ruit er goed in weten te krijgen zonder dat de ster groter is geworden.
De motorkap heb ik er wel af moeten halen om er wat beter bij te kunnen en het lijkt alsof de motorkap redelijk ongeschonden is en de uiteinden kunnen volgens mij goed worden teruggebogen. Loopt met een sisser as. De racewagen laat ik wel aan me voorbij gaan. Ik moet nog te veel afwerken en het moet allemaal wel leuk blijven.

Toch weer lekker van de Benetton kunnen genieten ( oh wat rijdt ze toch weer heerlijk :wink: ) heb dit weekeinde toch weer 500 km weggetikt :P
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Steven- » 08 maart 2015, 22:47

Leuk Rudie! Lekker genieten van de Benetton waar je inmiddels zo ontzettend veel werk in hebt geduwd! :-)
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Rudie_Krämer » 21 maart 2015, 20:35

De remblokken (307HDI's) van de 205GTI vervangen, ik wil nog een keer flink te keer gaan op het circuit, dus er maar nieuwe blokken onder gezet, gelijk de remolie vervangen en dan weet ik in ieder geval de remmen weer perfect in orde zijn.

Wel de gewichtjes op een andere plaats moeten doen want daar was dus echt geen plaats meer voor met de nieuwe blokken :shock:

Afbeelding

Afbeelding

De scharnieren van de motorkap moeten worden vervangen want die zijn helemaal verbogen door het openwaaien van de motorkap. Daar moet ik nog even voor naar de sloop.

Ook hier dus geen testrit kunnen maken.

Wel lekker gevoel dat de remmen weer in orde zijn :wink:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Gino » 29 maart 2015, 13:40

Het was zaterdag de nationale 205 dag in Lexmond... :mrgreen:

Afbeelding

Mijn witte schatje kreeg wat liefde in de vorm van een poetsie (plm 1x per jaar...) wat bijtipwerk, en het plaatsen van wat verloren boutjes.... :oops:

Ze doet al zo'n 12 jaar bij ons haar best, klaagt nooit en roest ook nauwelijks....

Is het wel een Peugeot, vraag ik me wel eens af.
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Steven- » 29 maart 2015, 17:48

Gino schreef:Is het wel een Peugeot, vraag ik me wel eens af.

:lol: Geeft inderdaad wel wat aan over de kwaliteit van de 205 !
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Rudie_Krämer » 29 maart 2015, 19:52

Gino heeft ook een goed exemplaar, de zwarte die ervoor staat heeft toch een nieuw front gekregen en ik heb op het forum ook wel aardige laspartijen voorbij zien komen. Helemaal perfect is het nou ook weer niet. Is misschien ook maar beter zo want anders worden het van die zoutloze auto's enigs er voor de liefhebber ook niets aan :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Gino » 02 apr 2015, 19:01

Minister Fred Teeven ( althans zijn vrouw) heeft ook een zéér goede smaak in auto's.

Afbeelding

Vandaag in de krant : hij rijd schade met de 205 van zijn eega. Weinig letsel gelukkig, maar het 205je is exit.

Zo aan de wieldoppen te zien is dit een vroege 205.
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Rudie_Krämer » 05 apr 2015, 19:50

Ruuds Race Paleis is weer open :mrgreen:

Afbeelding

Man was het lekker weer, koffie buiten gedronken, lekker in het zonnetje gezeten, beetje " getourd" in de Rally, wat wil je nog meer :wink:

Blij dat de winter voorbij is en dat ik van het lekkere weer kan genieten :wink:

Volgende week wordt het nog lekkerder :lol:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor MarcoPeus » 05 apr 2015, 19:59

Gaaf mannen. Genieten met de grote G
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Gino » 11 apr 2015, 15:37

Vandaag een nieuw vriendje verwelkomd :

Een hulpje voor de onafzienbare rij laswerk behoevende voertuigen.... :mrgreen:
Nu valt dat wel mee, degene waar we nu alles op doen ( de blauwe) voldoet prima.
Dit is een "tegenaanlopertje" en gaat mee naar de thuisbasis. Alwaar ook werk genoeg......

Afbeelding

Had wat liefde en aandacht nodig.
Zal niet zo best gelast hebben, want de gastoevoer lag los in de toorts, en de zwanehals zat los.

Afbeelding

Zo inschattende denk ik dat alles wel OK is.

Alleen zoek ik nog een ( lege ) 10 liter gasfles. Mocht er iemand zijn die er één overheeft : graag.
Prijs komen we wel uit.

Afbeelding
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Gino » 02 mei 2015, 17:33

Het nieuwe lasapparaat heb ik voorzien van een 10 liter koopfles lasgas.

Er zit een rol met 0,8 lasdraad in, dus eens even proefgedraaid. Het machientje werkt prima ! :mrgreen:

Afbeelding

Dus maar eens een praktijkklusje. De Ka is nog steeds in opbouw.

Maar de massakabel van het lasapparaat is te kort voor de brughoogte.
Dus even gaan klussen met het oude vertrouwde machientje. Dat gaat prima als vanouds !

Afbeelding
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Rudie_Krämer » 23 mei 2015, 20:00

Vandaag weer lekker in Lexmond kunnen teuten

Eerst de winterbanden van de SMART omgewisseld voor nieuwe zomer bandjes. Ik ben er vorige week mee naar Parijs geweest en dat is me prima bevallen, 4,5 uur en je zit in Parijs. Dat ga ik vaker doen :mrgreen: Mooie stad en bijna alleen maar Smartjes daar, voelt zich dus daar prima thuis :lol:

Daarna de 205Mi16 te voorschijn gehaald en op de kantelaar gelegd, er moet aan de onderkant wat worden gelast en dat gaat veel makkelijker als ze op de kant ligt.

Afbeelding

Ik ben van gedachte veranderd, ik zou niet meer met de 205 de baan op gaan, maar in ga de 26ste toch met de GTI club nog een keer de baan op. Meestal was de circuit avond tijdens mijn vakantie in augustus. De afgelopen jaren heb ik dus niet mee kunnen doen. Was er vanuit gegaan dat dit nu ook weer niet zou kunnen. Tot mijn verbazing kreeg ik twee weken geleden weer een uitnodiging maar nu voor 26 juni. Gelijk ingeschreven.
Heb onlangs de remblokken voor vervangen, nu moet ik de bougies en rotorkap nog vervangen, gooi ik er gelijk nog nieuwe olie in en dan zal ze heerlijk kunnen genieten van een rondje hollen op Zandvoort :lol:

Jarno was er dit keer om me te helpen :wink:

Hij heeft z'n Fiat van nieuwe voorbanden voorzien ( toch handig hoor zo'n banden apparaat en balanceerder :mrgreen: )

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Rudie_Krämer » 30 mei 2015, 19:09

Gino heeft wat laswerk aan de GTI uitgevoerd. De auto in positie gelegd zodat Gino lekker op z'n stoeltje wat laswerk kon doen

Afbeelding

Gino's "las-look"
Afbeelding
Hier geef ik verder geen commentaar op :mrgreen:

Ik heb de rotorkap vernieuwd en ik ga de olie en de filter nog vervangen, de stoel er weer in zetten en dan is ze weer raceklaar :mrgreen:

Verder heb ik wat met de perslucht compressor zitten spelen, aansluitingen verbeterd en een extra kraan er tussen gemaakt zodat hij beneden makkelijker uitgezet kan worden en ik heb ook beneden een kraan gemaakt zodat ik deze makkelijker kan afsluiten. Alles om de compressor minder onnodig aan te laten slaan.
Zit nu naar tevredenheid.

Ik was vergeten te vermelden dat ik weer een back-fire heb gehad. Door een verkeerde manier van starten sloeg de motor niet gelijk aan en sloeg weer af en toen BOEM.

Weer een resonantiepot gesneuveld :evil:

Afbeelding

Gelukkig had ik er nog een paar liggen en gelijk weer een nieuwe geprepareerd

Afbeelding

Als iemand nog resonantie potjes heeft liggen en die ze niet gebruikt, niet weggooien ik ben altijd geïnteresseerd :wink: Ik heb er al heel wat opgeblazen :lol:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor MarcoPeus » 30 mei 2015, 19:40

Lachen die Las-Look van Gino. :mrgreen: :mrgreen:

Kun je die potjes niet lassen met kunststof lassen?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Gino » 30 mei 2015, 20:32

Er worden van mij altijd foto's gemaakt als ik zéér geconcentreerd bezig ben....... :mrgreen:
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Rudie_Krämer » 30 mei 2015, 22:17

Volgens mij kan dat alleen door te smelten, maar ze zijn op zoveel plaatsen uit elkaar gescheurd, dat dit geen haalbare zaak is. Ik blijf liever zoeken naar goede exemplaren.

Ik heb er nog drie dus ik kan nog er even verder :mrgreen:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Rudie_Krämer » 14 jun 2015, 12:46

Ook ik had een goedkope spuiter nodig :mrgreen:

Bij de ACTION 5 spuitbussen gehaald, ergens in de 2 euro per stuk dus dat was te doen.

Matthijs was zo aardig om de motorkap voor me te spuiten :lol: . Hij heeft destijds zijn auto met spuitbusjes gedaan en met verbluffend resultaat :shock:

Voor mij is het spuiten met die rotte polsen echt te veel van het goede, Matthijs had na 5 bussen ook aardig kramp in zijn vingers


Afbeelding

De brug gebruikt als verstelbare spuittafel 8)

Afbeelding

Het mooiste deel aan de GTI is nu de motorkap :mrgreen:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor MarcoPeus » 14 jun 2015, 14:13

Sow hey, dat is mooi gelukt, en dat voor een 10 euro donatie aan de action......
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten