Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor Gino » 28 sep 2013, 17:46

De oude vliering van ons nieuwe plekkie is er door de verhuurder al netjes uitgehaald !

Het is nu nog een open en lege vlakte !
Maar dat verandert wel ....... :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor Harrie » 28 sep 2013, 17:48

wauw, mooie , grote ruimte :-)
succes met het verhuizen :wink:
met vr. groet, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor Marinus » 28 sep 2013, 19:05

Indrukwekkende ruimte inderdaad. Daar passen best veel peugeots in :!: 8)

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor Rudie_Krämer » 28 sep 2013, 19:10

Wat een balzaal he, DAAR gaan we plezier hebben, dat weet ik zeker :wink:

Ik hoop volgende week de eerste spullen erheen te kunnen brengen, de stelling op te zetten en dan waarschijnlijk de week daarop de grote verhuizing.

Mochten mensen zin hebben om een handje mee te helpen, dan moeten we even meer even kijken hoe dat loopt. Teveel mensen is ook niet handig, maar stevige kerels kan ik wel gebruiken :mrgreen:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor Rudie_Krämer » 29 sep 2013, 19:44

Jammer genoeg moest ik een week op dienstreis anders had ik de verhuizing al ingezet, nu ben ik nog druk bezig met voorbereiden.
Wim, mijn Opel-buurman in de sleutelruimte kon me vandaag helpen met het verder demonteren van de brug. Ook de stelling hebben we op een verrijdbare kar kunnen neerleggen. Kan nu zo naar buiten worden gereden

Eerst de zaak opgekrikt en in balans gebracht, daarna de traverse eronderuit gehaald en die kon zo uit de palen worden getrokken.
Afbeelding
De banschroef was nodig om hem in balans te krijgen :P
Daarna wat "hondjes" bij elkaar gesprokkeld, paar 205 banden eronder en de zaak op de banden laten zakken. Nu kan alles zo naar de muur geschoven worden
Afbeelding
Afbeelding

Nu heb ik tenminste ruime om de stelling op een kar te leggen en kan ik de kar zo naar buiten rollen
Afbeelding
Afbeelding

Mijn hydraulische lifter lekt behoorlijk veel olie, maar heb vandaag iets zwaars opgepakt en dan lijkt de lekkage gelukkig minder te worden. Revisie zit er nu ff niet in, dan moet hij behoorlijk uit elkaar gehaald worden en dat ga ik doen als ik in Lexmond gesetteld ben. Nu ligt er een zeil onder, met een plaat eronder en veel houtmeel bij de hand :mrgreen: Hij doet echter nog steeds heel goed z'n werk :-) Ik heb er wel 2 liter olie bij moeten gooien, maar dat mag de pret niet drukken.

Groeten Rudie
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor MarcoPeus » 29 sep 2013, 19:53

Dat schiet op Rudie. Met wat hulp lukt t altijd vrij aardig, dat merk ik ook bij mijn sleutelprojectjes.
Als ik niet weg was geweest komende weken dan had ik je graag geholpen en dat wil ik nog steeds doen als ik terug ben.
Je weet de data, als er meer hulp nodig is, geef je maar een gil.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor Rudie_Krämer » 29 sep 2013, 20:11

Ja, jammer dat het vandaag niets is geworden. Ik was van plan om twee uurtjes te pitten vandaag ( ik was 9 uur vanmorgen thuis), ik werd iets voor drie uur wakker :oops: Je kan je wel voorstellen dat ik toch wel blij was dat ik zondag had afgezegd.
Gelukkig was Wim de Opelman in de buurt en die heeft me ff geholpen de brug verder te demonteren. Viel ontzettend mee moet ik zeggen.

Ik heb ook gezien dat ik een grote pallet had genomen waarbij in niet onderderdoor kon met de pallet heffer, die moet ik dus om gaan pakken :evil:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor jan-03 » 29 sep 2013, 23:43

Volgende week zaterdag ben ik paraat!! Heb je ook een pompkar nodig? Of had je die wel, weet ik eigenlijk niet..
Ik kan de transporter volladen en de Iveco en alvast een lading dumpen op de nieuwe lokatie..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor Rudie_Krämer » 01 okt 2013, 22:32

De GROTE verhuizing staat nu definitief vast op 12 oktober, mochten mensen in de buurt van Lexmond een handje willen helpen met uitladen dan zijn ze welkom :wink:

Van het weekeinde gaan twee auto's die kant op ( de rode Feline van Gino en Humpie Dumpie daarnaast gaan twee bussen en twee ambulances mee ( de ene met de rally) en de andere met de pallet stelling en die gaan we daar dan opzetten. Het begin is er :lol:

Ik hoop dan op de begane grond voldoende ruimte te hebben om de pallets van boven naar beneden te liften ( arme hydraulische lift, die zucht en kreunt op haar hoge leeftijd :-) )

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor jan-03 » 05 okt 2013, 05:18

Ik zou zeggen in de benen en aktie... Bakje koffie en ik ga rijden..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor Gino » 05 okt 2013, 19:58

Ja, Jan was in de benen, Rudie en ik ook........ :mrgreen:

Het grote verhuis avontuur kon beginnen :

Rudie pleegt de laatste voorbereidingen in de oude sleutelruimte :

Afbeelding

Gelukkig ging de hefrtuck stuk op een héél vervelend moment....
Maar met hulp van de buren toch gefikst : bobine stuk....

Afbeelding

De rally op de ambulance :

Afbeelding

Affijn, het convooi onderweg. Dat ging prima. Féline was lekker nukkig, en verder geen problemen.

Afbeelding

Lossen op de nieuwe plek. Eerst Jan zijn combinatie : We hadden de metalen kasten mee, gevuld met bananendozen.
Alleen lucht vervoeren is jammer van de moeite... :lol:

Afbeelding

Het eerste vrachtje is over : We hebben de stellingen opgezet, en nu kunnen we in real life zien hoe we de
indeling willen/kunnen maken :

Afbeelding

In Lexmond had Jan Pieter zich ook bij ons aangesloten, en gezamelijk hebben we deze klus kunnen klaren.

HET BEGIN IS ER ! :mrgreen:
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor Rudie_Krämer » 05 okt 2013, 20:22

Ik was heel blij met de hulp, we hebben in deze eerste sessie veel meer mee kunnen nemen dan ik gedacht had.
Dank zij de hulp en het inzicht van Jan en Gino ging dat bijzonder efficiënt.

Dat verhuizen en dat logistieke deel is niet mijn ding, ik loop als een stresskip maar ongeleid rond, maar Gino wist me regelmatig subtiel weer op het spoor te krijgen :mrgreen:

Ik heb ook nog wat foto's maar die post ik straks even

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor joospeugeot » 05 okt 2013, 20:34

goed bezig :D zou ik zeggen
ik kan er wel altijd van genieten dat mensen zo een reportage maken 8)
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor Harrie » 05 okt 2013, 20:55

geweldig teamwork ! :D
mooie ruimte :wink:
ik had ook graag geholpen, maar door een zeer vervelende hernia lukt dat helaas niet..
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor Rudie_Krämer » 05 okt 2013, 21:40

Jan was er al vroeg bij ( erug vroeg :mrgreen: ). Snel een bakkie gedaan en toen ACTIE
Afbeelding

Het was druk op het terrein
Afbeelding
Gelukkig maar want de vorkheftruck deed het niet meer en ik had geen geduld om te gaan zoeken wat er nu loos was ( hij vonkte, LPG tank was niet leeg, sluiter ging open dus dacht ik maar ze zoeken het maar uit :wink: )

Carlo en Wim hielpen me uit de brand
Afbeelding
Geweldig al die hulp

Na veel sjouw werk ( voornamelijk Jan en Gino hebben zich een breuk gesjouwd) kon eindelijk Humpie Dumpie worden opgeladen en kon het konvooi beginnen. We zijn nog even bij een tank station gestopt om wat te lunchen maar ik hoorde dat JanPieter lekkere broodjes en drinken hadden meegenomen dus hup doorgereden naar lexmond.
Afbeelding
Daar lekker gegeten en begonnen met uitladen
Afbeelding

Gino en ik hebben staan puzzelen hoe we de ruimte konden gaan inrichten, we wilden de spullen gelijk goed op z'n plek zetten dus daar moest over worden gepraat :mrgreen: ( Jan en JanPieter zijn maar weggelopen en zijn verder gegaan met uitladen :lol )
Toen kon er gebouwd gaan worden ( lijkt wel zo'n teambuildingsopdracht :P )
Afbeelding

We hebben al aardig wat overgehaald
Afbeelding
Maar er moet nog heel wat naar Lexmond worden gehaald
Afbeelding
en
boven staan ook nog 4 boxpallets en nog een heleboel losse rotzooi. Oeff, hoe krijgen we dat volgend weekeinde mee :x

MAAR, HET BEGIN IS GEMAAKT EN IK HEB ER HEEL VEEL ZIN IN :wink:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor jan-03 » 06 okt 2013, 08:43

Gistermorgen al vroeg de dijk overgestoken op weg naar B en R....
Later hier is meestal ook later daar.. :D En maar goed ook want de heftruck zag het niet meer zitten en dat zat niet in de planning... :mrgreen:
Een 5 tal grote kasten geladen vol met spullen op de transporter en in de bus een stalen-stelling en verder vol met banenendozen..
Achterbandjes bijgepompt door Rudie van de Iveco want de 2.5 bar die erin zat is voor dit transport te weinig.
Gino is heel inventief als het om praktische dingen gaat zo bleek want hij kwam met het voorstel om de kasten alvast mee te nemen en die dan ook meteen vol te stapelen met onderdelen..
De rit naar de nieuwe lokatie ging vlot zonder haperingen waarbij Rudie voorop reed met de Toyo vol met gereedschap en de rally op de A-A..
Daarachter Gino die Feline zonder tegensputteren naar de sleutelruimte heeft gereden.. Mooi gezicht achter deze kleine meid aan te rijden.. :wink:
De prachtige nieuwe lokatie moet ingedeeld worden natuurlijk en dus moesten Rudie en Gino direkt al gaan meten, denken, overleggen, weer meten, Hoofdschudden enz enz... :lol: Veel te moeilijk werk voor JP en Mijzelf natuurlijk.. Wij zijn maar doorgegaan met uitladen..
Toen ging er een :idea: branden en kon er begonnen worden met alvast de stalen stelling op te bouwen.... Achterin eentje links en eentje rechts..
Toen het idee om toch maar praktisch ff te kontroleren of de voiture wel binnen kon rijden en de draai tussen de stelling wel kon maken...
Het kon!!! Maaaaaaarrrr toch maar de stelling c.a 50 cm opschuiven want uitstappen bleek wel krap.. :D
Het was een hele leuke dag en Gino, Rudie en JP zijn zichtbaar heel gelukkig met hun nieuwe werk/ sleutel/ hobby/ plezier ruimte..
Het zal nog een hele klus worden om de nog achtergebleven spullen de komende week nog te verhuizen..
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken..
Ik mocht even na vieren weer huiswaarts rijden zodat ik thuis m,n prakkie niet hoef op te warmen bij thuiskomst.. :D
C.a 420 kilometer gereden totaal.. De nieuwe lokatie is voor mij c.a 165 kilometer rijden en is dus dichter bij gekomen.. :wink:
De nu al overgebrachte spullen kunnen nu al deels worden opgeruimd in de kasten enz.. De stellingen verder afbouwen enz..
Heel blij dat ik m,n steentje heb kunnen bij dragen..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Nieuwe sleuterluimte in Lexmond: 1 september!

Berichtdoor Gino » 06 okt 2013, 13:56

"Heel blij dat ik m,n steentje heb kunnen bij dragen..
gr jan "

Nou, Jan,

Ik moet zeggen dat wij ook erg blij waren met dat steentje ( zeg maar rotsblok) van je.... :mrgreen:

Vr.gr.
Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor Rudie_Krämer » 08 okt 2013, 22:30

Komende zaterdag is het grote verhuisdag en ik zoek nog een of twee mensen die in Lexmond willen helpen met het uitladen van de spullen.

In Berkel heb ik al een ploeg mensen die helpen inladen, maar die gaat niet mee naar Lexmond.

Ik schat dat we ca 12 uur daar aankomen, maar dag weet ik vrijdag avond wat nauwkeuriger, het kan ook wat later worden. Het zou ook zo maar kunnen dat we het niet in een keer mee krijgen en dat we twee keer moeten rijden, dat zou het wel een stuk lastiger kunnen maken, misschien dat ik dan moet besluiten de 19e nog een sessie moet inbouwen :x

JanPieter komt waarschijnlijk om 13:00 en hij neemt een broodje en een drankje mee :wink:

Ik ben benieuwd :lol:

ps was wel weer spannend gisteren, om kwart voor tien savonds begaf mijn hydraulische lifter het, ik had bijna alle pallets naar beneden en doen....lucht van verbrande elektronica en verder niets, in dat ding open gemaakt en voelde dat de accu erg warm was geworden, kortsluiting dus. Ik snel de accu los gekoppeld en heb de pijp aan Maarten gegeven. Morgen weer een dag dacht ik.
Vandaag heeft een vriend van me gelukkig het euvel kunnen verhelpen ( losse relais die tegen elkaar kwamen te liggen en kortsluiting veroorzaakte :evil: Gelukkig doet hij het weer, want er moet nog te veel van boven gehaald worden. Morgen wordt de gewone vorkheftruck gemaakt en dan kan het feest beginnen :mrgreen:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor jan-03 » 08 okt 2013, 23:05

Ik had je nog graag een dagje uit de brand geholpen maar de strenge ogen van mijn meesteres die mij heel dwingend naar mijn eigen klus sturen.... :cry:
Vandaag een 104tje bekeken uit '76.. zelfde rode kleurtje als de Snelle rode belg....
Is wel rijdbaar maar kosmetisch een echte 104....
Succes met de verhuizing
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor Matthijs » 09 okt 2013, 20:49

Hoi Rudie,

Ik kan in Lexmond komen helpen op zaterdag. Laat maar weten waar het is en hoe laat je er bent.

Matthijs
104 zl 1983
106 accent 2000
(Xsara break 1999)
Ford Focus Wagon 2010
Matthijs
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 28 jun 2008, 13:30
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor MarcoPeus » 10 okt 2013, 10:17

Zo, er is al veel werk verzet maar er moet ook nog een en ander worden gedaan zie ik.
Ik zou hele graag willen komen helpen maar in Sittard beginnen morgen de Oktoberfeesten en dan kom ik een week lang om in t werk ben ik bang. Zaterdag betekent dat tot 15:00 uur vol aan de bak en om dan nog op te rijden naar B&R.....
Indien er zaterdag de 19e nog werk verzet zou moeten worden dan wil ik graag komen oprijden maar a.s. zaterdag gaat me dat lukken. Jullie zullen t dus zonder Limburger en vlaai moeten stellen die dag.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor Rudie_Krämer » 10 okt 2013, 22:10

Laatste oproep!!

Vanaf een uurtje of 12 zaterdag kan ik nog wel een persoon gebruiken die kan helpen lossen in Lexmond, wie wil dit 104 evenement bijwonen? :mrgreen:

Vele handen maken licht werk :lol:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor 403diesel » 10 okt 2013, 22:16

Zoals eerder per PB bericht, ik kijk even hoe die cv in dat kantoor loopt. Mocht het meevallen, bel ik je en kom met gezwinde spoed!
Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor Rudie_Krämer » 11 okt 2013, 22:15

Het aftellen is begonnen,morgen ochtend om negen uur starten we en ik hoop dat het allemaal gaat lukken en dat het weer in de ochtend een beetje meezit, In lexmond zo tegen de middag heb ik meer goede hoop dat het droog zal zijn ( duim maar voor ons :wink: )

Onzeker is of ik het zware brugdeel en de hydraulische lifter mee krijg, daar maak ik me het meest zorgen om. Maar ja ik heb professionele hulp die al voor hetere vuren heeft gestaan en ik vertrouw erop dat het morgen gaat lukken. Mocht het tegen zitten dan heb ik nog twee weken om dat op te lossen.

Ik zal zeker wat foto's schieten

:wink:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor pauldevries » 11 okt 2013, 22:18

Beste Rudie

Succes met de zware delen morgen :D
Ik ga voor je duimen dat alles gaat lukken

veel plezier en een fijne avond gewenst

groeten van Paul
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten