Om acht uur stond ik al bij AH om verse koffie te halen, zo op de vroege morgen moest ik de helptroepen toch op verse koffie kunnen trakteren ( als gastheer heb ik een slechte naam
dus heb ik mijn beste beentje proberen voor te zetten).
Om half negen was ik in de sleutelruimte om alvast koffie te zetten, helaas viel de dwarsbalk van de brug omver en bovenop het koffiezet apparaat, dat was het einde van de Senseo ( daar ging mijn goede gedrag, ik doe het ook niet meer heeft toch geen zin, reputatie had ik toch al niet dus ik stop ermee
)
Negen uur stond de vrachtwagen voor de deur, maar OEH die was hoog.....dat ging echt niet tussen de wilgen door. Ook was de hoeveelheid die ik wilde meenemen dermate veel dat een deel van mijn zooi toch in Berkel moest blijven staan. Dan maar pallets stapelen was het advies. Ok, Clemens, de vrachtwagen chauffeur hebben samen met de anderen selectie gemaakt welke waarop moest komen, de hoogte van de vrachtwagen opgemeten en zo ontstonden stapels pallets en kon er toch erg veel meegenomen worden ( helaas had ik niet gedacht aan de situatie in lexmond, maar daar kwam ik later pas achter.
Het begin..
Foto spreekt voor zich
Stapel werd steeds hoger
Ging maar net in de vrachtwagen
Toen was mijn batterij op en kon ik geen foto's meer maken
Om een uurtje of 12 hadden we de spullen ingeladen en op de laatste stroom van mijn mobiel Gino gebeld dat we onderweg gingen. De hulptroepen in Berkel bleven daar want het uitladen van de pallets zou met 4,5 man ( ik ben de halve
) goed te doen zijn....
Gino was samen met JanPieter in Lexmond begonnen om er voor te zorgen dat de spullen in de ruimte gezet konden worden, het was na vorige week een aardige chaos dus ook daar was een hoop werk te doen. Tussendoor elkaar nog op de hoogte gehouden van de vorderingen, totdat mij batterij van mijn mobiel leeg was en het stil werk
Matthijs kwam net voor de lunch de groep versterken dus we hadden ook hier een goed team, alleen balen dat ik van Lexmond geen foto's heb kunnen maken ( sorry jongens
). Ik dacht dat mijn tas per ongeluk in een boxpallet terecht was gekomen. Gelukkig vond ik hem later gewoon in mijn auto terug, maar ja toen was het al te laat en stond alles al binnen.Grr
Onderweg bedacht ik me dat de deur in Lexmond aanzienlijk lager was dan de vrachtwagen, de stapel pallets zou dus in de vrachtwagen afgeladen moeten worden ( shit dat was balen).
In lexmond stonden Gino, JanPieter en Matthijs al te wachten ( we waren al later dan door mij voorspeld), snel een lekker broodje naar binnen gewerkt ( Catering weer verzorgd door JanPieter, was heerlijk ) en begonnen met uitladen.
Het eerste deel was zo naar binnen, maar toen kwam die hydraulische lift.....Bonk die bleef steken tegen de dakgoot van de loods... Shit dat ding is veel te hoog en gaat niet naar binnen. Hoe nu? Bij mij ging het lampje uit en sloeg op tilt. Gelukkig hadden de anderen daar geen last van en na overleg besloten de lift maar op z'n kant te leggen. Zo dat was zwaar en een voor een hadden we toch het idee dat dit TE zwaar zou worden. Maar ja hij MOEST naar binnen. Met twee pompwagens houten balken en 4.5 man hebben we dat ding toch naar binnen gekregen. In de ruimte de lift weer op rechtop gezet, maar oef dat was een zwaren klus.
De rest van de boxpallets ging redelijk snel naar binnen, bovenste delen hebben ze er handmatig afgetild en naar binnen gebracht. Om half drie kwam er weer rust in de tent en hebben Gino en ik nog wat zitten brainstormen hoe we nu verder moeten gaan inrichten. We moeten de stelling verder afbouwen en er een stevige flonder op gaan leggen om het geheel veilig genoeg te maken.
Helaas hebben we toch een deel in Berkel moeten laten liggen en dat zal de komende weken over moeten. Eind oktober wil ik geheel weg zijn uit Berkel.
Was me een dagje wel, maar heb er wel een goed gevoel aan overgehouden, zoveel hulp gekregen
Dank daarvoor