Avonturen in de sleutelruimte te Berkel

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor jan-03 » 03 nov 2011, 00:19

fijn dat ze je al weer zat waren in het ziekenhuis!! :D Je hebt ons flink schrik aangejaagd met je vliegen zonder shute aktie..
Weet je nog wat er is voorgevallen Rudie, of ben je dat helemaal kwijt.. Mooi dat je nu weer mobiel bent en in je eigen stekkie..
En voorzichtig op die krukken nu... Ik heb dit zelf nog nooit bij de hand gehad maar je zult je moeten schikken naar de mogelijkheden die je nu hebt..
En heel fijn om te horen dat achteraf gezien het opgelopen letstel toch meevalt en er geen blijvende schade is geconstateerd..
De reactie van je moeder kan ik me levendig voorstellen..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor M. van der Meulen » 03 nov 2011, 18:55

Mooi dat je weer thuis bent idd, ziekenhuis is ook niet alles :wink: Probeer je lijf ondertussen maar wat in conditie houden voor zover dat gaat, zodat je straks niet al te veel weer moet inhalen, daarbij hoop ik dat de verveling niet te gauw toeslaat :mrgreen: Veel sterkte met de revalidatie, en we horen het wel als we mettertijd wat voor je kunnen doen. Groet, M.

http://www.youtube.com/watch?v=17XlCWVeV9A
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Rudie_Krämer » 03 nov 2011, 19:50

Humor dat filmpje :P

Ik werk hard aan herstel, door ni vooral rust te nemen.
Een uur in de rolstoel is voor mij al een topprestatie.
5 meter op de krukken is mooi, maar als ik dan ook nog terug moet, ben ik al toe aan een tukkie :mrgreen:
De humor moet je er maar van inzien toch?
Had vannacht een nachtmerrie: ik rende vannacht achter de tram aan, veranderde in een soort batman, vloog achter de tram aan, maar helaas vloog ik uit de bocht, dreigde tepletter te vallen en schrok wakker.
Nou heren, wat zegt deze droom?
Kom maar op met die humor en laat me maar lachen gieren en brullen
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Duco » 03 nov 2011, 22:28

Hee Rudie,

Wat een verhaal zeg! Fijn dat je weer thuis bent en dat je niet geopereerd hoeft te worden, ik hoop dat je weer snel op de been bent. In elk geval veel sterkte en beterschap gewenst.

groeten,
Duco
Peugeot 504 GL bleu aurore métal 1978, mijn eerste auto
Peugeot 204 sable 1976
Citroën GS orange ténéré 1974
Citroën DSpécial Confort bleu camargue 1972
alle met toit ouvrant en origineel nederlands en rijdend
Duco
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 13 okt 2008, 21:18

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Gino » 04 nov 2011, 10:13

Nu weer als Batman.........

je bent toch niet óók op je hoofd gevallen, hé. :D

Lekker weer thuis....

Ik zeg altijd maar : de mooiste kant van een ziekenhuis is de buitenkant ! :mrgreen:

Grrtz, Gino

P.S als gediplomeerd droomuitlegger denk ik dat je droom dit betekent :

Je hebt een onbewuste drang naar de "batmobile". Dit is een Amerikaanse automobiel.......

Dus 104 exit, en op naar de Chevrolet ?!
Sleutelt wél iets lastiger : een USA versnellingsbak moet je met 2+ man tillen bij een wissel....... :mrgreen: :D
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor M. van der Meulen » 04 nov 2011, 18:47

Hoe ging dat liedje ook al weer....ALLE DROMEN ZIJN...... :mrgreen:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor jan-03 » 05 nov 2011, 01:40

Rudie weet je zeker dat je deze droom niet had voor je val?? Ik bedoel dat je op zolder in slaap was gesukkeld en toen schreeuwend van de pijn wakker bent geworden onder aan de ladder?? :D :mrgreen:
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Veiligheid en verslaving

Berichtdoor Rudie_Krämer » 05 nov 2011, 11:08

Hi Jan,

Zou de stommiteit wel verklaren :lol: Soms is het moeilijk droom en werkelijkheid uit elkaar te halen :mrgreen:

Maar ff serieus, ik denk dat ik na 4 dagen op slaappillen heb geslapen een dag er na zonder wat ontwenningsverschijnselen had. Gisteren avond was de morfinepleister uitgewerkt en ik had het koud, warm, begon te rillen etc. Ontwenningsverschijnselen bij dit soort rotzooi is bekend dus daar zal aan het eind van het recept nog wel sterker last van krijgen.

Ruud de Morfine Junk :twisted:

Valt niet mee hoor :( , daarom geef ik jullie een wijze les :wink: . Let thuis aub ook op de veiligheid, net als op het bedrijf waar je werkt. Het gaat altijd goed alleen die ene keer niet :cry: .

Ik heb nog een leuk APPIE gevonden voor de Iphone:
Gezocht op "peronal alarm"

SOS mobiel free
Safety switch 0.79 euri
Idown 2.39 euri
Personal alarm for .... 0.79 euri
ETC

Niet veel voor een stukje veiligheid. Er zijn er nog meer dus als je zoiets zoekt kijk zelf ook even.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor jan-03 » 05 nov 2011, 16:31

Ik ben ook meestal alleen! Vandaag aan het frezen geweest.. Als zo'n blok besluit een ruimtereis te gaan maken dan is alarm slaan niet meer nodig waarschijnlijk!! :roll:
Altijd veel risico als je alleen bent.. Mijn brug is er nog eentje met valhaken zeg maar.. Ik laat hem er altijd eerst inzakken voor ik onder de auto kruip.
Machine aanzetten altijd eerst nogmaals controleren of alles goed staat enz..
Ik heb tot nu toe niet wat ernstigs gehad, maar hopen dat het zo blijft.. Foutje is snel gemaakt.
Ik ken iemand die altijd voorop liep in z,n timmerfabriek wat betreft veiligheid maar raakte toch zelf met de hand in de afkortzaag.
Hij weet nu nog niet hoe het is gebeurd.. Halve hand verdwenen.
De Machine moet een stuk hout hebben gegrepen en daardoor zichzelf naar voren hebben getrokken.. Dit kan want zo'n zaag trekt zichzelf naar voren.
Als je dan net bezig bent om hout voor het zaagblad weg te halen of iets dan pakt die je..
Nooit met de handen doen is het beste.. Altijd met een stuk hout wegschuiven. Jezelf aanleren nooit met de blote handen in de buurt van dan blad te komen.
Maar ja, de praktijk is vaak anders..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor martinowic » 06 nov 2011, 15:30

Fijn dat je weer thuis bent, sterkte.
Moderne auto's zijn veiliger, dat is een feit. Het kan altijd nu eenmaal altijd mis gaan, helaas...
Groeten, martinowic

104 ZS coupe rood '79, 405 srx 2.0 automaat Vendome vert sorento '95 (Clio 1.2 tce '12)
martinowic
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 14 feb 2006, 13:01
Woonplaats: Baarn

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Steven » 06 nov 2011, 15:54

Een spoedig herstel gewenst Rudie :!:
205 CT - 205 automatic - 405 SRi automatic
Isuzu D-max - Fiat 500 Sport - Zighuli 2101 - Lada Niva
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Rudie_Krämer » 09 nov 2011, 14:10

Een update van een kreupele sleutelaar:

Gisteren naar de fysio geweest, omdat ik van de arts wat verwarrende info had gekregen bij mijn ontslag.

Ze hebben nogmaals de foto's bekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat ik al mag beginnen met lopen-met krukken :shock: Nou dat was wel een hele grote verrassing. Ik ben toch maar even naar het ziekenhuis gegaan om met de fysio te proberen hoe dit zou gaan.
WOW dat viel ontzettend mee, heb gelijk ook geprobeerd hoe het lopen met een rollator ging en dat ging nog makkelijker.

Gelijk vandaag bij de kringloop een 2e handsje gekocht ( ik en nieuw, dat is onverenigbaar :mrgreen: ) en daarmee loop ik nu door het huis rond.
Gisteren 1,5 uur moeten bijkomen van de napijn, maar vandaag gaat het al een stukje beter, ik heb dus goede hoop.

Wie had gedacht dat ik op m'n 49ste blij zou zijn met een ROLLATOR 8)

Het blijkt maar weer, alles is relatief.

Heb je pijn? wacht maar tot je eens van 3 meter hoog op een betonnen vloer stuiterd, dan heb je pijn
Voel je je oud met een rollator? wacht maar totdat je na een week weer mag lopen, moet je kijken hoe jong je je dan weer voelt :P

As zaterdag weer sleutelen :?: :lol:

Geintje :wink:

Groeten Rudie en vol goede hoop!
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor M. van der Meulen » 09 nov 2011, 22:57

That's the spirit :!: Maar hou je nog een beetje gedeisd, dalijk zetten ze je nog in een dwangbuis :mrgreen: Veel sterkte met opknappen, groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor RondeB » 09 nov 2011, 23:02

Goed te lezen dat je er weer bovenop krabbelt...sterkte kerel! ennuhhh ...beetje Peugeotfanaat schildert z'n rollator wel ff blauw/geel en schroeft er een Peugeot leeuw op,hè
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor jan-03 » 09 nov 2011, 23:42

RondeB schreef:Goed te lezen dat je er weer bovenop krabbelt...sterkte kerel! ennuhhh ...beetje Peugeotfanaat schildert z'n rollator wel ff blauw/geel en schroeft er een Peugeot leeuw op,hè

Maar eerst wel ff voorzichtig en niet op je muil vallen of erger..
Mooi dat je weer mobiel bent!! Heeft peugeot geen rollators gemaakt??
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Harrie » 10 nov 2011, 00:21

:D
goed dat het weer iestjes beter gaat, Rudie :-)

Beterschap ! en rustig aan en tevens soepel houden :wink:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor 403diesel » 10 nov 2011, 00:28

Mooi Rudie dat je weer een beetje mobiel bent. Beetje jammer dat je nieuwe injectiesetje (was deze al binnen??) niet aan de onderkant van het blok zit zodat je dit er met behulp van de brug, rollator, sleutelrollator en veldbed op wieltjes onder kunt schroeven.
Moeilijk soms, geduld hebben. :?

Ga je goed, en rustig aan.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor MarcoPeus » 02 dec 2011, 15:03

Hoi Rudie,

Gelukkig gaat t weer wat beter met je. ik hoop dat je je rollator snel kan terug verkopen aan de kringloop en weer kan sleutelen. Een echte doorzetter! Ben zelf ook een jaar of 3 geleden van de ladder gevallen van een meter of 4 tijdens t werk en op een stoep gevallen. Gelukkig heb ik zelf genoeg airbags zodat ik er niets aan heb overgehouden behalve wat blauwe plekken maar je gaat wel relativeren en beter oppassen.

Sterkte
Marco
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Rudie_Krämer » 02 dec 2011, 16:48

Het gaat gelukkig een stuk beter, volgende week vrijdag laatste controle en dan ga ik er vanuit dat ik de krukken kan laten staan en kan inruilen voor de rollator. Ik zal dan nog niet veel kunnen doen en nog een hoop moeten oefenen.
Dan zal ik wat aan de veiligheid moeten gaan doen, want ik durf niet meer naar boven zonder dat daar een railing of zoiets aanwezig is.
Ik denk in januari weer voldoende hersteld ben dat ik weer echt kan gaan sleutelen.

Marco, ik denk dat niet alleen je airbags hebben geholpen maar ook je bescherm engeltjes :lol: Als je op je bolletje valt zijn die airbags alleen maar nadeling :mrgreen:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Gino » 10 dec 2011, 20:26

Vandaag hebben we de stoute schoenen maar eens aangetrokken, en eens even richting de sleutelruimte gegaan.

Ik wilde wel eens kijken hoe Féline erbij stond, en Rudie kon aan de verleiding om weer even naar de sleutelruimte te gaan géén weerstand bieden.

En zeg nu zelf : de geur van roest en olie, daar knapt een sleutelaar toch van op ! :D

Hij kan, gezien zijn beperkingen niets


Maar, de grijns op zijn gezicht is weer als vanouds !

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Rudie_Krämer » 10 dec 2011, 21:07

Ja met Gino ook deze discussie gehad... niet zinnig en ik blijf lekker in mijn 104tje rijden 8), maar ga wel al mijn remmen compleet vernieuwen en er voor zorgen dat bij een noodstop en blokkerende wielen de zaak recht blijft gaan. De remmen moeten in perfecte conditie komen. Niet dat ze slecht waren, ze waren na de restauratie ook al in perfecte conditie, maar de achterremmen begonnen na twee jaar weer een beetje te zweten dus komend jaar moeten die toch vervangen worden, dan gaat alles eraf en wordt NIEUW!

Vandaag eindelijk weer even naar de sleutelruimte geweest, Gino heeft zich opgeofferd :lol: en ik heb er ECHT van genoten :mrgreen:
Gino liep z'n benen uit z'n lijf om alles wat ik nodig had naar de zittafel te brengen, heb zelf niets kunnen doen, maar al zitten genoten van het in de ruimte aanwezig te zijn.

Helaas heb ik mijn mobieltje met daarom alle foto's in de sleutelruimte laten liggen, dat komt morgen wel weer.

Morgen gaan we kijken hoe het gat in de vliering veiliger gemaat kan worden. Ook wil ik de trap van een leuning laten voorzien, of een geheel andere iets bredere en minder stijle trap.

Verder zie verhaal Humpie Dumpie

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor MarcoPeus » 10 dec 2011, 21:18

Nou, met zo'n grijns gaat t helemala goed komen Rudie. Ik hoop dat je snel opgeknapt bent en weer kunt sleutelen.
Tot snel!
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor jan-03 » 10 dec 2011, 21:43

Mooi dat het begin weer daar is, van nu af aan gaat het steeds weer een beetje beter.. 8)
Ik zie dat de loophulpjes anders zijn en dat zal alles te maken hebben om de polsen zo veel mogelijk te ontzien..
Zal wel wat een andere techniek van lopen zijn dan met de standaard..( krukken)..
Mooi dat Gino als loophulpje ervaring opdoet.. :D
Misschien verstandig dat iemand anders de trap en leuning(en) aanpast..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Rudie_Krämer » 10 dec 2011, 21:51

Ik ga zelf niets doen, ik besteed het uit, maak je maar niet ongerust, ik kan op dit moment ook helemaal niets, en naar boven gaan doe ik al HELEMAAL NIET MEER donder aanvullende veiligheidsmaatregelen.

De verhuurder is aannemer en timmerman, maar ik heb een medehuurder en met hem ga ik ff overleggen hoe we het gaan doen. Ik heb wel wat ideetjes, maar twee weten meer dan een.

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor 403diesel » 10 dec 2011, 23:44

Rudie, misschien kan ik je helpen met een afscherming boven.
Ik heb een tijdje geleden 2 lengtes 30x30 x ik dacht 1,5 mm verkeerd besteld. Is warmgewalsd, moest koud zijn. Ik baalde toen een beetje, maar dacht, daar komt wel weer een bestemming voor.
Je mag ze hebben. Ik wil ook wel een dagje komen om er iets van in elkaar te lassen.
Leuning is handiger dit van rond te maken.

Ik hoor het wel.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten