Avonturen in de sleutelruimte te Berkel

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Paull en Paulla » 11 dec 2011, 00:07

Hoi Rudi,

Bloed kruipt waar het niet gaan kan: that's the spirit!
Nog even en je bent het "voorval" weer vergeten en kun je weer sleutelen dat het een lieve lust is.

Hulde aan Gino voor de ondersteuning.

Met vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Harrie » 11 dec 2011, 00:20

+1
ik kan me voorstellen dat je weer happy was toen je in de sleutelruimte was, '
en dat is wel te zien ook aan je big-smile.
beterschap Rudie !
amicalement, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Rudie_Krämer » 11 dec 2011, 09:15

Dit voorval zal ik niet gauw vergeten. De arts voorspelde me afgelopen vrijdag dat ik er nog wel een jaar lang last van zal houden :shock: Niet dramatisch maar toch zal ik er nog regelmatig aan herinnerd worden.
Maar ik laat me niet zo snel uit het veld slaan, daar is de liefde voor de autootjes toch te groot voor.
Alle hulpmiddelen worden aangeboord, krukken, rolatoren, rolstoelen, krukjes, takels, bruggen, Gino.....en de afgelopen jaren hebben al velen van jullie me een handje geholpen en ik beloof jullie nu al dat ik komend jaar weer zo af en toe een beroep op jullie zal doen :mrgreen:
Hoe dan ook, met een smile ga ik lachend door :lol: ( ik moet ook wel bekennen dat ik soms een pokke humeur heb :oops: )

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Harrie » 11 dec 2011, 13:45

hey Rudie ! is zo'n Rodac bedje niks voor jou ?
Afbeelding

het handige is, dat die ook als 'stoeltje' opgeklapt kan worden, dus wellicht perfect voor jou onder de brug ?

Afbeelding

als stoel heb je het onderste vlak als aflegplaats, ideaal ! ! !
't is maar een idee. amicalement, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 24 dec 2011, 19:43, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Rudie_Krämer » 23 dec 2011, 17:48

Vandaag heel goed nieuws te horen gekregen: mijn rechter knie heeft geen schade opgelopen :P
Meniscus en kruisbanden waren in perfecte conditie

Een mooier kerstkado kon ik niet krijgen

Nu langzaam het lopen weer opbouwen. Over twee weken mag ik weer zelf auto rijden en je kunt wel raden waar ik dan te vinden ben :lol:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Gino » 23 dec 2011, 19:17

Hoi Rudie,

Gefeliciteerd !

Da's mooi nieuws !

Xieje,

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Harrie » 24 dec 2011, 19:45

dat is goed nieuws !

fijne kerstdagen !!

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 dec 2011, 20:31

Met een rood wijntje, een zacht muziekje op de achtergrond het afgelopen jaar aan het overdenken.
Laat het alles maar een goede les zijn, maar leer er wel wat van en gebruik het om er volgend jaar maar een goed jaar van te maken.

Allemaal prettige feestdagen en een voorspoedig 2012
GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Gino » 28 jan 2012, 21:13

Als het kalf verdronken is.......... :mrgreen:

Vandaag was ik in de sleutelruimte. Het beruchte trapgat is door derden prima
beveiligd tegen valpartijen !

Afbeelding

Want van valpartijen, daar wordt de mens niet beter van.........

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor jan-03 » 28 jan 2012, 21:42

Zo dat is een hele voorruitgang!! Nog wel ff een stang langs de trap om vast te kunnen houden..
Zo Rudie je mag weer naar boven.. 8) :D
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Rudie_Krämer » 23 maart 2012, 17:12

Van het weekeinde ga ik de trapleuning bevestigen. Ik ben ook nog wel aan het kijken voor een betere trap, maar voor nu is het in iedergeval veilig :lol:

Ik ben ook weer volledig aan het werk dus nu kan ik ook de hobby weer een beetje gaan oppakken :P

Helaas heb ik wel vandaag te horen gekregen dat de operatie aan mijn pols definitief niet geholpen heeft, de artrose was te ver gevorderd en heb botje ligt nog steeds te dicht bij het andere bot. De linker pols heeft precies hetzelfde dus een zelfde operatie zal daar ook geen oplossing bieden.
Wat nu? een mogelijkheid is om 1 of twee botjes geheel te verwijderen.... ik heb daarvoor bedankt, ik zie dit niet als oplossing om weer vol aan het sleutelen te kunnen, bovendien per kant 3 maanden uit de running. Ik ben dit jaar al meer dan genoeg uit de running geweest :mrgreen:

Wat dit in de praktijk voor effect op de hobby op wat langere termijn zal betekenen laat zich wel een beetje raden :cry: Maar nu blijf ik er nog zoveel mogelijk van genieten :wink:

Het is lekker weer en morgen weer lekker rommelen

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor M. van der Meulen » 23 maart 2012, 18:12

Groot gelijk, met zulk mooi weer alles lekker open, beetje kijken waar je indertijd moest stoppen, materiaal en gereedschap beetje sorteren en opruimen, zachtjes weer nieuwe (termijn-) plannen maken, op tijd een kop koffie, en je zult zien, zo'n zaterdag is ook weer in een mum voorbij!
Ben geen arts, maar botjes verwijderen.... :roll: Dalijk heb je helemaal geen stuur meer over je vingers, tamelijk cruciaal met deze hobby :lol:
Niet doen dus! En veel plezier morgen!
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor jan-03 » 23 maart 2012, 18:16

Ik weet dat er primaire en secundaire artrose is maar dat het meestal in de vingers wordt geconstateerd al of niet met zichtbare verdikking..
Maar dat het vooral toch slijtage is en dan snap ik net wat dat met te verwijderen bot nu inhoud..
Er zullen zich wel meerdere typen voordoen met weer verschillende vormen en klachten..
Zonder polsen is het onhandig sleutelen dus moeten ze wel draaibaar blijven..

Mooi dat je in ieder geval redelijk van de onvrijwillige duikeling bent hersteld om te gaan 104ren..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Rudie_Krämer » 26 maart 2012, 21:04

Ik ga vanaf nu ook meer aan de veiligheid denken :wink:

Ik had een trap staan die ergens tussen heeft gezeten en daarna zijn de aluminium stropjes om de bovenste plank op z'n plaats te houden afgescheurd en verfrommeld. Ik heb die gisteren recht gebogen en weer een de bovenste trede vast gemaakt. Hij is nu weer ARBO waardig en "Rudie Goedgekeurd"

Afbeelding
Moertjes zijn zelfremmers :!:

Ik ga de komende tijd meer van dit soort veiligheidsacties uitvoeren.

Jan die platgerende haspel die als stekkerblok fungeert zal ook gelijk worden vervangen :lol:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Consternatie in de sleutelruimte

Berichtdoor Rudie_Krämer » 25 aug 2012, 20:42

Van een testrit met de rally is niets gekomen, dreigende regenbuien hebben me binnen gehouden, maar ook binnen viel er genoeg te doen. Ik heb bij de Aldi nog een schattig takeltje gekocht, voor 60 euri kon ik dat niet laten liggen

Afbeelding

Afbeelding

In het kader van stevigheid en veiligheid ben ik wat te enthousiast geweest met het lasapparaat. De beugel die het geheel makkelijk aan de loopkat moest kunnen monteren heb ik rijkelijk vast gelast aan de takel. Ja toen moest Gino me komen helpen om het geheel in de i-balk te hangen :oops: Maar nu zit het wel VAST. Ik denk dat de balk eerder door zal gaan buigen :shock:
Garantie op de takel kan ik nu wel vergeten, maar ja voor die prijs zal me dat een worst zijn :P

Met een katrol erbij kan ik er 250 kg mee liften. In de enkelvoudige opstelling heb ik Gino er nog mee opgetakeld ( ca 95kg vuil aan de haak, toch?) :mrgreen:

Nu hoef ik niet meer met die handtakel te klooien en dat vinden mijn polsen wel zo fijn :wink:

Ook heb ik opgeruimd, de milieu inspectie is bij de hoofdhuurder op het terrein geweest en heeft aangekondigd ook in de diverse schuren te willen kijken. Iedere knutselaar heeft nu de opdracht gekregen om de diverse punten in orde te maken. Vloeistoffen in lekbakken, let op accu's en motorblokken die moeten ook in bakken en ga zo maar door. Ik heb de voorraad verf, kit, polyester, olie, koelvloeistof etc in bakken gedaan en oud spul klaar gezet voor het chemisch afval. Toch een nuttig dagje geweest :lol:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Avonturen in de sleutelruimte

Berichtdoor Gino » 26 aug 2012, 12:31

En ook wel terecht :
We hoeven door onze hobby het milieu dan ook niet onnodig te belasten.

Een beetje zorgvuldig omgaan met vloeistoffen geeft geen problemen achteraf.
Gisteren ben ikzelf bezig geweest met een koelvloeistof/radiateur/olie wissel.

Met wat beleid en zorgvuldigheid is dat zonder milieuschade te doen.
Al blijft het een vervelende klus ( de koelvloeistof althans :mrgreen: )

95kg Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Avonturen in de sleutelruimte

Berichtdoor Harrie » 26 aug 2012, 17:16

Zo ! :shock: :D
Mooi takeltje, Rudie !
Nu wordt motor wisselen een klusje tussen 2 koffiepauzes door :mrgreen:

en: goed dat je alles milieubewust opgeruimd hebt , en e.e.a. netjes afvoert ! 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Avonturen in de sleutelruimte

Berichtdoor M. van der Meulen » 26 aug 2012, 17:35

+1 en tegenover de verhuurder lijkt het me wel zo correct om de boel enigszins schoon en lekvrij te houden. Hij/zij zal vast als eerste geconfronteerd worden met maatregelen van de inspectie als daar reden voor is, zou het niet? En een volgende huurder kun je ook niet best opzadelen met een sterk vervuilde werkruimte.

Voor zo'n mooie takel zijn bij mij de zolderbalken niet stevig genoeg en de overspanning te groot, anders was het hier ook wel wat. Gelukkig kan ik bij de overburen terecht voor zo'n driewielige hydraulische garagetakel mocht het nog eens nodig zijn. Ter compensatie zijn die jongens gek op een lekker stuk gebak bij de koffie :mrgreen:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Avonturen in de sleutelruimte

Berichtdoor Rudie_Krämer » 29 okt 2012, 22:59

Op de kop af 1 jaar geleden dat ik met een snoekduik in het ziekenhuis belandde :?

Hoe staat het er nu mee? Helaas nog steeds niet hersteld. Drie maanden van rust en opstart periode en vervolgens een intensieve revalidatie periode in gegaan.
Door een op slot schietende rechter knie nog een MRI ondergaan ( is zakte bijna door mijn been heen van de pijn) en natuurlijk was daar niets op te zien :x Daarna ging het langzamerhand beter, maar de pijn in mijn bekken en heup ( links.... en rechts zat de breuk) bleef. Nu een jaar later blijft de pijn en ben ik weer aan de huisarts " terug gegeven" Zoek het maar uit ....

Maar er is goed nieuws, woensdag ga ik weer een nieuwe poging doen om middels multidisciplinaire diagnostiek ( zo dat klinkt duur) te zoeken naar de oorzaak. Het vermoeden is dat het SI gewricht de oorzaak is (verbinding van staarbeen en bekkenvleugel) , maar ik heb al heel veel oefeningen gedaan om deze klacht de baas te worden echter zonder resultaat. Ik ben benieuwd :mrgreen:

Helaas lijdt de hobby zwaar onder dit gezeik, een half dagje in de week schiet niet echt op als je zoveel ideeën hebt om mooie projecten in elkaar te draaien. We proberen er maar bij te blijven lachen. Ibuprofen rooie wijn, bier, noten en een broodje pindakaas en veel actie films helpen daar wel bij :mrgreen:

EN MOPPEREN OP HET FORUM :P

Alles is relatief, ik heb eigenlijk geen recht van klagen, zo erg is het allemaal ook weer niet :wink:

April lekker racen op Zandvoort met mijn Rally, daar trek ik me dan maar aan op :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Avonturen in de sleutelruimte

Berichtdoor Gino » 29 okt 2012, 23:09

Op zaterdag goed bezig zijn in de catering werkt héél afleidend....

:mrgreen: Gino :mrgreen:
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Avonturen in de sleutelruimte

Berichtdoor jan-03 » 30 okt 2012, 00:25

Je zal wel een afgeknelde zenuw of misschien zelfs wel afgeknelde bloedbaan hebben..
Buurman heeft een nieuwe heup wat prima is verlopen.. Na 3 weken duwde buurman alweer bij mij de stalen brug mee naar binnen..
2e heup er dus ook maar achteraan maar dat verliep anders.. Er zit iets niet goed waardoor die vaak dan weer soms geen controle heeft en/ of pijn.
Hij noemt het een klappoot..
Toch is alles hetzelfde gedaan als met de 1e.. Hij weet het want hij was er bij.. Ja logisch maar ook wakker..
Ook dat is niet verklaarbaar alleen maar gisbaar.. Ook iets wat knel is gekomen of verdraaid enz.. Bij Rudie is dan nog logischer om dat de boel een opdonder heeft gehad.. Als je verkeer zit bijvoorbeeld kan je ook een bloedbaan dichtknijpen en dit doet ook kneiterzeer.. Gelukkig gaat dat weer over als je gaat staan.. Ik hoop van harte dat ze de juiste bril opzetten om je probleem te spotten..
Mooie hijsinstallatie Rudie.. Hij kan een 104 blokje dan net wel tillen zeker...
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Avonturen in de sleutelruimte

Berichtdoor M. van der Meulen » 30 okt 2012, 18:47

Jammer dat het allemaal zo tegen zit. Ondanks de zo te zien intensieve therapie nadat je weer op de been was ben je maar bitter weinig opgeschoten. Sjagrijn is zeer begrijpelijk, want je wilt zo graag weer als vanouds aan de slag en verder met alle projecten. Met het afnemende daglicht en de winter voor de deur kijk je als het ware terug op een verloren seizoen lijkt me, te weinig geknutseld, jubileum gemist, plannen op de lange baan geschoven enz enz. Heel frustrerend, maar hopelijk heb je voldoende baat bij de nieuwe behandelingen om in het voorjaar met frisse moed een nieuwe start te maken. Als we wat voor je kunnen doen hoor ik het graag. Veel sterkte!
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Avonturen in de sleutelruimte

Berichtdoor Harrie » 30 okt 2012, 23:54

heej Rudie, jammer dat het nog niet goed is na die val, en dan ook nog je polsen..
Hopelijk heeft deze therapie met die moeilijke naam wel resultaat.
amicale groet, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Avonturen in de sleutelruimte

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 nov 2012, 18:25

Vandaag waren Matthijs en Marco in de sleutelruimte en die hebben me ff flink geholpen met opruimen :mrgreen:
Eerst maar eens het gangpad leeggemaakt zodat we een beetje normaal een en weer konden lopen
Daarna de drie boxpallets aangepakt die achterin de sleutelruimte stonden. Vooral de laatste met kunststof delen was me een doorn in het oog want daar zit volgens mij nauwelijks spul in dat ik nog wil bewaren. Maar eerst moesten die 2 boxpallets ervoor worden verwijderd en leegemaakt. De pallet heffer naar boven getild ( met de hydraulische lift natuurlijk :wink: ).
De inhoud uitgezocht en herverdeeld, tevens een deel ook weggegooid omdat het stuk was of boventallig :lol:
Jammer was wel dat ZIJ nog wel genoeg energie over hadden maar ik niet :x

Volgende keer weer verder want ik ben er nog lang niet :mrgreen:
Weer vrij baan
Afbeelding
Wow, hele hoek leeg :P
Afbeelding
Bijna leeg, maar wist niet waar de rest heen moest ( ga ik nog ff over nadenken)
Afbeelding
Alles netjes in bananendozen, mooi he
Afbeelding
Tot in de nok staan ze
Afbeelding
Hier ging het uiteindelijk om, maar daar ga ik een volgend keer aan beginnen
Afbeelding

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Avonturen in de sleutelruimte

Berichtdoor jan-03 » 24 nov 2012, 19:04

Ik sta er nog steeds versteld van hoeveel jij door de jaren heen hebt verzameld Rudie..
Ook al omdat je ook al heel veel andere 104 liefhebbers hebt geholpen met onderdelen.
Het moet je een klein vermogen hebben gekost om dit te vergaren...
Ook geweldig dat je een opruimteam hebt gehad om te sorteren..
Ik hoop volgende zomer toch weer eens te kunnen aanwippen...
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten