Het groene avontuur
Geplaatst: 19 jul 2011, 20:15
We zouden hem bijna vergeten : mijn groene 104 uit 1979.
Maakt alweer bijna 8 jaar deel uit van mijn automotieve leven.
Er ging de laatste tijd veel aandacht naar Feline ( het rode avontuur),
wat ervoor zorgde dat deze groene een beetje uit beeld verdween. Vooral omdat ze eigenlijk de
laatste tijd geen bijzonderheden vertoonde, eigenlijk alleen maar als dagelijkse auto fungeert.
Maar hoewel een zeer fijn rijdend beestje, weet ze me toch weer aandacht te ontlokken.
De APK : weliswaar om de 2 jaar, maar nu toch, dan..........
Afkeurpunten : 2 remleidingen achter te roestig, verschil in remkracht vóór, maar 1 remlicht,en een verroeste kriksteun.
Och, daar is mee te leven.
De remverschillen voor zijn te wijten aan een vastzittende remtang links voor.
Dat vandaag maar eens van dichtbij bekeken :
De remtang, en de blokken klemmen.
De zijkant van de blokken zijn opgeroest, en klemmen in de remtang.
Ik ga ervan uit dat de zuiger van de remtang goed is, gezien de klemmende rest.
De boel met het zonnetje erbij maar eens gangbaar gemaakt met wat kopervet.
Dat is weer prima, ook de andere kant heb ik op dezelfde manier geserviced.
Volgende aktie : de verroeste kriksteun link voor.
De rechterkant voor heb ik vlak na de aankoop al eens vervangen. Da's al bijna acht jaar terug, maar die is nog goed.
Er wordt voor de rest van de week een onbestendig weerbeeld verwacht, dus dit klusje wil ik graag binnen
doen.
Fijn dat mijn maatje een sleutelruimte heeft...........
Wordt vervolgd.
Gino
Maakt alweer bijna 8 jaar deel uit van mijn automotieve leven.
Er ging de laatste tijd veel aandacht naar Feline ( het rode avontuur),
wat ervoor zorgde dat deze groene een beetje uit beeld verdween. Vooral omdat ze eigenlijk de
laatste tijd geen bijzonderheden vertoonde, eigenlijk alleen maar als dagelijkse auto fungeert.
Maar hoewel een zeer fijn rijdend beestje, weet ze me toch weer aandacht te ontlokken.
De APK : weliswaar om de 2 jaar, maar nu toch, dan..........
Afkeurpunten : 2 remleidingen achter te roestig, verschil in remkracht vóór, maar 1 remlicht,en een verroeste kriksteun.
Och, daar is mee te leven.
De remverschillen voor zijn te wijten aan een vastzittende remtang links voor.
Dat vandaag maar eens van dichtbij bekeken :
De remtang, en de blokken klemmen.
De zijkant van de blokken zijn opgeroest, en klemmen in de remtang.
Ik ga ervan uit dat de zuiger van de remtang goed is, gezien de klemmende rest.
De boel met het zonnetje erbij maar eens gangbaar gemaakt met wat kopervet.
Dat is weer prima, ook de andere kant heb ik op dezelfde manier geserviced.
Volgende aktie : de verroeste kriksteun link voor.
De rechterkant voor heb ik vlak na de aankoop al eens vervangen. Da's al bijna acht jaar terug, maar die is nog goed.
Er wordt voor de rest van de week een onbestendig weerbeeld verwacht, dus dit klusje wil ik graag binnen
doen.
Fijn dat mijn maatje een sleutelruimte heeft...........
Wordt vervolgd.
Gino