Hoi Niels,
Gefeliciteerd met het volledig kwijt zijn van al je vrije tijd !
Je kunt voorlopig aan de gang met je nieuwe aanwinst.
Leuke auto, zo te lezen.
Stoelbekleding : van de oude (eerste) type's is dat erg snel verweerd, valt uit elkaar. latere type's zijn beter qua materiaalkeuze.
Mooie stoelen vind je niet snel meer.
Banden : zijn gewoon nog te koop, nieuw of gebruikt op de autosloop.
Velgen : originele kleur is zilverkleurig. Goed resultaat krijg je met Hammerite verf.
Voordeuren : de plek die je noemt, daar zit in de deur een versteviging. Tussen de buitenplaat en de binnenversteviging gaat de boel roesten.
Het ziet er vaak erger uit dan het is. Remedie kan zijn : slijp de roest weg en las een plaatje op deze plek.
Olielampje : let op het olieniveau. De 104 heeft geen apart carter. De motorolie is ook smeermiddel voor de bak. Bij eventuele lekkage
(steekassen, oid) verlies je dus motorolie. De 104 heeft daar, eigenlijk met alle auto's
, een hekel aan als er te weinig olie overblijft in het carter.
Roest in de dorpel : ja, da's een leuke. Daar zijn onze kleine autootjes goed in. Wees erop voorbereid dat je daar (veel) meer roest kunt vinden dan je verwacht.
Kijk hiervoor maar eens naar mijn draadje "het rode avontuur" en ook naar het begin van de "Benneton" draad.
De voorzijde van de dorpel is aangetast bij jou. De achterzijde (binnenkant) van deze balk is dan ook aangetast, en eventueel verder......
Mijn advies : pak het goed aan. Plakken en plamuren is een lapmiddel. Misschien leuk voor een éénmalige APK goedkeur. Maar géén afdoende remedie.
Voordat je gaat investeren : kijk of je het gehele project kunt behappen, qua mogelijkheden, tijd en geld. Laat eventueel een APK vóórkeuring doen.
Dan weet je of het een haalbare zaak voor je is.
In principe is alles te repareren, maken of na te maken. Maar dat heeft een kostenplaatje.
Ga je ervoor, succes !
Geloof me het is verslavend. Maar je kunt er ál je vrije tijd in kwijt.............
Grrtz, Gino