Beige Peugeot 104 Geen Luxe :: Veer geknapt! p5::

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Beige Peugeot 104 Geen Luxe :: Veer geknapt! p5::

Berichtdoor Niels104 » 06 jul 2011, 12:09

Hoi mensen, liefhebbers,

Ik rijd al een aantal jaren in kleine personenwagen van Citroen, jaren 80. Nu is mijn oog gevallen op een 104tje.


Zijn tips, advies van jullie kant als ik bij een 104 ga kijken? Roest is een probleem van alle auto's in de jaren 80, maar wat moet ik specifiek op letten?

En motortechnisch, er ligt een achterovergekanteld blokje in, wat (kunnen) zijn daar de problemen van?
Laatst bijgewerkt door Niels104 op 29 maart 2012, 20:52, in totaal 4 keer bewerkt.
Niels104
 
Berichten: 134
Geregistreerd: 06 jul 2011, 12:04

Re: Aankoop tips 104

Berichtdoor jan-03 » 06 jul 2011, 12:36

Mijn 1e advies zou zijn neem iemand mee die weet waar die moet kijken, of koop van iemand die vertrouwd is zoals de forumleden die bij dit type aktief zijn.
Deze mannen doen dit uit liefde voor dit type auto en zullen je eerlijk vertellen hoe die er bij staat.
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Aankoop tips 104

Berichtdoor risky » 06 jul 2011, 18:11

Niels104 schreef:Hoi mensen, liefhebbers,

Ik rijd al een aantal jaren in kleine personenwagen van Citroen, jaren 80. Nu is mijn oog gevallen op een 104tje.


Zijn tips, advies van jullie kant als ik bij een 104 ga kijken? Roest is een probleem van alle auto's in de jaren 80, maar wat moet ik specifiek op letten?

En motortechnisch, er ligt een achterovergekanteld blokje in, wat (kunnen) zijn daar de problemen van?


Eigenlijk overal als ik zo de mijne is bekijk :mrgreen:
Je moet zo`n 104 eigenlijk op de brug bekijken..
maar ik weet wel een paar punten:
dorpels,bodemplaten ( bij de voeten)
Kriksteunen,kokerbalken randen voorspatbord bevestiging