Dat zat er wel in. In APK waardige staat brengen vraagt fikse maatregelen, wil je met een forse rem-actie of in-vering niet je achteras verliezen. Niet erg rendabel en zeer tijdrovend om dat goed in orde te krijgen, los van mogelijke gebreken aan andere vitale punten rond het onderstel. Dan loopt het gauw naar een totale restauratie.
Heb jij droge ruimte om grote onderdelen op te bergen? Interieur van deze uitvoering (als stoelen en deurpanelen) vind je vrijwel nergens, dat zou ik met een S als de jouwe wel doen. Los plaatwerk als spatborden, kinnebak, portieren, motorkap en kofferdeksel, mits in goede staat, misschien ook. Trekhaak monteren is werkelijk heel eenvoudig. Uitlaat, bumpers, achter-trein? Verder de zwarte spiegels, de grille en natuurlijk de velgen, en alle verlichting en de tank met vul-slang. Als ze van deze S beter zijn als de jouwe het hemeltje en zijkappen van de C-stijl, het complete dashboard, de kachel, vloerbedekking, de gordels en de voorruit.
Van onder de motorkap het complete wissersysteem (ook achter) en pompje, hoofdremcilinder, de radiateur met vin, en als je het blok wilt redden dan ook veel van wat eromheen zit aan voortrein, koelslangen en bedrading, bobine e.d.. Je kunt het met het subframe op een stevig plateau met zwenkwieltjes vrij makkelijk wegzetten.
Prijs is stevig inderdaad, zou ik verwachten voor een exemplaar in minimaal APK- en rijwaardige staat, maar omgezet naar de opgetelde verkoopwaarde van losse stukken is het niet veel. Ik denk er nog eens over na. Heb op zolder wel wat ruimte, maar kan niet langdurig een 4e wagen overkapt herbergen. Wel voor een korte gezamenlijke sloopactie, waarbij diverse stukken onder geïnteresseerde liefhebbers verspreid worden
Wat dan overblijft is een kale coke, en ik zie het er nog niet van komen de Franse Auto dat er ook voor over heeft. Heb in eerste instantie persoonlijk wel belangstelling voor het dashboard en de velgen.
EDIT: wat denk je, zouden ze bereid zijn de wagen op hun terrein (eventueel binnen) te laten kannibaliseren, zodat het restant zó de pletter in kan?