hardtop samba cabrio?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

hardtop samba cabrio?

Berichtdoor samba 85 » 13 feb 2011, 17:14

Ik heb op een franse site een samba cabrio met harttop gezien.
Geen idee of deze ooit te koop zijn geweest maar ik heb nu een andere cabriokap geheel compleet gekocht en zat nu met het idee te spelen om van het oude kap met frame een hardtop te maken met behulp van polyester of iets dergelijks.
Heeft iemand hier al ervaring mee? en om niet het wiel opnieuw uit te vinden ook eventuele mislukkingen of waarom het af te raden is
samba 85
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 19 mei 2010, 19:25

Berichtdoor Rudie_Krämer » 19 feb 2011, 11:07

Naar mijn weten zijn die hardtops nooit verkocht, zal eigen maak zijn. Ik kan me ook niet herinneren van een geval dat er in Nederland iemand is geweest die het heeft geprobeerd.

Willen is kunnen zeggen ze wel eens, maar bezint eer ge begint :wink:

Reken op veel tijd, moeite mislukking, maar hoe dieper het dal deste groter is de voldoening als je de enige bent die in Nederland rijdt met een CabrioHardtop :mrgreen:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor samba 85 » 21 feb 2011, 15:38

Hallo Rudy,
Bedankt voor je "opbeurende" woorden ,maar je hebt gelijk gewoon beginnen en kijken waar het schip strand.
samba 85
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 19 mei 2010, 19:25

Berichtdoor M. van der Meulen » 21 feb 2011, 19:55

Je hebt in ieder geval naast een "dichte" Samba het oude frame nog om wat op te oefenen, of dit desnoods te verbouwen als blijkt de het resultaat (dicht of open) je tegenvalt, want het moet wel aantrekkelijk blijven om te zien :D

Voorzichtig ook met het originele koetswerk/kooi, dus gooi de veiligheid niet te grabbel door met kunst- en vliegwerk er een constructie van te maken die zogezegd onzichtbaar in de kofferbak komt te liggen als bij moderne wagens, maar ondertussen de torsiestijfheid van de carrosserie om zeep helpt. Succes met de klus! Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)


Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten