Vandaag weer een productief dagje sleutelen :
Eerst hebben we Rudie's 205 APK klaar gemaakt.
Een aantal afkeurpuntjes hersteld.
Daarna was er voor mij nog wat tijd om aan Féline te werken :
De dashboardwissel is nu echt begonnen ! Het oude, caramelkleurige dashboard is al losgehaald. Ik wil de oude
jaren '70 uitstraling in Féline hebben. De huidige situatie bevalt mij niets. ( ik spoor niet, denk ik).
Maar gelukkig heb ik in Rudie een gewillige sponsor voor mijn malle ideeën.
Ik loop meteen al tegen een aantal zaken aan . Naast de afwijkende bedrading van het tellerhuis is ook
het verschil in schakelaars een probleempje :
Zowel de bedrading, de vorm als ook de contrastekkers zijn anders :
Ook de plaatsing van de schakelaars is nog een puzzel : bij het origineel zit er ruimte voor rond de tellers. Hier niet.
Maar dit is de uitdaging, het moet ook een beetje moeilijk zijn.....
Dit is de dradensoep waar ik uit wijs moet zien te worden :
Maar hier is de door mij geraadpleegde expert aan het werk :
Rudie zoekt voor mij het huidige bedradingsschema, én het schema wat bij mijn andere dashboard hoort.
Zo kan ik de huidige situatie aanpassen aan het door mij gewenste oud model dashboard.
Het onderste deel van het dashboard is het gedeelte om de kachelbediening. Dat wil ik ook van kleur laten wisselen
van caramel naar zwart.
Daarna heb ik het zwarte oud model dashboard geplaatst. Dit is qua bevestiging gelijk aan het originele.
Voor de plaatsing van mijn schakelaars voor achterruitverwarming, mistlamp en alarmlichten vond ik een mooie
oplossing :
Rudie had deze mooie (origineel 104) radioconsole in de aanbieding :
Zo kan ik straks al mijn schakelaars kwijt, én een mooi ouderwets radiootje plaatsen......
Fijn hoor, zo'n magazijn............
Hier eindigt onze werkdag voor vandaag.
De volgende keer wordt het menes : dan moet ik me met de electrische schema's zien te redden met het omzetten van de bedrading van origineel naar nieuw............
Eigenlijk beter gezegd : van huidig (jaren '80 modern) naar nieuw ( jaren '70 dus oud)
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?