Het rode avontuur.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor MarcoPeus » 23 aug 2012, 11:54

Proficiat Gino, ik had niet anders verwacht met zo veel werk als dat jij er in gestoken hebt. 2 jaar zorgeloos rijden weer.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor Gino » 23 aug 2012, 20:05

Hoi Marcus,

Hebben we dat weer gehad.
Mooi hoor, die 2 jaarlijkse APK...... :mrgreen:

Ik zeg : houden zo !

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor Gino » 03 nov 2012, 21:41

Nu is Féline weer aan de beurt voor wat aandacht, dacht ik.

Alleen kwam de 205 er weer tussen......

Feline blijft bij de sleutelruimte staan, logistiek ook wel handig.

Bij ophalen bleek meteen haar temperament weer : aan één kant doen de richtingaanwijzers het niet meer.....
Mooi : ze is het tegendraadse nog niet verleerd..... :mrgreen:

Afbeelding

Hier is ze weer !
Op de achtergrond is een andere 104 liefhebber bezig ......

De lak is wat dof geworden, maar eigenlijk is dat zéér modern.
Bij een nieuwe BMW 7 serie zag ik dat je die kunt kopen met een standaard doffe lak.

Afbeelding

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor Gino » 17 nov 2012, 21:34

Vandaag niets gedaan met Féline.

Maar wel lekker met allerlei tellertjes bezig geweest..... :mrgreen:

Deze heb ik onder andere gescoord bij Rudie :

Afbeelding

Dit setje wil ik in Féline zetten. Hiermee heb ik een betere indruk van de koelwatertemperatuur dan het standaard lampje.
Dat werkt ook goed, maar ik ben gek op tellertjes.... :mrgreen:
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor Gino » 05 jan 2013, 21:06

Vandaag Féline maar weer eens tevoorschijn gehaald.

Had ik beter kunnen laten, was beter voor mijn humeur geweest.... :(

Wilde niet starten, verzopen. Géén probleem , zo gefikst.
Wát heeft me dit orgel een ochtendhumeur...
Bleef niet/nauwelijks lopen, 100.000 keer afslaan.

Afbeelding

Bah, ik wilde alleen kijken of ik zo'n leuk motorkoeltemperatuur metertje kon plaatsen.

Om te zien of de auto op temperatuur was moest de fan aanslaan. Niet dus.......
Waarom werkt nou nooit eens wat gewoon méé. :(

Metertje in kwestie werkte óók niet mee.

Afbeelding

Ik vond deze juist zo leuk, gezien de klassieke layout.
Maar de motorsensor was van VDO, metertje van jaeger. Dat correspondeert niet, blijkbaar.

Ik zat in no time al over de 130 graden bij deze configuratie.

Geen succes, deze aktie.

Ik ga maar een mooie Volvo Amazone of een mooie 404 kopen, denk ik.
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor Rudie_Krämer » 06 jan 2013, 14:06

Hi Gino, ik heb ik de jaren zoveel van die tellers verzameld, maar helaas verzuimd om de sensoren en de tellers bij elkaar te verzamelen :oops:

Ik zat net te bedenken, misschien zijn die tellers wel van Clemens geweest uit die ouwe Engelse auto's van hem, of misschien niet want het zijn geen graden Fahrenheit. Nou ja dan weet ik het ook niet meer, dan maar de afvalbak in met die troep.

Ja dat echtend humeur van Feline, daar heb ik me in de afgelopen twee jaar dat ik er regelmatig in heb gereden ook behoorlijk aan geergerd, naar mijn werk is het 12 km en juist in die tijd speelt dat ochtend humeur op, bij elk stoplicht slaat de motor af, hoog op de choke houden en dan begint ze te gieren, choke weer in en ja hoor slaat ze weer af ( ARGH). Op de snelweg rijdt ze echter heerlijk en als ze door en door warm is blijft ze netjes stationair lopen.

Karakter heet dat, maar je kan er behoorlijk kribbig om worden, je moet het haar maar vergeven :lol:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor MarcoPeus » 06 jan 2013, 14:13

Laat ik jou eens citeren Gino:

1 : je hebt een échte 104, compleet met alle nukken en bokken. Niet alleen van de auto zelf, danwel ook van de toeleverancies.
2 : je hebt een volhoudend karakter, dat heb je bij dit soort eigenzinnige autootjes nodig....

Volhouden kerel. Dat doe ik ook (AHUM) :roll:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor Gino » 20 apr 2013, 20:18

Féline heeft een nukkig ochtendhumeur.

Als ze net gestart is , en op choke rijdt is ze niet te genieten.... :mrgreen:
Daar moet uit te komen zijn.

Vandaag was het plan om een sapmengerwissel te doen.
Even mijn oude carburateur van mijn groene 104 erop om te testen.

Afbeelding

Helaas kwam er een Ford gerelateerd lasklusje tussen.

Wordt vervolgd.....

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor jan-03 » 20 apr 2013, 22:05

Ach het kan een verstopte sproeier zijn geweest Gino... De oplosssing zal vast te vinden zijn...
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor Gino » 01 jun 2013, 19:57

De oude sapmenger van mijn groene 104 eens gemonteerd op Féline.
Maakte bij de proefrit niet zoveel uit.... :(

Loopt ook niet lekker, geen stationaire loop en zeer onregelmatig.

Rudie ontdekte dat de acceleratiepomp niet werkt, dus deze sapmenger moet ook eens tegen het licht gehouden worden....

Ik had gehoopt op een beter resultaat, dan had ik Féline's ochtendhumeur aan de carburateur kunnen wijten.
Vooralsnog niet, dus.

Misschien eens een andere electronische ontsteking testen ?!

Ook meldde zich een ander euvel : mijn oliedruklampje blijft branden, oliedruk is goed.
Lampje brandt ook als ik het stroomdraadje van de schakelaar op het blok los haal.......
Weer een nieuwe casus erbij....

Féline blijft een apart geval ! :mrgreen:
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor 403diesel » 01 jun 2013, 21:36

Staat de ontsteking niet (veel) te laat?
Nu al een paar keer meegemaakt dat een electronische ontsteking toch verloopt.
Vorige week een beetje dezelfde symptonen; vooral koud lopen als een oude krant, vanuit stationair heel slecht oppakken naar wat hogere toerentallen, afslaan (na koppeling intrappen bij gas-los), etc.
Carburateur geprobeerd te stellen, vlotterniveau gecontrolleerd, alles geen resultaat.
Bleek uiteindelijk de electronische ontsteking 4 graden náontsteking te hebben i.p.v. 3 graden voorontsteking. (geen peugeot trouwens)
Nu al een paar keer gezien.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor Gino » 01 jun 2013, 21:42

Hoi Serge,

Da's een goeie.....

Zal ik me eens bij een volgend onderzoek van vergewissen ! :mrgreen:

Vr.gr.
Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor Gino » 13 jul 2013, 19:34

Rijden doet Féline dus slecht, maar remmen helemaal niet meer ! :?

Dus dat was een mooie gelegenheid om weer eens even met haar aan de gang te gaan. :wink:

Remdruk was er totaal niet. Hoofdremcylinder er maar eens af gehaald,
misschien lost dat wat op :

Afbeelding

Hier geen lekkage aan de rempedaalkant.

De schuldige is toch de hoofdremcylinder, want bij uitwisseling met de oude uit de rally van Rudie was het probleem
opgelost.

Afbeelding

Althans, bijna....
Féline blijft Féline.... :mrgreen:

Bij het ontluchten gaf het linker achterwiel problemen.
Ik zat onder de auto met het potje en slangetje om te ontluchten. Maar Rudie kreeg met geen mogelijkheid de leiding door getrapt.
Volgens hem was de remslang achter de hoofdverdachte.
Blijkt dat die remslangen weleens dicht gaan zitten, en dan hun functie verliezen.

Zo ook hier.
Afbeelding

Nadat ik deze remslang van de remtangkant had losgehaald liep er geeneens remolie uit. En doorblazen ging ook niet.
Een andere erop loste ook dit probleem op !

Een nader onderzoek wees uit dat deze remslang nog de eerste fabrieksmontage ( 01-79) is :

Afbeelding

Maar wellicht valt dit nog onder de garantie..... :mrgreen:
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor MarcoPeus » 13 jul 2013, 19:46

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zou een klacht indienen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor joospeugeot » 14 jul 2013, 00:54

knap dat die remslang t al zo lang heeft uitgehouden
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor jan-03 » 14 jul 2013, 08:03

huhh heb je al die tijd met de klomp buiten de auto afgeremd????????? Deze remslang laat al een tijdje niks meer door volgens mij... :D
Toch denk ik dat de remslang op zich best nog goed zou kunnen zijn.. Hij is alleen verstopt geraakt door rotzooi.. Of is die van binnen ook verrot..
Nieuw geeft zekerheid en dat is een prettig gevoel als de achterbumper van je voorganger snel nadert... :mrgreen:
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor Gino » 14 jul 2013, 12:49

Door veroudering gaat zo'n slang opzwellen aan de binnenzijde.
Dan sluit ie zichzelf af.

Gino :mrgreen:
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor MarcoPeus » 14 jul 2013, 12:56

Gino schreef:Door veroudering gaat zo'n slang opzwellen aan de binnenzijde.
Dan sluit ie zichzelf af.

Gino :mrgreen:


TOEN al een soort van centrale vergrendeling dan :mrgreen: :mrgreen:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor Gino » 14 jul 2013, 14:01

Wellicht heeft dit de medische wetenschap op het spoor van dotteren gebracht.... :mrgreen:
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor jan-03 » 14 jul 2013, 23:17

Gino schreef:Wellicht heeft dit de medische wetenschap op het spoor van dotteren gebracht.... :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor Gino » 24 aug 2013, 20:10

Vandaag de originele sapmenger van Féline weer geinstalleerd.
Haar ochtendhumeur is nog steeds waarneembaar, maar ze moet op eigen wielen straks verhuizen naar Lexmond.

Dus even braaf warm laten lopen, en op temperatuur is het een schatje..... :mrgreen:

Afbeelding

Féline in het wild...

Maar, er blijft altijd wel wat te temmen bij dit exemplaar :
Afbeelding

Het oliedruklampje blijft branden.
De sensor heb ik 2 keer uitgewisseld,

Afbeelding

Maar dat maakt niets uit, wél reageert het lampje op de richtingaanwijzer, gaan ze samen knipperen....
Er is niets loos met de oliedruk, wat ik heb een klein tochtje gemaakt.

Ik vermoed een massa situatie, maar dat zal ik later wel eens aan een nader onderzoek onderwerpen.
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor jospop » 28 aug 2013, 21:24

Ik kan je niets garanderen, maar bij mijn 'koffiemelk' gaat al enkele jaren het olielampje aan als ik de ruitenwissers, radio en knipperlicht tegelijk aan doe, dus ik denk dat het inderdaad een massakwestie is. De koffiemelk heeft inmiddels zo'n 75.000 met o.a. dat rare euvel gereden, dus zorgen zou ik er nog niet van hebben, meer iets voor als je tijd over hebt.
Volgens mij zit er ergens achter het dashboard een centrale massa ster, maar Rudie kan je daar waarschijnlijk alles over vertellen... :D
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor Gino » 17 mei 2014, 20:06

Omdat Féline nog steeds een nukkig ochtendhumeur heeft heb ik vandaag de compressie maar eens gemeten.

Afbeelding

Die blijkt toch nog aardig tegen de nieuwwaarde aan te zitten. Zo rond de 13,5 tot 14 !
Da's niet gek voor een karretje van 35 jaar.
Maar dit verklaart nog steeds het nukkig rijgedrag bij koude motor niet.
Bougies zijn goed zwart. maar dás niet zo verwonderlijk, want alleen maar even starten om haar van a naar b te verplaatsen.

Afbeelding

Nu kan ik nog iets anders gaan proberen : Rudie gaat zijn motor uit de benneton vervangen. Da's ook ( net als Féline) een 1200 blok. Daar kan ik de sapmenger van uitwisselen.
Dan kan ik kijken of de carburateur de boosdoener is. Het is wel mijn vermoeden. Ik heb er al eens wat aan versteld, CO, en shoke afstelling. Maar ik ben er natuurlijk niet zeker van.
De ontsteking is ook al aan de beurt geweest, ook goed.

Het blijft een lastig geval, mijn Féline ! :mrgreen:
Afbeelding
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor MarcoPeus » 17 mei 2014, 20:28

Typisch 104. Alles lijkt in orde maar toch schort t ergens.......
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Het rode avontuur.

Berichtdoor Rudie_Krämer » 17 mei 2014, 20:58

Gino,
Ik was nog op zoek naar een 32 PBISA 11 toen ik in de kist de carburateur van de Franse SR tegen kwam :shock: Ik kan me herinneren dat we die toch op de jouwe hebben getest. Ik rommel zoveel dat ik soms van alles door elkaar haal, maar ik weet dan niet wat ik nu op de mijne heb zitten. Ik rij zelden op benzine maar ze rijdt in ieder geval beter dan Feline. We zullen het volgende week wel merken.
Ze is in ieder geval nukkiger bij mij dan bij jou :x Vorige week kreeg ik haar nauwelijks de sleutelruimte uit gereden zo nukkig was ze.

We zullen het uiteindelijk een keer voor elkaar krijgen om haar goed lopend te krijgen.

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten