Het rode avontuur.

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Rudie_Krämer

Het rode avontuur.

Berichtdoor Gino » 03 jul 2010, 20:10

Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald.

Een Peugeot 104 SR uit 1980.
Vierdeurs, origineel schuifdak. Mooi interieur.
Het frontje met de grote koplampen ( mijn onbetwiste favoriet !)
Brandweerrrood.

De voormalige Peugeot van Rudie's vriendin. Via een tip onder mijn aandacht gebracht.
APK afkeur wegens roest, motor loopt goed, maar bij vlagen stoterig.

Kortom : werk aan de winkel. :mrgreen:

Dit beestje is vandaag door mij bij Rudie's sleutelruimte gebracht.
Daar heb ik zéér bereidwillig onderdak en facilitaire steun van hem gekregen voor de opknapwerkzaamheden van dit fraaie exemplaar !

Waarvoor nogmaals dank ! :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat slechte plekken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Binnenkort gaat de zaag erin, en wordt de herstel gestart !

Kortom : wordt vervolgd !

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 772
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Berichtdoor Rudie_Krämer » 03 jul 2010, 20:46

Ik heb nog even verder gekeken en het valt erg mee moet ik zeggen.

Ik denk dat je hem in twee zaterdagen weer door de APK heen hebt

Ik kon het niet laten gebeuren dat deze 104 op de sloop zou belanden. Ze heeft de afgelopen 5 jaar behoorlijk te lijden gehad :cry: Weinig mee gereden en ook weinig onderhoud gehad. Bij Gino's handen is ze in veel betere handen.
Zelf had ik geen mogelijkheid om haar weer tot mijn vriendin te nemen :lol: Ik heb al een hele lieve vriendin en daarnaast nog een blikken harem waar menig jaloers op zou zijn :mrgreen:
Ik kan niet nog meer vriendinnetjes onderhouden 8)
Maar stel mijn sleutelruimte ter beschikking om haar weer op krachten te laten komen.

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2852
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Gino » 03 jul 2010, 22:49

Mooi beeld....... :mrgreen:

Ja blikken vriendinnetjes heb ik ook (meer dan) zat.

Ik heb thuis een heel lief meissie, maar in mijn blikken harem ga ik tzt óók maar eens rondkijken of er afvloeiing mogelijk is............... :D

Maar deze rode schone zullen we een facelift geven !

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 772
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Berichtdoor Harrie » 03 jul 2010, 22:49

snif....

hier ontstaat een roman....

:mrgreen:
Goede adoptie Gino ! bravo!
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor M. van der Meulen » 04 jul 2010, 06:10

Complimenten Gino! Zo compleet met schuifdakje en wis-was achter, of het bekende comfortpakket op de SR, bij de berlines (samen met de oude "S") het leukste model in de hele serie. Jammer dat ze zo te zien altijd buiten heeft geslapen, te weinig roestpreventie en misschien verstopte wateruitloop onderaan de portieren?

Omdat er nog maar zo weinig over zijn toch vreemd dat we haar nooit eerder op het 104-forum hebben gezien, of bij "gespot", of een meeting...... Veel plezier en succes met opknappen, maar dat gaat vast in orde komen! Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3270
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 04 jul 2010, 08:42

Ik heb de auto in 2005 verkocht voor €650, een prikkie. De auto was toen nog heel mooi.

Even een geschiedenis:
Ik heb de auto gekocht in novembe 2001 voor Fl2500. De auto was een plaatje, zo mooi, ik was gelijk verkocht.
Mijn vriendin heeft altijd in de auto gereden en ze was altijd heel happy mee, veel goedkeurende blikken kreeg ze voor het autootje.
Helaas kreeg ze problemen met haar been waardoor ze niet meer kon koppelen ( is gelukkig nu helemaal over) en hebben we haar verrruild voor een peugeot 205automaat met stuurbekrachtiging ( ook hele fijna autootjes :oops: )

Blijkbaar ben ik in die tijd nog niet zo actief geweest en ook had de auto nooit problemen daardoor een beetje onzichtbaar :mrgreen:

De eerste (digitale) foto's uit 2001

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een leuk momentje: een auto vol Latino's toeristje spelen in Nederland :mrgreen:

Dit moet er allemaal in :shock:
Afbeelding

Kom op, mensen moet kunnen :lol:
Afbeelding

En ja hoor, op haar buik de weg op :P
Afbeelding

Een de laatste foto die ik van haar heb gemaakt:
Afbeelding

Op naar een volgende fase :!:
Laatst bijgewerkt door Rudie_Krämer op 17 okt 2010, 21:33, in totaal 1 keer bewerkt.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2852
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Gino » 05 jul 2010, 21:03

De volgende fase is begonnen !

Vandaag de papierwinkel geregeld, auto op mijn naam gezet.

Een slordige halve vierkante meter blik geregeld, want er zal gebakken moeten worden....... :mrgreen:

Niet op de foto's te zien, maar een (eigenlijk allebei) kriksteun(en) zijn slecht door roest. De bodemplaat kan daar wel wat hulp gebruiken.

Dus een vers stukkie plaat zal ze wel lusten.......

Naam van het beessie :

Werktitel : het rode avontuur. Maar ik noem haar FELINE ROUGE
Rood katje, eigenlijk

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 772
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Berichtdoor M. van der Meulen » 06 jul 2010, 19:37

Veel succes nogmaals, hopen dat het geen vraatzuchtige rode KATER wordt :mrgreen:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3270
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Gino » 10 jul 2010, 19:12

Vandaag : mooie warme dag (30+ graden ).

Wat doen ze (Rudie en Gino) dan : niks strand of verkoeling zoeken, maar aan het werk.
Rudie op zolder zijn 104 onderdelen hergroeperen.

En ik : bakken ! Geen BBQ , maar lassen : de roest van Féline wegwerken.

Matten verwijderd om de schade te aanschouwen van de rechter kriksteun.
Daar is wel iets loos. Duidelijk géén APK goedkeur.

Afbeelding

De zaag erin gezet, om het roestwerk zoveel mogelijk weg te hebben.

Afbeelding

Dan de nieuwe plaat pas maken. Van mijn werk had ik een blikschaar mee genomen. Knipt net zo licht als een schaar door papier.

Afbeelding

De rondingen kon ik met een electrische blikschaar mooi maken. Gemak dient de mens ! :mrgreen:

Afbeelding


Het plaatje inlassen.

Afbeelding

Er zat aan de onderzijde van de wielkuip ook nog wat gemis aan plaatwerk :D : daar kan bij een natte weg water door naar binnen geschept worden door de voorband.
Ook meteen maar verhelpen.

Er zit een felsrand die de wielkuipplaat met vloerplaat verbindt. Dat randje heb ik een beetje geimiteerd : met wat kit erover is het nét echt !

Afbeelding

Aan de onderzijde mis ik ook nog wat : de behuizing van de kriksteun.
Daar is ook wel een mouw aan te passen. Plaatje knippen, meten en bakken maar weer........
Nu heeft Rudie een fijn lasapparaat, dat scheelt............... :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het belangrijkste voor nu is dat Féline door de APK kan. Er is nog cosmetisch werk genoeg, maar dat kan later.
Als de APK erop zit kan ze gewoon weer op de openbare weg vertoeven.
Nu is ze bij gebrek aan APK geschorst.

Ook is de spatbordrand van het RA wiel aan de beurt. Duidelijk ook APK afkeur !
Dat wordt een leuk project, maar daarover een volgende keer.

Afbeelding

Eerst maar eens even lekker douchen.............

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 772
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Berichtdoor Rudie_Krämer » 10 jul 2010, 19:31

Hi Gino, heb de plaatjes erin gezet, krijg alleen die foto met dat hoekje niet goed gedraaid, in het album staat hij wel goed, maar in het forum niet :evil:

Nog een foto toevoegen:

AfbeeldingDit was alleen mijn voorraad en die zaten allemaal vol met water toen we begonnen

Ik kon erin gieten wat ik wilde maar het liep overal weer uit :lol:

We zeiden nog tegen elkaar: "we zijn ook helemaal gestoord om met dit weer zo'n klus te gaan doen"

Zijn we 104-liefhebbers, of niet wel dus :!:
Laatst bijgewerkt door Rudie_Krämer op 17 okt 2010, 21:35, in totaal 1 keer bewerkt.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2852
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Gino » 10 jul 2010, 20:24

@ Rudie,
dank voor de illustraties.

Idd, gek zijn we..........

Op 104tjes :mrgreen:
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 772
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Berichtdoor Gino » 17 jul 2010, 21:21

De spatbordrand van Féline...........

Eerst de roest maar eens wegzagen, dan zien we wel verder.

Afbeelding

Tja, dan wordt het blijven zagen.... (was de Benneton topic ook niet zo begonnen........ :mrgreen: ).

Afbeelding

Het lijkt wel een mijntunnel !

Afbeelding

In de hoek bij de dorpel was ook veel krokant materiaal. De dorpel zelf, en de achterzijde van de dorpel waren allen aangetast.

Zelfs de bak van de achterwielophanging, die dáár weer achter zit had roestinwerking.

Afbeelding

Och, dat is de uitdaging ! Stukje dik ijzer in de vorm gemaakt, en lassen maar.

Afbeelding

Afbeelding

Daar overheen maar de weggezaagde slechte stukken herconstrueren van nieuw plaat.

Het is geen grote restauratie, deze aktie. Maar er gaat toch veel werk in zitten.

Maar door het zo op te bouwen in lagen komt de vorm er wel weer in.
Dit is leuk werk, vind ik. :mrgreen:

Aan de eigenlijke wielrand ben ik nog niet toegekomen, want ik had nóg een klusje.
Mijn Sierra had een slechte plek in het binnenscherm, bij de schroefveerbak, dat heb ik éérst gelast..... :oops:

Maar Rudie en ik sloten de dag af met een pizza, GEZONDE salade en een lekker biertje.

Het leven is mooi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hoe het Féline verder gaat : stay tuned !

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 772
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Berichtdoor Rudie_Krämer » 17 jul 2010, 21:36

Over tien jaar mag Gino mijn Benetton restaureren, gaat prima zo :mrgreen: Ik heb alleen maar toe zitten kijken, moest af en toe een zaagje aangeven etc. Geen hulp meer nodig

Ik zorg wel voor het natje en z'n droogje, pizza, bier en borrelnoten. Komt helemaal goed.

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2852
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor SV605 » 17 jul 2010, 21:55

Klasse werk !~

Succes en sterkte :D

Jullie acties worden ( door mij in ieder geval ) met groot respect gevolgd !

Groeten

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 404 SL 1965
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 571
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Harrie » 17 jul 2010, 22:41

goed werk Gino !
weer een 104 gered 8)
menigeen zou een auto met dergelijke roestschade afdanken,....

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Gino » 17 jul 2010, 22:59

Dank voor de reakties.

Het is leuk om te doen, Rudie en ik kletsen tussen de klusserij bij en maken er zo een leuke dag van.

En we houden weer een 104tje op de weg (en van de sloop). :mrgreen:

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 772
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Berichtdoor Rudie_Krämer » 14 aug 2010, 20:15

Zo vakantie is voorbij en er moet weer gewerkt worden :mrgreen:

Op dringend advies van Markus gezorgd voor een lekker bakkie (Nespresso 8) ):oops:

Afbeelding

Verder met plaatjes bakken :lol:

Afbeelding

Plaatjes vouwen

Afbeelding

En het resultaat mag gezien worden :wink:

Afbeelding

Gino in aktie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu nog de buitenkant wat afwerken en dan kan hij weer naar de APK

Ik heb ook nog wat gedaan :roll:
De auto liep als een krant stationair, kreeg gelijk een CO-vergiftiging, de CO schroef lag er zowat uit en ook de acceleratiepomp deed niets meer.
Heb de zaak open geschroefd, schoongemaakt en de CO schroef ingedraaid en 4 slagen uitgedraaid, moet de CO meter er nog op zetten maar het rook al stuk beter :-)
Afbeelding

De stabilisatorstang rubbers ben ik nog vergeten, maar dat is niet zo veel werk

GrR
Laatst bijgewerkt door Rudie_Krämer op 17 okt 2010, 21:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2852
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Gino » 14 aug 2010, 20:32

De vakantieperikelen zijn ten einde.

We gaan weer verder met Feline waar we gebleven waren .

Een eerste overwinning ! De gestage druppel slijt de steen :

De dag begonnen met KOFFIE ! Lekker bakkie expresso.
Rudie had speciaal voor deze gelegenheid een apparaat van thuis mee. Dat smaakt naar meer ! :mrgreen:

Rudie mengt zich in de strijd ! De carburateur van Feline is niet jofel. Het autootje loopt wel, maar niet lekker.
Wellicht heeft Rudie een vervangende gasmenger, maar hij gaat eerst even kijken wat er aan dit exemplaar scheelt.
De acceleratiepomp is niet functioneel, en de CO afstelling is niet juist. Moet op te lossen zijn ! Na de acceleratiepomp reparatie loopt de motor al een stuk beter............ :mrgreen:

Nu begint voor mij het gepriegel : ik wil nu de weggeroeste dorpel aanhelen aan de zichtkant.
Het missende deel in de wielkuip moet ook aansluiten op de dorpel.
Eerst van karton maar een malletje gemaakt, als dat past het plaatje in metaal namaken.

Dan inlassen, ik vind dat nog steeds het leuke van dit werk . Nu is het opbouwen na het roest wegzagen.
Wel zijn er acobatische houdingen voor nodig om met mijn ouwe lijf alles weer netjes te krijgen.

De dorpel zelf bestaat uit 2 platen, die in de langsrichting op elkaar bevestigd zijn. Dit resulteerd in een rand in de langsrichting.

Ik heb geen dorpeldelen of een overzetdorpel. Dus ik maak zelf maar wat van een plaatje.
In de werkbank heb ik 2 stalen strippen gezet, om de bek van de werkbank te vergroten.
Zo kan ik mijn plaatje "zetten".
Er zo de vorm aan geven die het origineel benadert. Er zit een grote laag PVC coating af fabriek op. Als ik mijn gelaste plaatwerk met undercoating afwerk zie je er niet zo veel van.

Nu dat dit klaar is, krijg ik de volgende halte. De wielkuiprand.

Dat is iets voor de volgende keer.

De APK komt al in zicht.

We zagen dat de stabilisatiestang rubbers vergaan zijn. Er is in het 104 archief nog wel iets te vinden wat dat probleem kan oplossen !

Wellicht nog de rechter kriksteun ( die is niet zo slecht als links ) dan moet Feline keuringsgereed zijn.
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 772
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Berichtdoor Gino » 04 sep 2010, 20:09

The saga continues........

De afwerking van de spatbordrand.

Maar : het liep eerst anders. Er heerst een startmotorvirus bij de sleutelruimte. Rudie zijn 205 had een slechte. Maar nu ging Feline ook kuren vertonen : OOK niet meer starten.......... :(

Bleek de startmotor het ook begeven te hebben.......

Afbeelding

Duwen dan maar om de auto in een goede positie te plaatsen.

Nu het herstelwerk :

De spatbordrand bestaat uit 2 delen, binnen ( wielkuip) en buiten (zichtkant). Beide zijn verroest, dus beide moet ik herstellen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met een stukje karton de vorm nagemaakt. Ook de radius van de spatbordrand moet ik bewaken.

Afbeelding

Via de andere kant afgetekende mal hiervoor kon ik de reconstructie toetsen.

Het pasmaken van de binnenrand : om deze rond te kunnen maken moest ik die inknippen.

Afbeelding

Buitenrand idem. Nu kan de boel samengesteld worden. Het lassen geeft de boel sterkte.

Het eindresultaat : dit moet volstaan ! :mrgreen:

Afbeelding

Met een goede automotive kit (Sika) wil ik de PVC laag van de fabriek imiteren. Nu kan de zichtzijde binnenkort geplamuurd worden. De zichtzijde heb ik om te beschermen tegen roest in de grondverf gezet.

Rest : startmotor vervangen, stabilisatierubbers vervangen. En dan de APK !

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 772
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Berichtdoor Gino » 25 sep 2010, 20:14

We gaan weer verder...........

Nog een klein gaatje dichtlassen, andere stabilisatierubbers, en een andere startmotor en dan naar de APK.

Dat was het idee......... (van mij, Rudie, dus :oops: )

Het "gaatje"in de bodem linksvoor viel wat tegen....... :(

Afbeelding


Na wegzagen van de roest bleek het toch zo'n 40 cm plaat te vergen om de boel weer dicht te maken.............. :?

De boosdoener hier is de afwatering van het fabrieks open dak. Via de A stijl loopt dit in de kokerbalk. Daar gaat het mis : de afwatering raakt verstopt, en de roest begint.

Afbeelding


Dit is nog wel weer een flinke uitdaging : ook de binnenzijde van de balk is krokant, en de bodemplaat boven de kriksteun.

Het afwaterslangetje laat ik dóór de kokerbalk lopen : geen water in de balk is beter voor het plaatwerk.

De plaat die de binnendorpel moet aanhelen heb ik met de ponstang en de boormachine bewerkt : het lijkt wel meccano. :mrgreen:

Afbeelding

De bodemplaat heeft een golfprofiel aan de zijkant : dit imiteer ik door mijn plaatwerk op een buis te buigen in de bankschroef. Net echt....

Afbeelding

Ook in de wielkast zat een gat, net als aan de andere kant ( lees en zie hoger toen de rechterkant aan de beurt was).



Nu is alles op laswerkgebied af.

Rudie liet zich vandaag ook niet onbetuigd : hij heeft de stabilisatierubbers vervangen. Die waren helemaal weggesleten. Zo dik als een vloepapiertje....

En hij heeft de startmotor eruit gelepeld. Die was ook niet meer tot aktie te bewegen....... Vreemd, hoor motor én relais waren beide stuk.

Zo waren we beide druk met Feline.
Ging prima. Ik met mijn hoofd op de bodemplaat om te lassen, Rudie onder de wielkast en onder de motorkap. Zaten we elkaar niet in de weg........... :mrgreen:

Afbeelding


Nu tijd voor een APK afspraak. Zien hoe dat gaat.

We hadden nog even tijd voor een kleine Meet & Greet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


3 van die fijne 104tjes op een rij.
Waar zie je dat nog........................... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik hoop deze week op een gunstige APK keurings uitslag.........
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 772
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Berichtdoor Harrie » 25 sep 2010, 20:37

Gino schreef:<knip>Nu tijd voor een APK afspraak. Zien hoe dat gaat.
We hadden nog even tijd voor een kleine Meet & Greet.
3 van die fijne 104tjes op een rij.
Waar zie je dat nog........................... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik hoop deze week op een gunstige APK keurings uitslag.........

mooi werkdagverslag, succes met de APK !
en idd, 3 fijne 104'tjes op de rij... alleen bij een 104 evenement óf bij Rudie's toko 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Rudie_Krämer » 26 sep 2010, 09:21

Ik moest Gino wel vragen om de twee bovenste bouten van de startmotoren los te halen, want dat was voor mijn polsen te zwaar, de rest ging wel. Natuurlijk bij het monteren alles goed voorzien van kopervat :mrgreen:

Ik had gelukkig bij het omgooien van mijn sleutelruimte de kist met startmotoren gevonden, heb die maar geopend gehouden, gelukkig maar want ik dacht alleen het relais te moeten vervangen, maar helaas de startmotor zelf deed het ook niet meer. Er moest dus een ander worden opgegraven

Afbeelding

Afbeelding

Gino kwam nog met wat kadootjes aan, een perslucht boor en schroevendraaier ( en ik ben helemaal lijp van perslucht :P )

Afbeelding

Dat bakkie aan de rechterkant is om doeken de bevochtigen met, in mijn geval, wasbenzine. Werkelijk fantastisch, ik zit altijd te klooien met een fles met kindersluiting of met een spuitfles. Dit is VEEL handiger.
Het grappige was dat Gino zelf het meest blij was met de aanwinst in de "werkplaats" :lol:

Dinsdag gaat hij naar de APK en dan ga ik er zolang in rijden en kan de Benetton weer worden gemaakt

GrR[/b]
Laatst bijgewerkt door Rudie_Krämer op 17 okt 2010, 21:44, in totaal 3 keer bewerkt.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2852
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Rudie_Krämer » 28 sep 2010, 19:22

Vanmorgen naar de keuring gebracht, na een "avontuurjte" gisteren avond. Deden de achterlichten het niet, lampjes waren in orde, zekeringen waren goed. Kon niets vinden

Dan maar met alarmlichten naar huis, hij moest en zou naar de keuring :oops:

Kom ik tegen 17:00 uur bij de APK, krijg ik netjes de nieuwe APK :shock:

Volgens de APK meester was alleen het lampje stuk, nou ja ik zei nog dat ik dat gecontroleerd had maar ben geen stampij gaan maken :wink:

Gino gefeliciteerd en ik kan weer voorlopig in een 104 tje rijden


GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2852
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Gino » 28 sep 2010, 19:53

Tja...... dat is nog eens mooie aktie !

Ik had verwacht nog wel in de herhaling te moeten voor de APK.

Maar ik klaag niet. Ik ben er erg blij mee. Prima.

Het betekent echter NIET dat dit het eind van dit draadje is. Er is weliswaar een 104 voor de poort van de sloperij weggehaald, maar ik ben nog niet tevreden.

Er is nog veel cosmetisch werk. Het moet ,vind ik, een net en fris wagentje worden.

Feline moet in galajurk......... :mrgreen:

Ik heb nog plannen over het interieur, de roest aan de deuren, en een mooie SR striping.

Dus er is een vervolg in de maak........

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 772
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Berichtdoor 104 S » 29 sep 2010, 18:02

precies, omtoveren tot een 104 S!

Met mijn interieur, sportvelgen en "S" type plaatje kom je al aardig in de richting!
Hoef je er alleen nog maar een 1360 cc blok er in te hangen :D

groet, Erik
Avatar gebruiker
104 S
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 25 jun 2006, 20:03
Woonplaats: Breda

Volgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast