motor peugeot 104 gl

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

motor peugeot 104 gl

Berichtdoor superschuller » 20 feb 2010, 10:36

Hallo mede 104 bezitters,

Na al vaak gebruik te hebben gemaakt van dit forum me nu toch maar eens aangemeld. Ik zit namelijk met een vraag! (en dat zit ik hier goed schijnt het)

M'n peugeot 104 gl uit 1980 heeft helaas een kapotte koppakking. Maar ik zit nu te twijfelen of ik dit blok ga repareren of er een ander blok inhang met wat meer pit. Het blok wat er nu in zit heeft een inhoud van 1.1 liter.

Welke andere motorblokken zouden passen en hoeveel pk kan de standaard versnellingsbak + koppeling hebben? En bij wat meer vermogen zit ik toch de denken aan minimaal 70 pk.

Wat dan ook wel handig word is een rembekrachtiger, zijn hier ook andere peugeotmodellen voor te monteren?

Ik hoop hier wat antwoorden te vinden!
superschuller
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 20 feb 2010, 10:21
Woonplaats: kapelle

Berichtdoor Rudie_Krämer » 20 feb 2010, 17:25

Dan zal je naar de 1360cc moeten, van de peugeot 205 heb je daar de uitvoering met een enkele carburateur ( 60 pk) en de met de dubbele carburateur met 80 pk.

Probleem is dat dit meestal 5 bakken zijn en jij hebt een 4 bak, dan heb je een ander subframe nodig (iheb ik denk dat ik er nog wel een voor je)

De rembekrachtiger heeft als probleem dat je pedalenstelsel anders is en je ook je binnenschutbord moet aanpassen. Is goed te doen maar is geen plug and play. Wel heb je het probleem van je pedalenstelsel. Die vind je niet zo makkelijk en of hij aan te passen is heb ik nooit geprobeerd. Mocht je die uitdaging aangaan dan wil ik je wel met een concreter advies helpen.
De rembekrachtiger heb ik wel voor je, pedalenstelsel weet ik niet zeker.

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor superschuller » 22 feb 2010, 19:23

Bedankt!

Hier heb ik wat aan! 'k ga even onderzoeken wat ik nu precies ga doen, het heeft geen haast en wil het eigenlijk wel meteen goed aanpakken. Maar ik weet nu in ieder geval wat een beetje mijn opties zijn!
superschuller
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 20 feb 2010, 10:21
Woonplaats: kapelle

Berichtdoor M. van der Meulen » 22 feb 2010, 21:19

Tip om naderhand onnodig speurwerk te voorkomen: zorg ervoor dat 'm in handen krijgt compleet met de bijbehorende ontsteking en carburatie. Gegevens hieromtrent kun je met de zoekknop vinden boven het forum, in het Werkplaatshandboek, of indien aanwezig een Franse RTA. Succes, groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 22 feb 2010, 22:11

Ik bedacht me net dat ik volgens mij nog een 1360cc met subframe bij een vriend heb staan, belangstelling?

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft


Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten