Hallo,

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Hallo,

Berichtdoor Peugeot371 » 21 apr 2009, 22:58

.
Laatst bijgewerkt door Peugeot371 op 29 apr 2013, 18:59, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot371
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 21 apr 2009, 22:39

Berichtdoor Jineuf » 21 apr 2009, 23:54

Beste Henk-Jan het is gebruikelijk dat je eerst wat over jezelf en je Peugeotverleden verteld in de sectie "Even voorstellen". Dan weet iedereen wat meer over wie je bent en wat je passie met Peugeot inhoud.

Kennis is hier genoeg aanwezig, volgens mij is het bij de 104 een kwestie van de veerpoot losmaken van het subframe zodat je ruimte krijgt om de as te verwijderen en te monteren.
Het moeilijke deel is meestal het losmaken van de stabilisatorstang van de wieldraagarm dat zit vaak erg vast (gerot).

De 104-goeroe hier heet Rudie die heeft vast nog meer tips succes..
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Berichtdoor Rudie_Krämer » 22 apr 2009, 08:28

Volgens Hbase een 954 iger GL, dunne stabilisatorstang

Eerst de moer van de steekas losdraaien, nu je nog op de grond staat en je met de remmen het wiel kan blokkeren :!:

Inderdaad, stabilisatorstang los, vaak zit die splitpen vastgerot, dan maar afbreken en met een pennetje er proberen uit te tikken.
Draagarm los, aan het subframe is misschien het makkelijkst.

Vergeet niet je olie af te tappen :P

Veerpoot naar buiten trekken en de steekas uit de naaf halen en daarna de steekas uit de bak trekken.

Voor montage gebruik ik een spanband om de stabilisatorstang om de draagarm weer op zijn plek te trekken

Succes

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Peugeot371 » 22 apr 2009, 15:22

.
Laatst bijgewerkt door Peugeot371 op 29 apr 2013, 19:00, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot371
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 21 apr 2009, 22:39

Berichtdoor M. van der Meulen » 22 apr 2009, 21:16

Oh, da's dichtbij! Nooit geweten dat er in deze regio nog eentje in het "wild" rondreed. Welk bouwjaar, en kun je plaatjes posten? Kijk bij servicemededelingen over hoe en wat.

Nederlandse wagen, of uit Frankrijk gehaald? En ga je er ook mee naar de meeting in Hoenderloo? Gegevens over deze dag kun je elders op het forum vinden, bij de 104-onderwerpen of bij evenementen. Zou leuk zijn met vier wagens uit het noorden vanaf Zwolle samen op te rijden, is er dan eentje meer als bij het 35-jarig jubileum twee jaar geleden :wink: Als lionceau uit Sneek mettertijd rijklaar is met de coupé zijn we met z'n vijven, een GR, een ZS, een SL, een Coupé en jouw GL. Dat is van zichzelf al een rijdende meeting :mrgreen: Groet, M.

PS: Deze week nog in Haren, vanaf zondag ben ik in Ulrum te vinden.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Peugeot371 » 22 apr 2009, 21:21

.
Peugeot371
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 21 apr 2009, 22:39


Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron