Humpie Dumpie, wat zal ik doen?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Humpie Dumpie, wat zal ik doen?

Berichtdoor Rudie_Krämer » 08 maart 2009, 11:18

Waarom ik zo'n moeite heb met wat ik moet doen met dit schattige autootje :cry:

Afbeelding

Ik heb de auto gekocht op 27-08-01 voor fl 2750, maar ik had hem al eerder op het oog, namelijk op de eerste peugeot 104 meeting (10 september 2000), ik was op slag verliefd op deze auto.
De foto's zijn met de 1e generatie digitale camera's gemaakt en vergeleken met nu van baggerkwaliteit :oops:

Afbeelding

Afbeelding

De jongen die hem toen in bezit had had te kennen geven de auto te willen verkopen. Ik heb toen een vriend getipt en die heeft hem uiteindelijk gekocht. Hij heeft er een rolkooi in gezet en heeft hem daarna aan mij verkocht.

Ik heb er in de loop van de tijd al aardig wat aan gerepareerd:

Hier de kokerbalk links aan de buitenkant, later heb ik ook de binnenkant gedaan (zie stycky rally in wording)
Afbeelding

Het hele achterpaneel is vernieuwd:
Afbeelding

Afbeelding

Aan beide kanten heb ik de veerweg begrenzers en de hele hoek er omheen vervangen, inclusief de hoeken bij de verstevigingsbalk laadvloer vervangen, de standaard 104 plekken.

Afbeelding

Afbeelding

Het 1219cc rallyblok heb ik inmiddels verkocht en het groep B blok staat te wachten. De linker kokerbalk was erg rot en moest voor de 140 pk die ik erop los wilde laten wel vervangen worden.

Mijn vriendin begrijpt helemaal niets van mijn "moeilijke overwegingen", maar voor mij is een auto geen "blik" maar veel meer :wink:

Nu heb ik een mooie auto ( de rode ZS), ik heb Nelly, een splinternieuwe auto waarin ik gewoon niet in durf te rijden. Hoe moet ik dat nu uitleggen :shock:
Waarom flikker in HumpieDumpie gewoon niet weg?

Je gooit ook 8 jaar uit je leven weg, een deel heb je in foto's gevangen, maar physiek is ze er niet meer :cry:

Ik heb verschillende opties:
1) Wegflikkeren ( doet pijn, maar dan uiteindelijk wel rust)
2) Op z'n poten zetten en opbergen ( hopen op herstel), als Benneton klaar is het powerblok in de rode ZS
3) Als Benneton klaar is HumpieDumpie verder afmaken en de rode ZS gewoon zo laten zoals ze nu is ( ik heb nog een 120 pk 1360cc groep B motorblok staan.

Ik blijf ook op zoek ervaren liefhebbers die genegen zijn te helpen. Het betere weer komt er weer aan en dan is het ook gezellig om een "sleutel-party" te houden.

Ben ik nog opties vergeten?
Laatst bijgewerkt door Rudie_Krämer op 08 maart 2009, 12:25, in totaal 1 keer bewerkt.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Martijn » 08 maart 2009, 11:41

Wat een superding, en nog een originele Nederlandse ook!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Rudie_Krämer » 08 maart 2009, 12:26

Bouwjaar 1977!!!
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor martinowic » 08 maart 2009, 15:05

Tja Rudie,'t is altijd moeilijk. Ik heb zelf minder lang (2-3 jaar) gesleuteld aan een R4. Uiteindelijk heb ik het met pijn in het hart opgegeven omdat het te duur/ingewikkeld/enz. werd. Het gaf wel veel rust.
Bovendien heb je nu nog een aantal projecten waar je veel plezier aan beleeft (als je handen het toestaan).
Kortom: je gooit niet acht jaar weg, maar sluit ze af.
Een auto als Nelly is natuurlijk prachtig, maar nog steeds om in te rijden op zonnige zomerse zondagen. Het peugeotmuseum heeft al een groene 104 in de collectie, dus voor het nageslacht is alles al geregeld : D
En je kunt opnieuw met verse energie aan andere projecten werken.
Als je hulp nodig hebt, je hebt mijn nummer/pb :D
Laatst bijgewerkt door martinowic op 08 maart 2009, 16:49, in totaal 1 keer bewerkt.
Groeten, martinowic

104 ZS coupe rood '79, 405 srx 2.0 automaat Vendome vert sorento '95 (Clio 1.2 tce '12)
martinowic
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 14 feb 2006, 13:01
Woonplaats: Baarn

Berichtdoor Jineuf » 08 maart 2009, 16:31

Beste Rudie, ik kan me voorstellen dat je te veel projecten hebt lopen.
Mijn advies: houd die mooie originele auto voor mooi weer. Ik heb ook een "nieuwe oude auto" geeft mij veel plezier zelfs bij dagelijks gebruik.
De ZS niet weggooien maar overdoen aan een andere fanaat desnoods voor 0 euro. Ik heb elders op het forum nog 2 505's te koop die niet naar de sloop gaan maar voor een liefhebber bewaard worden.

Sterkte met je overwegingen...

Groeten W.
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Berichtdoor Rudie_Krämer » 08 maart 2009, 20:10

Een ding weet ik na vandaag wel, hij gaat niet naar de sloop.

Als ik de kwaliteit van het herstelwerk wat laat zakken is het aanzienlijk minder werk en ik ben vandaag al een heel eind opgeschoten ( zie sticky topic rally in wording.

Ik moet met met wat hulp wel in orde kunnen krijgen :wink:

Redt Humpie Dumpie, een originele hollandse 104 ZS uit 1977 :mrgreen:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor GoodOldDiesel » 08 maart 2009, 21:36

Wat die nieuwe 104 betreft, ja ik het gevoel van; deze is te perfect voor mij.

Je hebt het idee dat net als iemand die een veel te dure leasbak heeft de wagen moet behandellen. Poetsen tot je er bij neer valt. Kijk uit voor alle obstakels. Nog maar eens uitstappen of dat echt wel kan ed ed...
Geloof mij, je voelt je even hemels maar als je met beide benen op de grond komt ben je eigenlijk ongelukkig...

Wat dat betreft is het net de liefde.... wat zegt men al weer over liefde maakt blind.

Ik had het met mijn volvo. De wagen waar ik vanaf mijn jeugd al droomde, geen ferrari, nee een volvo 850 estate. Uit alle voorzichtigheid die ik had, wist ik binnen een paar maand een paaltje te raken. Haalde ik vroeger lachend mijn schouders op, nu voelde je eerder misselijk... schade aan je mooie wagen...
En ja zo heb ik er veel tijd en geld in gestoken om de wagen weer technisch 100% te krijgen. Wat dat betreft heeft die wagen een mij een hoop plezier gegeven. Maar nu ik andere doelen op werkgebied heb gekregen en dus de wagen niet meer gesponsert word door mijn baas is het een financieel blok aan mijn been aan het worden, opdat merk ik dat ik meer geniet van het rijden in die oude beestjes van een appel en ei. Een gevoel van vrij zijn ofzo.

Dus ja ik schop mijn ooit zo gekoesterde wens de deur uit. Ik wil weer vrij zijn zeg maar...
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Re: Humpie Dumpie, wat zal ik doen?

Berichtdoor jan-03 » 05 apr 2012, 20:25

Voor mij is uiterlijk karakter en niet cosmetische schoonheid.. Hoeft zeker niet perfect als het maar aanvaardbaar is voor mezelf..
Fijn dat er meer deze overweging delen..
Daar komt bij dat de kosten om het zo te krijgen en te houden.. Lekker rijden is het belangrijkste..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Humpie Dumpie, wat zal ik doen?

Berichtdoor risky » 05 apr 2012, 20:38

oude topic opgegraven Jan :?: :mrgreen:
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Humpie Dumpie, wat zal ik doen?

Berichtdoor jan-03 » 05 apr 2012, 22:02

Maar nog niet gesloten en aktueel.. :mrgreen:
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum


Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten