104 S in de garage

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Rudie_Krämer » 30 maart 2008, 18:56

Ziet er weer netjes uit zo.

Succes met je "S"

Ik ben jaren lang op zoek geweest naar een S, toen niet kunnen vinden.

Nu ben ik helemaal verslingerd aan een GL6 en heb de S-wens laten varen. Maar toch blijft het een zeldzaam model

Veel plezier en ik volg je vorderingen op de voet

Groeten Rudie
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor pugboy73 » 01 apr 2008, 23:42

Yo people :D . Effe een update.

Het rechter voorste spatbord heeft ook nieuw plaatwerk gekregen. Evenals de linkerkant dubbel plaatwerk gemaakt met tussenbeide een goede beschermlaag. Hier volgen enkele pics :-)

Afbeelding

plaatwerk gelast

Afbeelding

een goei laag rode menie ter bescherming

Volgende stap is hier ook afkitten en opnieuw verven. Ook de onderzijde van het plaatwerk krijgt in de loop van de week een grondige behandeling. Ik hou jullie op de hoogte :P
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor jospop » 02 apr 2008, 21:55

Heel goed! Weer een slijpende/lassende enthousiasteling erbij :P .
Ook bij jouw auto zie ik weer alle bekende plekken die bij bijna iedere 104 rot zijn :? .
Volgens mij is dit uiteindelijk de enige methode waardoor er over 10 jaar nog een paar van die rottende, heerlijke autootjes rondrijden.
Ga zo door en hou ons op de hoogte..
Succes Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor pugboy73 » 11 apr 2008, 23:15

Hallo, hier zijn we weer met een update.
Van de week de onderzijde van de gelaste onderdelen flink verwend.

Afbeelding

Afbeelding

onderzijde in grondlaag ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

... en daarna in eindlaag gezet. Nu nog een 2e laag erop en klaar.

Van de week het linkse binnenspatbord vernieuwen daar waar nodig. Pics volgen :-)
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor pugboy73 » 10 jun 2008, 23:10

Yo people, lang geleden hé :oops: . Maar geen nood, heb niet stilgezeten zunne. Ondertussen is het linker schutbord ook vernieuwd en grondig behandeld. Heb me ook een flexibele zaag aangeschaft op perslucht voor de moeilijk bereikbare plaatsen en om een toch mooier resultaat te bekomen dan met een slijpschijf.

Heb me vandaag beziggehouden met het opkuisen van de achterste remmen. Tambours geschuurd met schuurpapier en ook de remschoenen lichtjes geschuurd. Rempompjes ook eens van nader bekeken en die zijn nog goed. Daarna alles met remreiniger proper gemaakt en terug gemonteerd. Pico Bello :mrgreen: Volgende keer de remolie aflaten en leiding spoelen.

I'll keep you posted :P
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor Rudie_Krämer » 11 jun 2008, 07:26

Wat vaak gebeurd met het verversen van de remolie is dat bij het ontluchten van de remleidingen de hoofdremcilinder lek raakt.
Hou daarna goed je remolie niveau in de gaten. De olie lekt dan aan de binnenkant van de auto onder je vloermat en veroorzaakt ernstige corrosie :evil:

Succes met je mooie S

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor jospop » 15 jun 2008, 19:14

Een tip die ik ooit kreeg was:
Leg een blok hout onder je rempedaal om te voorkomen dat je em te diep intrapt bij het ontluchten. Bij het "te diep intrappen" schuren de rubbers vaak kapot over de aangetaste gedeelten in de cylinder.
Een andere tip:
Als je het hele systeem toch gaat spoelen, reviseer of vervang dan meteen je hoofdremcylinder. Ik heb zelf zo'n hekel aan remvloeistof dat ik het liefst meteen alles in een keer aanpak in plaats van om de twee maanden met die zooi te moeten knoeien :evil: ......
Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor Siert » 15 jun 2008, 19:32

Wat ik volgende week ga doen is m'n remvloeistof van bovenaf uit het reservoir pompen. De oude vloeistof die daarbij in de leiding blijft wordt er tijdens het ontluchten wel door de schone remvloeistof uitgeperst en zo staat je niet een droge hoofdremcilinder heen en weer te bewegen.

Dit was overigens een tip in "Practical Classics" van Mei 2008, en eigenlijk is het heel voor de hand liggend maar het idee bevalt me.

Ik heb bij de automaterialenzaak hier een pompje gekocht voor 2 euro ofzo dat prima geschikt is voor dat doel.
1990 Peugeot 309 1.6 XLS - Finse uitvoering [@SportKlassiek] [@309Ownersclub.com]
Siert
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 08 maart 2008, 20:57
Woonplaats: Finland

Berichtdoor Siert » 15 jun 2008, 19:42

Hier is de link naar het bericht op het forum van Practical Classics dat dus vervolgens in het Mei nummer werd afgedrukt: http://www.practicalclassics.co.uk/foru ... sc&start=9
1990 Peugeot 309 1.6 XLS - Finse uitvoering [@SportKlassiek] [@309Ownersclub.com]
Siert
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 08 maart 2008, 20:57
Woonplaats: Finland

Berichtdoor pugboy73 » 15 jun 2008, 23:23

Hé bedankt iedereen voor de nuttige tips. Ik zal er zeker rekening mee houden :D
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor pugboy73 » 16 aug 2008, 23:05

Yo iedereen. Ondertussen niet stilgezeten. Alle rotte plekken aan de wielkasten zijn eruit. Ook de achterste remleidingen inclusief remslangen zijn reeds gedemonteerd en ook de achteras ligt er vanonder. Is ook al grotendeels schoongemaakt, slechte stukken verwijdert. Volgende week dik plaatwerk halen voor de as en voor de onderzijde. Ook heb ik een firma gevonden in België die nog plaatwerk levert voor de 104 :shock: Morgen schiet ik een resem pics zodat jullie kunnen meegenieten :D Ciao
Laatst bijgewerkt door pugboy73 op 17 aug 2008, 14:33, in totaal 1 keer bewerkt.
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor pugboy73 » 17 aug 2008, 14:30

En bij deze komt de eerste reeks foto's eraan.

Afbeelding
de gedemonteerde as

Afbeelding
andere zijde

Afbeelding
rechter zijde in detail

Afbeelding
linker zijde in detail

Afbeelding
nogmaals rechter zijde maar dan andere kant

Afbeelding
ook een 2e foto van de linker zijde

Afbeelding
nog een laatste foto van de stabilisatorstang + bevestigingskit

Deze avond post ik nog een aantal pics ivm carosserieplaat en de ankerplaten. C u soon :wink:
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor pugboy73 » 17 aug 2008, 22:00

Hallo, hier zijn we weer met een reeks pics.

Afbeelding
einde van de linker kokerbalk

Afbeelding
einde van de rechter kokerbalk

Afbeelding
bumperbevestiging links achter

Afbeelding
bumperbevestiging rechts achter

Afbeelding
ankerplaat bewerkt

Afbeelding
andere zijde van de ankerplaat

Afbeelding
bumperhoek rechts achter

Afbeelding
bumperhoek links achter

Van de week opnieuw beginnen met bakken en braden. I keep you posted :-)
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor pugboy73 » 24 aug 2008, 23:08

Yo people :mrgreen: Hier zijn we weer met een kleine update.

Afbeelding
Linker hoek in rode menie

Afbeelding
Rechter hoek in rode menie
De bumper is eerst wel gestraald geweest aan de binnenzijde :wink:

Afbeelding
Nieuw setje voor achteraan, bling bling :shock:

Afbeelding
Beide ankerplaten in eindlaag

Afbeelding
Stabstang in rode menie

Afbeelding
Stabstang in eindlaag

Afbeelding
Bevestigingssetje klaar en in rode menie

Afbeelding
Achteras links gelast en menie

Afbeelding
Achteras rechts gelast en menie

Afbeelding
Achteras links gelast andere zijde en menie

Afbeelding
Achteras rechts gelast andere zijde en menie

Zo dat was het weer voor deze week. Volgende week ga ik verder met de achteras te ontdoen van de laag rutex met behulp van de brander en schraper :? Da wordt een lekker werkje, kijk er nu al naar uit :-|
Laatst bijgewerkt door pugboy73 op 10 sep 2008, 20:34, in totaal 1 keer bewerkt.
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor MichelDV » 25 aug 2008, 11:43

Knap, volhouden, zou ik zeggen.
Keep your eyes on the road and your hands up on the wheel.

uit Roadhouse Blues van The Doors.
Avatar gebruiker
MichelDV
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 25 sep 2004, 12:55
Woonplaats: Vlimmeren bij Turnhout

Berichtdoor pugboy73 » 27 aug 2008, 20:28

Yellow iedereen. Heb me vandaag, na mijn werk, beziggehouden met de achterste bumper en de achteras. Deze laatste staat nu in de zwarte smurrie en hoop zodoende dat ie er weer verschillende jaartjes tegen kan.

Bij de achterbumper moesten de bevestingingspunten aan de uiteinden opnieuw ingelast worden. Bij deze is dat gebeurd. Elke stap is er ééntje dichter bij het eindresultaat :D En dan nu de pics:

Afbeelding
achteras in de zwarte smurrie gezet

Afbeelding
bevestigingspunt links gelast

Afbeelding
en ook de rechter kant opgeknapt.

Een kleine update maar morgen ga ik verder met de andere bumper. Deze moet aan 1 kant verlast worden. C U tomorrow :mrgreen:
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor jospop » 27 aug 2008, 20:56

Je maakt je er duidelijk niet al te makkelijk vanaf..... :wink:
Leuk om de vooruitgang via al je foto's te kunnen volgen.
Succes, Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor pugboy73 » 27 aug 2008, 21:04

jospop schreef:Je maakt je er duidelijk niet al te makkelijk vanaf..... :wink:
Leuk om de vooruitgang via al je foto's te kunnen volgen.
Succes, Josse


Thanx voor de reply Josse. Zoals je zelf zegt, als je iets doet, dan kun je het beter goed doen hé :D
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor Rudie_Krämer » 27 aug 2008, 22:07

Als je het goed doet en je rijdt er weer mee over de weg is de voldoening ook erg groot.

Prachtig te zien dat er weer zoveel energie in de 104 wordt gestopt

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor pugboy73 » 10 sep 2008, 20:41

Yes hier zijn we dan weer met een updateje :-) Wel iets later dan gepland maar that's life hé :wink:

De achteras is nu bijna helemaal klaar. De ankerplaten zijn opnieuw gemonteerd met nieuwe remcylinders en nieuwe bevestigingssets. Enkel de trommels nog eens opkuisen en klaar. Hieronder enkele pics.

Afbeelding

de linker zijde

Afbeelding

de rechter zijde

Morgen schiet ik enkele pics van de voorste bumper die ondertussen ook al gelast is maar was al te laat voor deftige foto's.

C u 2morrow :D
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor M. van der Meulen » 10 sep 2008, 21:55

Prima klus maak je ervan! Behalve de remcylinders ook nieuwe elementen voor het remsysteem aangebracht? Vergeet niet bij montage de staat van de vetkeerring (nr 7 op de tekening) welke tegen de ankerplaat zit te controleren, want volgens werkplaatshandboek moet deze eigenlijk bij demontage vernieuwd worden.

Afbeelding

Trommelrem zal van het type Girling zijn neem ik aan, want het ziet er iets anders uit dan de DBA Bendixen op mijn SL. Deze heb ik vanmiddag geïnspecteerd toen ik toch al bezig was het achterwiellagers opnieuw in te vetten en af te stellen. Groet, M.

Afbeelding

Afbeelding
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 10 sep 2008, 21:57

Als die rubberen ring nr 7 nog in goede staat is hoeft deze niet vervangen te worden, is een stofring en houdt het vet tegen, is niet kritisch

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor pugboy73 » 10 sep 2008, 22:19

Thanks Rudie, Weet jij soms toevallig het originele onderdeelnummer van peugeot? Moest ik dat nog ergens vast kunnen krijgen?
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor pugboy73 » 11 sep 2008, 21:44

Goede avond medepeugeotmaniacs of zo :P Zoals beloofd de foto's van de voorste bumper en ook nog enkele pics van de benzinetank die al in een gevorderd stadion was :?

Afbeelding

de linker hoek die opnieuw ingelast is in de voorste bumper

Afbeelding

de rechter hoek moest niet verlast worden maar is gewoon een foto voor de gezelligheid hé 8)

Afbeelding

de beruchte benzinetank

Afbeelding

een eerste laag rode menie

Morgen gaan we verder met de benzinetank. Die krijgt dan nog een 2e laag rode menie en zaterdagavond een eerste laag zwarte smurrie.

C u around folks :D
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor Rudie_Krämer » 11 sep 2008, 22:35

Speciale tanksteun gemaakt :mrgreen:

Je hebt wat met rode menie geloof ik he :wink:

Ik ben bang dat jouw 104tje eerder klaar is dan de mijne :cry:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast