104 S in de garage

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor pugboy73 » 25 apr 2009, 17:39

Harrie schreef:
pugboy73 schreef:Hey Harrie, thanks voor de info. Van die moeren met een vlakke drukplaat, heb je daar soms een afbeelding van of iets dergelijks? Dan kon ik eens vergelijken met de "oude" stock hier bij de Peugeotdealer. :-)

zozo..eindelijk een foto kunnen maken ( tja, druk-druk heh? )
zie hier een nieuwe Dunlopwielbout voor 204 en 304:
.
Afbeelding.Afbeelding
.
Voor 104 moet je 9604-33 hebben, 12 stuks, en: die waren vorig jaar nog nieuw te bestellen bij de Peugeot-dealer!
.
ter info ( voor andere mee-lezenden:)
104 met AMIL velgen: 9604-60 Chroom ( nog leverbaar ) of 9605-31 Zwart ( niet meer leverbaar )
204 en 304 DUNLOP: 9604-97 ( als getoond op de foto's hierboven ) ( niet meer nieuw te bestellen.. :cry: ).
grt, Harrie


Ok Harrie, bedankt voor de foto's en voor de info. Ga volgende week eens horen of die hier nog te bestellen zijn in België. En anders hou ik mijn ogen goed open op de beurs in Ciney eind volgende maand.
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor Rudie_Krämer » 25 apr 2009, 18:10

De tweetraps carburateur is een hele lastige carburateur, ook al omdat die automatische shoke door een slecht waselement niet goed meer werkt. (zet je maar schrap mister :? )

De klacht die je dan krijgt is dat hij als ie warm is niet meer wil starten omdat geloof ik de shokeklep dan dicht valt terwijl de motor niet koud is.
Dat lijkt dus niet op jouw probleem.

Als je er niet mee wil scheuren en je de tweede trap ( en dus de volledige 72pk niet wil benutten) zou ik aanraden een enkele carburateur van de peugeot 205 1360cc te zoeken en die erop te monteren, vergeet dan niet het spruitstuk mee te kopen. Je hebt dan een vaker voorkomende carburateur en je hebt een gewone handshoke
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor pugboy73 » 25 apr 2009, 18:37

Rudie_Krämer schreef:De tweetraps carburateur is een hele lastige carburateur, ook al omdat die automatische shoke door een slecht waselement niet goed meer werkt. (zet je maar schrap mister :? )

De klacht die je dan krijgt is dat hij als ie warm is niet meer wil starten omdat geloof ik de shokeklep dan dicht valt terwijl de motor niet koud is.
Dat lijkt dus niet op jouw probleem.

Als je er niet mee wil scheuren en je de tweede trap ( en dus de volledige 72pk niet wil benutten) zou ik aanraden een enkele carburateur van de peugeot 205 1360cc te zoeken en die erop te monteren, vergeet dan niet het spruitstuk mee te kopen. Je hebt dan een vaker voorkomende carburateur en je hebt een gewone handshoke


Hey Rudie. Als ie warm is, stilvalt en daarna terug wil starten, dan moet ik héél lang proberen alvorens hij start. En dan is het echt pruttelen. Precies dat hij zichzelf verzuipt. En een zwarte rook dat er dan uitkomt :shock: Ook als ik hem voor de eerste keer start komt er wat zwarte rook uit.

Moest het zijn dat ik een andere carb koop en inlaatspruitstuk; van een xy-blok of van een tu-blok? Dus eigenlijk een carb uit een xs-je met handmatige choke.
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor Rudie_Krämer » 25 apr 2009, 19:28

Je moet een XY blok hebben, maar geen XS want die heeft een dubbele carb. Ik geloof dat je een GR nodig hebt, een 60 pk uitvoering.

Je kunt natuurlijk controleren of de choke klep dicht blijft staan, want als de klep helemaal dichtvalt verzuipt hij inderdaad.

Ik weet iemand die van de twee traps carb een handmatige shoke heeft gemaakt, heel ingenieus. staat jammer genoeg alleen op video. kan wel kopie maken en opsturen.

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor pugboy73 » 25 apr 2009, 22:28

De foto's van de carb.

Afbeelding

de kapotte pakking

Afbeelding

de kapotte regelschroef; deze heb ik al kunnen vervangen, alleen nog afstellen

Afbeelding

de carb met code

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waar ergens vind ik nog een pakking voor deze carb? Heeft iemand soms een onderdeelnummer ervan? En kan er mij iemand soms vertellen hoe dat je die een beetje deftig kunt afstellen? Ik ga het eerst zo proberen. Waar ergens zit dat waxding op de carb? Sorry maar qua techniek ben ik nog een leek :-|
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor Rudie_Krämer » 25 apr 2009, 22:37

Ga niet aan zo'n carburateur zitten rommelen als je niet weet wat je aan het doen bent. Het is een gasfabriekje waaraan je veel kan verprutsen.

Het waselement is volgens mij niet meer verkrijgbaar dus aan dat deel zou ik niet beginnen als je geen nieuwe in huis hebt.

Controleren of de shokeklep een beetje opengaat en als hij warm is weer teveel gaat sluiten daar kan je mee beginnen.

Ik zal kijken of ik morgen wat afstelgegevens voor je kan opduiken.
Meestal doet Markus dat :P , maar die zit in de verhuizing dus zal ik kijken of ik zijn plaats een beetje kan innemen :wink:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Matthijs » 08 mei 2009, 17:09

[quote="Harrie"]
Voor 104 moet je 9604-33 hebben, 12 stuks, en: die waren vorig jaar nog nieuw te bestellen bij de Peugeot-dealer!.

Ik heb vanmiddag bij de Peugeotdealer geïnformeerd, maar de computer gaf aan dat de Dunlop wielmoeren niet meer leverbaar zijn.
Op zich heb ik wel belangstelling voor een paar onbeschadigde moeren. Nog ergens aan te komen??

Matthijs
104 zl 1983
106 accent 2000
(Xsara break 1999)
Ford Focus Wagon 2010
Matthijs
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 28 jun 2008, 13:30
Woonplaats: Nieuwegein

Berichtdoor M. van der Meulen » 09 mei 2009, 09:28

Da's inderdaad de Solex TACIC. Beschrijving en afstelgegevens omvatten 10 bladzijden, te veel om op dit forum te plakken, ik zal ze scannen en mailen. Het blok aan de linkerkant heeft niks met beluchting te maken! Het is het via opwarmend koelwater en waxthermostaat bediende choke-mechanisme, daarom aan de onderkant aangesloten op het koelwatercirquit.

Afbeelding

Pakkingen en ringetjes zijn met enig geduld en zoeken op internet nog wel eens te vinden, eventueel voor Renault 14 TS met carburateur type Solex 32-35 CICSA. Wellicht ook bij groothandel of een enkel garagebedrijf nog in het magazijn. Set code op de blister: 21243 037. Groet, M.

Afbeelding
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 09 mei 2009, 17:41

Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor pugboy73 » 05 jul 2009, 00:38

Lieve kijkbuiskinderen, hier zijn we weer met een verhaaltje van de leeuwekoning :roll:

Heb ondertussen wat opzoekwerk gedaan naar de plastieken bevestigingen voor de koplampen. Overal opt internet zitten zoeken; op nederlandse sites, op franse, op duitse.... Met als resultaat noppes, nougabollen, njet :? . Onlangs op de beurs te Ciney een babbeltje gemaakt met leden van de BCOP; de Belgische Club voor Oude Peugeots. Die wisten me 2 adressen te bezorgen waar ik eventueel deze onderdelen nog kon vinden. Een mailtje gedaan naar 1 van de 2 en Bingoooooo :D Zowel de linker als de rechterkant waren nog meermaals te verkrijgen. Ik dus een stockje aangelegd. Je weet maar nooit hé moest ik er nog een 104tje bijkopen :lol:

Anyway hieronder enkele pics van de complete voorkant.

Afbeelding

Afbeelding
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor M. van der Meulen » 05 jul 2009, 07:56

Mooi! En heel verstandig om van het complete stelmechanisme een eigen voorraadje te hebben. De plastic onderdelen worden op den duur heel breekbaar, of de stelschroeven roesten erin vast. Soms vind je een geschikt setje op de sloop en kun je er voorzichtig de popnagels uitboren en vervolgens de bevestiging met korte RVS-schroefjes opnieuw vastzetten. Ga je wit licht voeren, of komen er de Franse gele in?

Hoe is het met reviseren van de carburateur afgelopen? Succes met het vervolg, groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 05 jul 2009, 09:02

Ik had nog enkele sets voor de Benneton liggen, nagelnieuw. Ik heb ze toen gemonteerd........koplampen met de bevestigingspennen erin gedrukt..... PATS daar brak al een lipje af........popnagels uitgeboord, nieuwe gemonteerd.......... ja hoor weer stuk....arg :evil:

Nieuw betekent in dit geval weinig voordeel met oud, is gewoon een KUT constructie :!: Vooraldie smalle bevestigingsstripjes breken super snel af.

Ik heb er wat vet in gedaan me het piefje er wat makkelijker in te laten glijden :lol: wordt op andere gebieden ook wel gedaan 8)

Maar is de S nu weer klaar :?:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor pugboy73 » 05 jul 2009, 10:04

M. van der Meulen schreef:Mooi! En heel verstandig om van het complete stelmechanisme een eigen voorraadje te hebben. De plastic onderdelen worden op den duur heel breekbaar, of de stelschroeven roesten erin vast. Soms vind je een geschikt setje op de sloop en kun je er voorzichtig de popnagels uitboren en vervolgens de bevestiging met korte RVS-schroefjes opnieuw vastzetten. Ga je wit licht voeren, of komen er de Franse gele in?

Hoe is het met reviseren van de carburateur afgelopen? Succes met het vervolg, groet, M.


Hey M, wat dacht je nou? Er komen gele in zoals het eigenlijk hoort met Franse wagens hé :-) Dit was gewoon eens om te zien of ze genoeg lichtopbrengst hadden. Maar moet ergens nog een probleem zijn met een slechte massa. Soms is het dat de standlichten het niet doen en dan weer wel. Meten is weten hé. Komt wel goe.

Ivm de carb :? Nou die laat ik links liggen en heb besloten om op zoek te gaan naar 1tje van een 205, enkelvoudig en met handmatige choke. Ook het inlaatspruitstuk zal ik dan moeten vervangen. Het koelingssysteem voor de oude carb verbind ik dan met elkaar en dan is dat ook weer in orde. Moest het zijn dat ik er in België geen vind, dan kom ik jullie richting uit :D
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor pugboy73 » 05 jul 2009, 10:08

Rudie_Krämer schreef:Ik had nog enkele sets voor de Benneton liggen, nagelnieuw. Ik heb ze toen gemonteerd........koplampen met de bevestigingspennen erin gedrukt..... PATS daar brak al een lipje af........popnagels uitgeboord, nieuwe gemonteerd.......... ja hoor weer stuk....arg :evil:

Nieuw betekent in dit geval weinig voordeel met oud, is gewoon een KUT constructie :!: Vooraldie smalle bevestigingsstripjes breken super snel af.

Ik heb er wat vet in gedaan me het piefje er wat makkelijker in te laten glijden :lol: wordt op andere gebieden ook wel gedaan 8)

Maar is de S nu weer klaar :?:

GrR


Hey Rudie,

Wel bij het monteren heb ik direct vet op de metalen bollekes gedaan en dan voorzichtig erin vastgeklikt. Een tip die me bijgebleven is die ik ooit van een goede vriend kreeg. Jaja vet heeft zo zijn voordelen :mrgreen:

Klaar is de S nog niet nee. Zoals ik al zei in vorig bericht moet ik er nog allerhande onderdelen voor zoeken en ik moet enkel nog de 2 achterste flanken vernieuwen en dan zou het laswerk er normaal gezien opzitten. Dus ik ben nog wel effe bezig aan het welpje :P Maar dat komt allemaal in orde hoor. Daar kun je van op aan. :wink:
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor pugboy73 » 28 apr 2010, 23:48

Hallo iedereen, is nu al een hele tijd geleden dat ik hier nog iets gepost heb maar de drang is er nog altijd zunne om de "S" te voltooien.

Nu zaterdag ga ik naar het PCN een aantal onderdelen inslaan zodat ik verderwerken; de laatste laswerken moeten nog gebeuren aan de achterste wielkasten. En dan die smerige carb nog vervangen die me al zolang hindert :evil: Zaterdag meer beeldmateriaal op komst :D
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor 104 S » 29 apr 2010, 20:06

Hallo Pugboy73,

Zoals gezegd heb ik nog zo'n carburateur voor een 1360 S. Als het niks is, neem ik hem weer terug.
Wat zoek je nog meer voor je S?
Ik heb nog een kompleet interieur voor de S liggen.(hemel, deurpanelen, stoelen, achterbank, vloerbedekking, klokje, kunststof zijpanelen)

Ik heb laatst m'n 104 onderdelen bij mijn zwager weggehaald (lagen daar al 10 jaar....) en ben een heleboel beugeltjes, rubbers wielen, slangen, kabelbomen, electronische ontsteking, waterpompen, dynamo's, koplampen, uitzetspiegels voor vervoer van de caravan :-) en een heleboel andere spullen.

Kom je via Breda? Dan zou je langs kunnen komen.

groet
Afbeelding
Avatar gebruiker
104 S
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 25 jun 2006, 20:03
Woonplaats: Breda

Berichtdoor pugboy73 » 22 mei 2010, 22:23

Goede avond geachte Peugeotdrivers. Vandaag naar de oldtimerbeurs geweest in Ciney. Eerlijk gezegd een beetje tegengevallen eigenlijk; qua Peugeot 104 niet veel te scoren :( Wat ik wel gevonden heb is een foldertje van de 5-deurs modellen van de 104. In perfecte staat en in het vlaams/nederlands uitgegeven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat de 104 betreft; daar doe ik ondertussen langzaam maar zeker aan verder naast mijn ander project, de 205 GTI.

De voorspatschermen staan nu in de eindlaag. Had nog een pot vallelunga rood staan en het kleurverschil is niet groot. Later wordt ze toch overspoten in die kleur :-)

Afbeelding
links ...

Afbeelding
en rechts

Ga deze avond eens ebayen en proberen een setje te scoren voor de tacic. Misschien dat het waxelement nog goed is, you never know hé. I'll keep you posted :wink:
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor pugboy73 » 20 jun 2010, 17:37

Mijne mede-Peugeotenthousiastelingen of zoiets. Gisteren de striping van de "S" geprutst; deze was toch al aan het afbrokkelen. Om die lijmresten te verwijderen heb ik eerst ontvetter gebruikt van 3M om vervolgens de restjes te verwijderen met white-spirit. Ik vreesde eerste dat de lak mee zou afgaan maar dat was dus niet zo.

Enough talk, now pics! :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op bovenstaande foto's zijn de lijmresten nog duidelijk te zien. In de volgende reeks zien we de flanken van de auto na een deftige poetsbeurt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De volledige linkerkant.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De volledige rechterkant na een grondige beurt. Persoonlijk vind ik het voor voorlopig wel netjes. Auto wordt later toch waarschijnlijk overspoten.

Zoals jullie kunnen zien heb ik de striping op de achterste flanken niet verwijderd. Heeft toch geen zin daar ik de spatborden toch ga vernieuwen.

Updates volgen :-)
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor pugboy73 » 25 jul 2010, 23:43

Update. Vandaag het linker achterspatbord aangepakt. Roest uitgeslepen en plaat pas gemaakt. Toen ik aan de klus begon, zag ik dat er aan het nieuwe plaatwerk een stuk ontbrak :evil:. Dat wordt weer toveren met een gewoon stuk plaat :?. Anyway, hier komt een kleine fotoreportage.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onderstaande foto's zijn genomen van de linker langsdrager waarvan ik de lip ook maar meteen heb verwijderd. Roestvorming aanwezig blijkbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

More soon 2 come :-)
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor pugboy73 » 26 jul 2010, 16:24

Update. Vandaag de rechter kant aangepakt. Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende week verder doen aan de linker kant. Komt in orde :-)
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Berichtdoor Rudie_Krämer » 26 jul 2010, 18:29

Als ik zie wat je allemaal verlast hebt aan de S, dan ben ik daar helemaal niet bang voor :wink:

succes :!:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: 104 S in de garage

Berichtdoor pugboy73 » 02 mei 2011, 23:13

Beste kenners van HET franse merk. Vandaag verder gedaan aan de "S". De laswerken zijn nu helemaal ten einde (hout vasthouden). Vandaag de linker spatbordrand achteraan aangepakt en moet zeggen dat ik best tevreden ben met het resultaat :mrgreen: . Morgen schiet ik er foto's van en post ik ze hier. Nog een goede avond verder :D
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Re: 104 S in de garage

Berichtdoor pugboy73 » 03 mei 2011, 12:30

De pics :-)

Afbeelding

Afbeelding
pugboy73
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 feb 2008, 22:50
Woonplaats: Outgaarden

Re: 104 S in de garage

Berichtdoor risky » 18 mei 2011, 22:36

keurig hoor
ziet er goed uit :D


Laatst gebumpt door pugboy73 op 18 mei 2011, 22:36
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Vorige

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast