Nelly is in Duitsland

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Rudie_Krämer » 23 mei 2009, 19:16

Het wat vandaag prachtig weer en ik heb een heerlijke toch gemaakt, veel bekijks gekregen en voelde me trotse 104 bezitter :mrgreen:

Ik heb een uur rond getourd en ze heeft zich perfect gehouden

Ik heb ook een mooie lokatie gevonden, misschien eens terug komen met een mooie camera en met iemand die wat meer artistieke kijk op de zaak heeft, heb ik dus niet :oops:

Afbeelding

Afbeelding

Er was in de buurt ook nog een hele mooie talut, maar de stoeprand was er te hoog maar dat zou helemaal een mooie foto zijn geweest, hoog verheven 8)

Als ik een ondeugende bui heb neem ik wat plankjes mee en rijd ik hem zo de talut op
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor MvG » 24 mei 2009, 20:55

Ik vroeg me nog af Rudi,

Hebben ze de combinatie van de auto en het chassinummer in hun 'grote boek' nagezocht? Ik heb een dwergautootje dat ergens dit jaar ook eens naar de RDW moet, alleen denk ik niet dat het ding in hun 'grote boek' zal voorkomen?
Avatar gebruiker
MvG
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:55
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 mei 2009, 21:54

sorry, maar ik heb niet mee zitten kijken toe ze in de computer bezig waren.

Ik weet het dus niet

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

panne

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 mei 2009, 22:22

Ik ben vandaan naar een vriend geweest om mijn mooie Nelly te showen, maar dat werd een avonturentocht.
Bij Capelle ad IJssel begon het rode lampje van de olie te branden. Ik dacht gelijk dat kan niet het olielampje zijn, net olie ververst dus dacht gelijk aan koelvloeistof.
Ik de vluchtstrook op en de dop van het tankje voorzichtig losgedraaid en dat begon gelijk te spuiten :x Te hete motor. Ik langs de kant maar een tien minuten gewacht en opnieuw gestart en het lampje was weer uit.
Ik dacht eerst dat de ventillator niet draaide, dit terwijl hij dat gisteren toch echt wel deed.

Nou ja nieuwigheid dus maar weer door gereden, ik moest nog 20 km dus dacht dat red ik wel. Twee kilometer verder weer het geval. Hmmm, dat gaat niet goed dacht ik zo kom ik er nooit.

Zo ben ik wel 5 of 6 keer langs de kant gaat staan om de auto niet over de rooie te helpen.
Tot overmaat van ramp raakte mijn TOM TOM leeg en kreeg de adapter niet werkend in de sigaretten aansteker, hij wilde er niet diep genoeg in :mrgreen: . Ik op de stoeprand ding aan gruzzels geslepen maar ik kreeg hem er niet goed in ( hebben ouwe mannetjes wel vaker last van :P )

Maar ik heb altijd nog mijn mobiel waarop ik verder kan navigeren en uiteindelijk na een toch wel erg lange rit kwam ik op bestemming aan.

Ik had wel gemerkt dat als ik niet zo hard reed ( 70-80) hij niet zo snel warm werd. Natuurlijk had ik de blower al voluit staan en de ramen helemaal open want het was niet echt koud vandaag.

De buren ter plekke boden een verkoelend biertje aan, lekker over auto's zitten kletsen, een chineesje gehaald en om een uurtje of negen de terugreis aanvaard, maar nu zoveel mogelijk binnendoor gereden en gelukkig op de terugweg geen problemen gehad.


Blij dat ik weer thuis ben en heb nog een extra biertje verdiend na deze barre tocht :lol:

Nog een fotootje van dit euvel:

Afbeelding
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 25 mei 2009, 00:18

taj, da's wel jammer Rudie, de vuurdooprit..
hopelijk heb je het euvel snel opgelost... waterpomp?
langdurige stilstand in Frankrijk conseveert een auto niet op alle onderdelen.. :roll:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Rudie_Krämer » 25 mei 2009, 07:07

Koelsysteem maar eens goed doorspoelen vloeistof was nogal bruin, volgens mij is de waterpomp wel goed.

Maar het was wel weer spannend in de 104 :mrgreen:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Gino » 25 mei 2009, 11:42

Ha, dat van die Tomtom is een bekend probleem : dat heeft mijn groene ook : de sigarettenaanstekercontacten in de auto zitten dieper dan die van de gemiddelde auto.
Dus de adaptor past normaal niet . Ikzelf heb een "normale" sigarettenaansteker gekoppeld aan een aparte stekker bij als speciale "104 adaptor".

Oververhitting : Heb je aan de thermostaat gedacht?
Foute exemplaten kunnen ook dicht gaan onder het rijden.

Geen roosje zonder doornen......... :wink:

Grrtz, Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Berichtdoor M. van der Meulen » 25 mei 2009, 17:58

Cirquit, naast het niveau, goed nalopen en in de gaten houden inderdaad, zou zonde zijn nu al motorschade op te lopen!
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Harrie » 25 mei 2009, 23:45

tomtom: ik heb al eens een bericht gepost over verloopkabel voor TomTom.
http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=10267
ik heb er laatst weer een gemaakt voor Karola, kosten materiaal was minder dan 4 euro.
.
Zo'n verloopkabel heb je in bijna elke klassieke auto nodig als je daarin je TT wilt gebruiken.
Aan de std. adaptor zit een schuin stuk waardoor die niet diep genoeg in de sig.-plug kan.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Gino » 26 mei 2009, 12:09

Ja Harrie,

Zo had ik het ook gedaan. Top oplossing.

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Berichtdoor Rudie_Krämer » 26 mei 2009, 20:41

:oops: Oeh wat stom, ik had zo'n ding een tijd geleden gekocht ( van een naar drie omdat ik zoveel van die aparaten heb
Mobiel
GPS muis
TomTom
etc

Ik heb hem alleen nooit hoeven gebruiken omdat ik in de Benneton en de peugeot 205 nieuwere model heb zitten en dan is het geen probleem

Bedankt dat jullie me weer op het spoor hebben gezet :lol:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Taxatie

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 sep 2009, 21:11

Vanavond de auto weer uit de stalling gehaald en ff warm gereden, het blijft de komende dagen droog dus geen risico van natworden.

Morgen wordt hij gelijk met de Benetton getaxeerd, ik ben benieuwd wat Nelly nu waard is ( de vraag is maar wat je aan zo'n taxatie hebt, behalve dan voor de verzekering)

We zien wel.

Maar uh, ik heb vandaag wel ff in wel twee prachtige 104tjes rond gereden. De Benetton rijdt lekkerder, maar Nelly rijdt als nieuw, schakelt als nieuw, zit en ruikt als nieuw en ik rij constant met een grijns op mijn gezicht :mrgreen:

Mooi hoor en ook twee auto's waaraan ik niet meer hoef te sleutelen :shock:

Wat is het toch mooi met een peugeot 104 :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor chr. » 24 sep 2009, 21:31

Na al dat werk is het je van harte gegund :wink: .
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Harrie » 24 sep 2009, 22:21

je snapt het Rudie, GENIET er lekker van!
en die grijns van oor tot oor kan ik me wel een beetje voor-stellen..
het zou minder zijn als dat NIET zo was, dan had ik een psychiater voor je geregeld... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Rudie_Krämer » 25 sep 2009, 19:01

Taxatie is zelfs hoger dan de Benetton, omdat hij nog helemaal in originele staat is ligt de taxatiewaarde op €5000,- :shock:

Ik wacht ff af hoe de verzekering op mijn Benetton reageert. Ik rij nauwelijks in Nelly dus is er ook wat minder noodzaak.

Ik weet nog niet wat ik doe

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor M. van der Meulen » 25 sep 2009, 19:49

In beide gevallen gefeliciteerd! Ik zie al aankomen dat zodra mijn SL heb voorzien van goede spatborden en gave motorkap, mét het nodige spuitwerk, een her-taxatie niet onverstandig is, anders ben ik straks fors onderverzekerd. Dan liever wat meer premie betalen :wink:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Harrie » 25 sep 2009, 21:37

met een goede all-risk klassiekerverzekering op basis van taxatie, ben je goed verzekerd en tegen een promillage v.h. taxatiebedrag, meestal erg goedkoop dus!
Het grootste voordeel is, dat bij verlies ( schade / total-loss, brand, diefstal ) je het taxatiebedrag krijgt
uitgekeerd i.p.v. een dagwaarde die zo maar een expert bepaald...
Die beste man doet dagelijks allerlei expertises op moderne auto's, en denkt bij een 104: die staat niet meer in het BOVAG- en ANWB -boekje, ehr, duim in de lucht,.. 300 euro.
En dan kom je bedrogen uit!!
Het heeft dus wel degelijk nut, een goede verzekering en taxatie.
Een taxatie is overigens meestal 3 jaar geldig, dan moet je de auto opnieuw laten taxeren.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Lekker getourd

Berichtdoor Rudie_Krämer » 23 mei 2010, 18:44

Vandaag had ik zin om er met Nelly eens opuit te gaan, na het schoonmaken van het koelsysteems had ik wel een korte testrit gemaakt, maar ik wilde haar wel eens op de snelweg uitproberen.

Van Rijswijk binnendoor naar Berkel gereden, met een sukkeldrafje van ca 50 km/uur van het heerlijke weer genoten.
Ze hield zich goed, geen warme motor, remmen bleven niet hangen, stationair een beetje moeten bij stellen want bij het stoplicht had ze de neiging om af te slaan.
Na een uurtje ben ik de snelweg opgegaan en heb ca 25 km aan eenstuk doorgereden, de eerste helft op 100 km/uur en daarna op de 120 en geen centje pijn.

Gelukkig houdt ze zich goed bij het lange staan, de banden waren nog op spanning, de accu was nog vol en ze starte ook goed. Ik mag niet klagen.

Toch dwaalt er steeds in mijn hoofd om toch een andere eigenaar te zoeken, maar ik kan het nog steeds niet over mijn hart verkrijgen. Stel een malloot rijdt de Benetton aan barrels, zo'n mooi exemplaar vind ik niet nog eens. Maar ja de zorg voor zoveel auto's blijft een molensteen om mijn net en ik vraag me af hoe lang ik zo'n wagenpark nog in stand kan houden.

Maar vandaag heb ik er van genoten :mrgreen: Een nieuwe auto van 34 jaar oud is toch wel iets aparts.

Volgende week ben ik de trotse eigenaar van een bandendemonteerapparaat en balanceerapparaat, dan ga ik de bandjes lichten om ze opnieuw te laten spuiten, die geroeste velgen is geen gezicht.

Hebben jullie ook nog genoten van je oldtimertje :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 23 mei 2010, 20:44

Fijn dat Nelly het zo goed doet :D
ik vind het nog steeds een weergaloos mooie auto, vooral in die kleur 8)
Goed dat je haar eens hebt uitgelaten en jezelf hebt getrakteerd op 'op en top genieten" :wink:

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Rudie_Krämer » 23 mei 2010, 20:50

Ja, die kleur is perfect.

Het is alleen jammer dat hij in het geheel niet getectyleed is en ik er alleen de stalling mee uitga als het droog is. Er is nog geen druppel water mee in aanraking gekomen. Ik heb haar zelfs nog nooit gewassen :lol:

Ik heb geen zin om er een tectylboot van te maken, maar ik heb ook geen tijd om het zelf te doen, dilemma :?

Maar ja komt tijd komt raad

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 23 mei 2010, 21:00

als je Nelly tectyleerd, neem ik haar nooit over van je .. :roll: :mrgreen:
dorpels, langsliggers, motorkap, achterklep en portieren ( alle holle ruimtes ) met Owatrol volnevelen !
het kruipt in alle felsnaadjes, perfect! is na 24 a 48 uur droog en houdt daardoor geen zand e.d. vast.
je mag mijn vloeistofspuit daar wel even voor lenen ( zie mijn 604GTI topic ).
Zichtbare delen zoals accubak, bovenkant veerpoten, e.d. met spuitbus Valvoline ML-WAX
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Eerste grote lange rit

Berichtdoor Rudie_Krämer » 09 okt 2010, 18:03

Nou ja lang, in iedergeval de lanste tot nu toe.

Vandaag de gok maar eens gewaagd en ben er de snelweg mee opgegaan en richting het huis van mijn moeder gereden, zo'n slordige 70 kg verderop.
Eerst lekker in het najaarszonnetje de ramen schoongemaakt want daar kon ik niet goed meer door kijken en met zo'n laagstaande zon is dat geen pretje.
Was wel verbaasd over het resultaa :shock: t, er zit geen kras op de ramen, niks noppes nada, glashelder, als nieuw :mrgreen:
Veelvuldig een blik op de watertempverklikker zitten kijken, haverweg nog even een parkeerplaats op gedoken.

Gelukig hield alles zich goed, temp bleef goed, ventillator sloeg aan, moest nog file rijden, kortom Ruudje was Happy :mrgreen:

Menig opstoken hand in ontvangst genomen, ja Nelly blijft een bijzondere verschijning op de Nederlandse weg :P Doet mij hart wel goed moet ik zeggen, soms is ze een blok aan mijn been, maar op momenten als vandaag wordt het toch wel weer goed gemaakt. :wink:
Een nieuwe auto uit het jaar 1976 blijft toch wel erg leuk.

Het zal denk ik de laatste rit dit jaar zijn want het natte seizoen en het komende pekelseizoen wil ik haar toch bespaard laten. Ik hoop toch dat ik er volgend jaar aan toe kom om haar goed te tectlyeren zodat ik wat vaker de gok kan wagen om er mee te rijden zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze nat regent.

Ik heb nog een paar foto's willen maken voor de peugeot dealer in Velserbroek, maar de ligging was bagger en het pand leende zich ook niet voor een mooie foto ( stiekem had ik nog de hoop dat ik daar zou kunnen vragen om Nelly voor de winter in de showroom kon zetten, maar daar was het de zaak niet voor, ook geen mooi zicht op de showroom. Ben maar doorgereden.

Vanavond weer terug, maar dat zal in het donker zijn en thuis komt ze weer lekker binnen te staan, och wat wordt ze toch verwend :lol:

Afbeelding

Afbeelding
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 09 okt 2010, 22:44

ze mag wel in mijn showroom staan :mrgreen: ( als ik er een had.. :roll: )

adembenemend mooi en uniek 8)

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Bart-Peugeot » 09 okt 2010, 23:28

Misschien mag ie bij Joop Iriks in Breda staan?
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Harrie » 09 okt 2010, 23:36

Bart-Peugeot schreef:Misschien mag ie bij Joop Iriks in Breda staan?

waar dan ook, in zo'n geval altijd rondom afgezet met ketting / lint,
en bordjes "niet aanraken"/ 'do NOT touch' :!: :D

grinnik, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten