Pagina 1 van 1

Nieuwe Euro 95 van SHELL

BerichtGeplaatst: 29 apr 2006, 00:09
door Joliet Jake Blues
Werkt deze niet of wel?

SHELL introduceerde onlangs nieuwe euro 95 met economy formule.
Klinkt leuk dus ik als vaste SHELL klant heb het ook getankt (ik tankte altijd 95)
En wat blijkt ik halde zowaar de 1 op 12.5 terwijl ik normaal 1 op 11.5 rijd.
Dus licht het aan de brandstof of zit het tussen de oren?

Nog ff een tank testen.

BerichtGeplaatst: 29 apr 2006, 00:48
door Mockenrue
Heb een over-buurman die in de brandstoffen scene zit. Vertelt wel 'ns wat op feestjes. Op dit moment gooien veel tankstations hun loodhoudende Super benzine er uit. Er is dan een pomp over. En dan is daar ineens een nieuwe benzine die veel beter presteert . . .

BerichtGeplaatst: 29 apr 2006, 01:11
door Edzo
Hm. zal het ook eens proberen met de CT. Heb nu een aardig idee van het verbruik, (ook 95) 1:13.5.

Maar ja....wat Mockenrue zegt, de commercie wil ook wat..... pffff, economy-formule? :? pakkende naam voor de meeste argelozen onder ons.
en oja, ik tank bijna nooit Shell..... meestal Q8 of soms Total......

groeten, Edzo

BerichtGeplaatst: 29 apr 2006, 12:57
door Dick
Tjah das nou marketing, product lifecycle en al die onzin, in principe hetzelfde als wasmiddelen, als je alles gehad hebt komt er weer eentje op de markt gewoon voor witte was....

BerichtGeplaatst: 29 apr 2006, 18:33
door Marcel
misschien handig om er even op te letten, dat niet het gemiddelde verbruik van de afgelopen( :roll: ) winter wordt gebruikt.

BerichtGeplaatst: 30 apr 2006, 01:42
door Joliet Jake Blues
Marcel schreef:misschien handig om er even op te letten, dat niet het gemiddelde verbruik van de afgelopen( :roll: ) winter wordt gebruikt.


Ik kijk altijd naar het verbruik van de laatste tank zit meestal tussen de 1:11 en 1:12 licht er aan of ik veel lange of korte afstanden gereden heb.
ik heb het verbruik nog nooit boven de 1:12 gehad dus vandaar dat ik dacht dat het wel werkt maar kan nog tussen de oren zitten ff kijken als de hudige tank leeg is.

BerichtGeplaatst: 30 apr 2006, 10:03
door Jeetje
Zoals Mockenrue al aangaf, is er na het verdwijnen van gelode benzine een lege plek ontstaan. Sommige merken zetten er gewoon een extra Euro 95 pomp voor bij, maar bij -met name- Shell hanteren ze een andere strategie..

Eerst hebben we die 'groene' benzine gehad (ik weet niet eens meer hoe die heet(te)), waarmee je -voor een paar cent extra- het milieu spaarde. Dat was echter geen succes, omdat mensen wél bereid zijn om die benzine te tanken alsie mínder kost dan regulier 95, of misschien wel hetzelfde. Duurdere benzine voor het milieu; dáár begint de Nederlander kennelijk niet aan (en terecht, zou ik bijna zeggen).

Toen kwamen ze met die 'Ferrari-benzine'...
Tja... De auto zou er sneller door gaan rijden, beter oppikken, mooier stationair, etceter, enzovoorts, enzoverder.

Alleen is dat waarschijnlijk wél zo in Duitsland, want daar heeft deze benzine 100 octane, terwijl hij hier in Nederland op -dacht ik- 96 is blijven steken.

Dus die benzine wordt ook minder verkocht dan door Shell gehoopt/gedacht...

En dus hebben ze nu weer iets nieuws bedacht: benzine waarmee je verder komt...

Dát moet de zuinige Hollander toch aanspreken??? Je betaalt hetzelfde en je auto wordt er zuiniger van! Althans dat beweren ze...

Eerst zien, dan geloven!

BerichtGeplaatst: 30 apr 2006, 10:11
door Mark
Je bedoelt "Pura" Jeetje. Idd geen succesverhaal. Over het octaangetal van V-power doet Shell (in NL) nogal geheimzinnig. Waarschijnlijk is het ca. 97, dus een goede vervanger voor auto's die eigenlijk super moeten tanken.

BerichtGeplaatst: 06 mei 2006, 15:19
door Joliet Jake Blues
Weer een taank beurt later en het verbruik was 1:12.6 :P
Dus ik zeg dat het echt werkt en niet zomaar een promotie stunt is.

BerichtGeplaatst: 16 mei 2006, 23:28
door Joliet Jake Blues
Weer een tank leeg en voor het eerst 1:13 gehaald.
En ik heb mijn rijstijl volgen mij niet echt aangepast.
(ik krijg nog steeds klachten dat ik te gehaast en te snel rijd)
dus als ik echt mijn best zou doen zou 1:14 haalbaar moeten zijn,
das zuiniger als de fabrieks opgave :!: :!:
das namelijk 1:12.4

BerichtGeplaatst: 17 mei 2006, 09:05
door Jeetje
Werk jij toevallig bij/voor Shell??? :?

BerichtGeplaatst: 18 mei 2006, 01:23
door Joliet Jake Blues
Jeetje schreef:Werk jij toevallig bij/voor Shell??? :?


Nee hoor ik tank er alleen :lol:
Gelukkig dicht aan de duitse grens dus veel korting. 9 cent de liter :twisted:

Bij de lokale Tango/tinq krijg je maar 8 cent :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 18 mei 2006, 16:34
door Dick
Ravon 305 schreef:Weer een tank leeg en voor het eerst 1:13 gehaald.
En ik heb mijn rijstijl volgen mij niet echt aangepast.
(ik krijg nog steeds klachten dat ik te gehaast en te snel rijd)
dus als ik echt mijn best zou doen zou 1:14 haalbaar moeten zijn,
das zuiniger als de fabrieks opgave :!: :!:
das namelijk 1:12.4


Hioe hard rij je meestal?

BerichtGeplaatst: 19 mei 2006, 00:48
door Joliet Jake Blues
@Dick
Te hard :?:
Normaal zo'n 10Kmh op de snelweg en 20 Kmh op de anderwegen boven de Max toegestane snelheid.
In bochten zo hard mogelijk (Minder remmen = minder hoeven optrekken)
Natuurlijk altijd alert voor flitsers :evil:
En bij stoplichten trek ik nogal pittig weg.

BerichtGeplaatst: 19 mei 2006, 12:46
door Dick
Ravon 305 schreef:@Dick
Te hard :?:
Normaal zo'n 10Kmh op de snelweg en 20 Kmh op de anderwegen boven de Max toegestane snelheid.
In bochten zo hard mogelijk (Minder remmen = minder hoeven optrekken)
Natuurlijk altijd alert voor flitsers :evil:
En bij stoplichten trek ik nogal pittig weg.


Ok je rijd gewoon zo als het hoort dus...

BerichtGeplaatst: 20 mei 2006, 00:54
door Joliet Jake Blues
@Dick:
Daar zijn meerdere mensen en vooral de Wet het niet mee eens :lol:
Ik wel overigens :twisted:

BerichtGeplaatst: 21 mei 2006, 14:35
door Dick
Ach ja, stelletje geldkloppers...

BerichtGeplaatst: 22 mei 2006, 01:11
door Joliet Jake Blues
:evil: :evil: :evil:

BerichtGeplaatst: 23 mei 2006, 19:53
door folkert
Mijn ervaring is dat het verbruik (van Esso 95 en 1 x op de 3 beurtjes Esso 98) sterk afhangt van het gebruik : constant op de snelweg met ca 120 - 130 gaat 't makkelijk 1 op 13, in de stad en korte stukken blijft 't steken bij 1 : 10 ( en dan ben ik geen scheurder - respect voor 't mechaniek enzo....)

BerichtGeplaatst: 24 mei 2006, 00:29
door Joliet Jake Blues
folkert schreef:Mijn ervaring is dat het verbruik (van Esso 95 en 1 x op de 3 beurtjes Esso 98) sterk afhangt van het gebruik : constant op de snelweg met ca 120 - 130 gaat 't makkelijk 1 op 13, in de stad en korte stukken blijft 't steken bij 1 : 10 ( en dan ben ik geen scheurder - respect voor 't mechaniek enzo....)


Dat is bij mij dus gemiddeld dus snelweg stad en polder kilometers.
25% polder, 35% snelweg en 40% stad
Ik woon op een klein dorp en werk in het centrum van Nijmegen.

BerichtGeplaatst: 29 mei 2006, 21:55
door Jerroen
Ik het één keer getankt (in mijn Hyundai) ik kon geen verschil merken in verbruik.

BerichtGeplaatst: 30 mei 2006, 00:32
door Joliet Jake Blues
Heb de afgelopenkeer noodgedwongen bij de Total getankt en haalde daarmee net 1:12 maar daar zitten wel zo'n 65 to 70% snelweg km bij