Pagina 1 van 1

Molykote bij de benzine, doe het niet.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2019, 19:39
door Pininfarina504
Ben nu aan een auto aan het sleutelen waar al redelijk wat aan verprutst is, een 504Ti.
Heeft een drietal maanden elders in een garage gestaan.
Sedis riem verkeerd gemonteerd, kleine membraan ondersteboven gemonteerd, stuw pomp met te hoge druk: 5 bar.
Verder verstuivers met roest, vastzittend choke element, lekkende persklepjes door te hoge druk van de opvoer pomp, kapotte hoofdmembraan.
Voordat je er achter bent wat er allemaal fout zit, ben je heel wat tijd kwijt.
Enfin dat is allemaal gefikst, nog wilde de motor maar op hooguit op 2 pitten lopen.
Uiteindelijk wat benzine afgetapt, deze was helemaal zwart, had het al gezien: Molykote.
Dat gaat echter niet goed: filters slibben dicht, koolstofdeeltjes in injectiesysteem en verstuivers, verder koolstofdeeltjes zijn stroomgeleiders, dus als de benzine door de stuw pomp loopt, waar vaak ook magneten in zitten, krijg je hele rare verschijnselen, je kunt te maken krijgen met inductie, soms raakt de pomp van slag, eventueel zelfs kortsluiting.
Dus gooi het eventueel bij de motorolie, maar zeker niet in het benzine reservoir, dat is echt een grote misvatting.

Re: Molykote bij de benzine, doe het niet.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2019, 20:50
door jacqabe
Bedankt!!
Was het al niet van plan maar na dit gelezen te hebben al helemaal niet meer.
Succes verder met de reparatie.

Re: Molykote bij de benzine, doe het niet.

BerichtGeplaatst: 17 apr 2019, 12:21
door Nanno
Helaas is er een min of meer bekende leverancier in de oude Peugeot-categorie die dit adviseert/adviseerde in verband met "jankende"' stuwpompen. Ik heb dat advies zelf gelukkig nooit opgevolgd. De brandstofpomp maakt geluid, dat hoort er gewoon bij! Zoals Wim zegt: doe het niet.

Re: Molykote bij de benzine, doe het niet.

BerichtGeplaatst: 22 apr 2019, 19:06
door pauldevries
Zeer goede herinnering idd, het oude topic was erg ver naar onderen gezakt.

viewtopic.php?f=46&t=18348