Verschil in olie (prijzen).

Over loodhoudende of loodvrije benzines, octaangetal, loodvervangers, LPG, diesel, PPO, motor-, versnellingsbak- en andere olie.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Verschil in olie (prijzen).

Berichtdoor Break-Rider » 11 jun 2011, 13:59

Als je olie gaat kopen, en je gaat diverse winkels af dan zie je waanzinnige prijsverschillen.
Laten we de olie 5W40, vol syntetisch, voor mijn 406 als voorbeeld nemen.
Het ene vaatje kost een euro of 15 (5 liter bij de Action of supermarkt in het rek) en bij de speciaalzaak of het tankstation kost een vaatje met 5 liter als snel ergens tussen de 40 en 70 euro voor een merk olie.

Dat er verschil in de ene of de andere olie zit begrijp ik, anders kunnen er niet zulke sterke prijsverschillen in zitten, maar wie kan me uitleggen waar dit door komt, en wat de verschillen zijn tussen de goede en goedkope olie?
Wat maakt de ene olie beter als de andere, en wat merkt mijn auto daar uiteindelijk van?

Als 2e, is het verschil tussen de goedkope olie en de dure olie op te heffen met een addaptief? Zo ja, welke?

Gewoon pure interesse om het te weten/te leren.
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Verschil in olie (prijzen).

Berichtdoor Bengel » 12 jun 2011, 12:56

Bij de "shoppers" is het half synthetisch, daar komt het prijsverschil vandaan.
Peugies zijn nogal gevoelig voor de juiste olie, kost iets meer maar op de lange duur heb je er voordeel bij dat je blok enzz wat langer mee gaan.

aanrader is Castrol Magnatex 5W40 C3

niet steeds bijvullen, gewoon de olie er uit en vernieuwen is beter voor je blok.
Wie te vroeg naar de keukenhof gaat, gaat naar de knoppen.
Bengel
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 06 jun 2010, 10:00
Woonplaats: Den Helder


Keer terug naar Brandstoffen en smeermiddelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten