LPG in 504 TI

Over loodhoudende of loodvrije benzines, octaangetal, loodvervangers, LPG, diesel, PPO, motor-, versnellingsbak- en andere olie.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

LPG in 504 TI

Berichtdoor gvdaa » 17 mei 2010, 19:37

Ik denk erover een LPG installatie in mijn 504 TI te laten zetten. Kan dat? Of levert dat op termijn geheid problemen op? Ik weet dat het nodig is verharde klepzetels te laten monteren. Maar ik vraag me ook af of het bijvoorbeeld verstandig is na het inbouwen van LPG de aandrijfsnaar van de injectiepomp te verwijderen.

Dank
gvdaa
 
Berichten: 150
Geregistreerd: 24 sep 2006, 16:37

Berichtdoor Diedo » 17 mei 2010, 20:52

Het kan sowieso. De mijne loopt er prima op (beter dan op benzine :D )

Ik weet niet precies hoeveel er voor aan/omgelegd is, maar er rijden er meer rond. Er zijn hier vast genoeg mensen die er veel meer van weten.
Avatar gebruiker
Diedo
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 21 jun 2009, 11:39
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Harrie » 17 mei 2010, 21:34

aangezien je ook op benzine moet kunnen rijden, zowiezo NIET de Sedis-riem van de Kugelfisher injectiepomp demonteren.
Hoe ze voorkomen dat die droog staat te draaien, weet ik ook niet.. :roll:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Bert » 18 mei 2010, 19:58

voorzover ik weet ( is mij destijds verteld bij de firma Vialle te Eindhoven ), wordt de brandstoftoevoer + retour afgesloten en wordt tevens de electrische brandstofpomp uitgeschakeld. Dus de kugelfischer pomp heeft alleen de smering van de olie die er in zit. Het is daardoor wel handig om regelmatig even op benzine te rijden lijkt mij. :shock: . Maar waarschijnlijk is er in de laatste 25 jaar nogal wat veranderd in de technieken ( waar ik totaal niet van op de hoogte ben :? )
Peugeot pepermolen (bouwjaar 1979) + ander PSA product ( Xsara Picasso 2.0-16v aut.)
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Brandstoffen en smeermiddelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten