Leaklock

Over loodhoudende of loodvrije benzines, octaangetal, loodvervangers, LPG, diesel, PPO, motor-, versnellingsbak- en andere olie.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Leaklock

Berichtdoor Peter van den Bosch » 07 mei 2010, 14:36

Hoi mensen,

Heeft er iemand ervaring met dit goedje? Volgens de folder conserveert en verzorgt het keerringen en pakkingen en is veilig toe te passen bij old-timers.

Toevallig zag ik het staan bij de olieleverancier.

Groetje Peter :wink:
Avatar gebruiker
Peter van den Bosch
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 27 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Oudheusden

Berichtdoor Harrie » 07 mei 2010, 16:45

ja ken ik, en heb het toegepast in een 205 XLD.
Die lekte bij de krukaskeerring ( distributiezijde ).
en dat hielp prima en bespaarde me een peperdure reparatie.

Keerringen ( de afdichtende flap daarvan ) worden hard en dichten daardoor niet meer goed af.
LeakLock verzacht het kunststof/rubber en dan dicht het weer af.

Aangezien in een klassieker niet zo veel van die oliekeerringen zitten,
is het de vraag of je dit nodig hebt, de krukas heeft bijvoorbeeld een olieterugvoer middels een helix op de voorste astap.
die voert de olie telkens retour carter.
in de distributiedeksel zit wel een keerring, en die is meestal niet los te vervangen,
als die ernstig lekt, moet de gehele distributiedeksel vervangen worden, waarbij de centrering om de krukas heel secuur moet bij montage.

Lekt de motor? of zweet 'ie olie ?
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Peter van den Bosch » 09 mei 2010, 12:02

De auto zweet olie. Eigenlijk vroeg ik het me af of het nut heeft om dit goedje preventief te gebruiken. Maar aan jou reactie te lezen heeft dit weinig nut bij oude auto's.

Groetje Peter. :wink:
Avatar gebruiker
Peter van den Bosch
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 27 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Oudheusden

Berichtdoor Harrie » 10 mei 2010, 00:14

tja, ik ben niet zo'n 404 -kenner..
ik zal wel eens probereb te tellen hoeveel keerringen er in zo'n motor zitten..
1.6 XM ????
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Peter van den Bosch » 10 mei 2010, 20:30

je bedoelt het motortype denk ik? De auto is uit 1965, heeft een bijna 1600cc motor en het oude schakeltype.

Groetje Peter. :wink:
Avatar gebruiker
Peter van den Bosch
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 27 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Oudheusden

Berichtdoor Nanno » 16 mei 2010, 13:14

Leaklock of Lecwec (dat zijn identieke producten) maken hun beloftes waar is mijn ervaring. Maar het is natuurlijk geen reparatiemiddel voor kapotte keerringen. Als ze door uitdroging wat lekken helpt dit product goed. Ik rijd dankzij Lecwec al weer jaren met een kurkdroog differentieel onder mijn 504, die een beetje bij de keerring van de aandrijfas lekte. Ook de injectiepomp is dankzij Lecwek dicht, de bekende druppels bij de as van de verrijker zijn bij mij verleden tijd.
Maar een flink lekkend motorblok of lekkende versnellingsbak krijgt ook dit product natuurlijk niet dicht. Dan moet je toch echt grondiger aan het werk, dus uit elkaar halen en vervangen wat nodig is.
Peugeot 203C 1960
Lopende familie-projecten: Peugeot 403U8 bachee 1956, Peugeot 202 BH 1949, Peugeot 302 1937.
Peugeot-verleden: 3 x 304, 5 x 504, 1 x 505, 1 x 405, 1 x 205, 4 X 406
Nanno
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 09 dec 2004, 12:49
Woonplaats: Halsteren

Berichtdoor Harrie » 16 mei 2010, 14:21

je moet het inderdaad maar proberen Peter!
kost wel een paar cent, maar het is superspul.

ik heb helaas nog geen info gevonden over je motor, ik ben net terug uit Frankrijk.

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar Brandstoffen en smeermiddelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten