Pagina 1 van 1

Leaklock

BerichtGeplaatst: 07 mei 2010, 14:36
door Peter van den Bosch
Hoi mensen,

Heeft er iemand ervaring met dit goedje? Volgens de folder conserveert en verzorgt het keerringen en pakkingen en is veilig toe te passen bij old-timers.

Toevallig zag ik het staan bij de olieleverancier.

Groetje Peter :wink:

BerichtGeplaatst: 07 mei 2010, 16:45
door Harrie
ja ken ik, en heb het toegepast in een 205 XLD.
Die lekte bij de krukaskeerring ( distributiezijde ).
en dat hielp prima en bespaarde me een peperdure reparatie.

Keerringen ( de afdichtende flap daarvan ) worden hard en dichten daardoor niet meer goed af.
LeakLock verzacht het kunststof/rubber en dan dicht het weer af.

Aangezien in een klassieker niet zo veel van die oliekeerringen zitten,
is het de vraag of je dit nodig hebt, de krukas heeft bijvoorbeeld een olieterugvoer middels een helix op de voorste astap.
die voert de olie telkens retour carter.
in de distributiedeksel zit wel een keerring, en die is meestal niet los te vervangen,
als die ernstig lekt, moet de gehele distributiedeksel vervangen worden, waarbij de centrering om de krukas heel secuur moet bij montage.

Lekt de motor? of zweet 'ie olie ?
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 09 mei 2010, 12:02
door Peter van den Bosch
De auto zweet olie. Eigenlijk vroeg ik het me af of het nut heeft om dit goedje preventief te gebruiken. Maar aan jou reactie te lezen heeft dit weinig nut bij oude auto's.

Groetje Peter. :wink:

BerichtGeplaatst: 10 mei 2010, 00:14
door Harrie
tja, ik ben niet zo'n 404 -kenner..
ik zal wel eens probereb te tellen hoeveel keerringen er in zo'n motor zitten..
1.6 XM ????
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 10 mei 2010, 20:30
door Peter van den Bosch
je bedoelt het motortype denk ik? De auto is uit 1965, heeft een bijna 1600cc motor en het oude schakeltype.

Groetje Peter. :wink:

BerichtGeplaatst: 16 mei 2010, 13:14
door Nanno
Leaklock of Lecwec (dat zijn identieke producten) maken hun beloftes waar is mijn ervaring. Maar het is natuurlijk geen reparatiemiddel voor kapotte keerringen. Als ze door uitdroging wat lekken helpt dit product goed. Ik rijd dankzij Lecwec al weer jaren met een kurkdroog differentieel onder mijn 504, die een beetje bij de keerring van de aandrijfas lekte. Ook de injectiepomp is dankzij Lecwek dicht, de bekende druppels bij de as van de verrijker zijn bij mij verleden tijd.
Maar een flink lekkend motorblok of lekkende versnellingsbak krijgt ook dit product natuurlijk niet dicht. Dan moet je toch echt grondiger aan het werk, dus uit elkaar halen en vervangen wat nodig is.

BerichtGeplaatst: 16 mei 2010, 14:21
door Harrie
je moet het inderdaad maar proberen Peter!
kost wel een paar cent, maar het is superspul.

ik heb helaas nog geen info gevonden over je motor, ik ben net terug uit Frankrijk.

grt, Harrie