Wie heeft ervaring met LPG in 604 (carburatie)?

Over loodhoudende of loodvrije benzines, octaangetal, loodvervangers, LPG, diesel, PPO, motor-, versnellingsbak- en andere olie.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Wie heeft ervaring met LPG in 604 (carburatie)?

Berichtdoor ger schmitz » 28 okt 2008, 20:22

Ik loop al een tijd met de gedachte om LPG in mijn 76-er 604 te (laten)leggen. Alleen dan is het nog aantrekkelijker om ermee te rijden.
De verhalen lopen nogal uiteen... reden temeer om wat standpunten van de peugeot-experts te polsen!
ger schmitz
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 aug 2007, 20:55
Woonplaats: Hoensbroek

Re: Wie heeft ervaring met LPG in 604 (carburatie)?

Berichtdoor Martijn » 29 okt 2008, 18:58

ger schmitz schreef:Ik loop al een tijd met de gedachte om LPG in mijn 76-er 604 te (laten)leggen. Alleen dan is het nog aantrekkelijker om ermee te rijden.
De verhalen lopen nogal uiteen... reden temeer om wat standpunten van de peugeot-experts te polsen!


Technisch gezien kan een V6 carbu prima op gas. De vraag is alleen : is het lonend? Ik vind persoonlijk dat veel mensen LPG voor het "goedkoop rijden" in hun oldtimer laten zetten en er vervolgens 2000 km per jaar mee rijden. Dan kan je net zo goed 5x tanken in dat jaar. Je moet trouwens wel de nodige aandacht besteden aan het extra onderhoud, dat kost dus ook tijd ( en geld)

Al met al hangt is het een rekensommetje of het voordelig is. De rest van de argumenten is estetisch ( originaliteit tast je aan). Misschien een aardige overweging : mij kwam uit welingelichte bronnen ter ore dat ons ministerie van Bankzaken, pardon, Financien met lede ogen kijkt naar het aantal klassiekers dat dagelijks gebruikt wordt. Gesproken wordt nu over een voorstel om auto's die regelmatig worden ingezet toch weer te belasten. En een LPG tank in je auto zou kùnnen duiden op de intentie voor dagelijks gebruik. Het zou dus wel eens kunnen dat de belastingvrijstelling voor oldtimers op LPG ter discussie wordt gesteld!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Jeroen van der Werf » 30 okt 2008, 23:32

Hallo Ger, Ca va??

Vraag eens bij Autobeklederij Roger Janssen in Brunssum naar zijn ervaringen met zijn D-kadett. Hij weet wel een goed en goedkoop adres voor een nieuwe LPG installatie.
Salut

Jeroen
Jeroen van der Werf
 
Berichten: 133
Geregistreerd: 21 dec 2005, 20:23
Woonplaats: Heerlen


Keer terug naar Brandstoffen en smeermiddelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten