Texaco Euro XL

Over loodhoudende of loodvrije benzines, octaangetal, loodvervangers, LPG, diesel, PPO, motor-, versnellingsbak- en andere olie.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Texaco Euro XL

Berichtdoor Peter van den Bosch » 10 aug 2008, 18:57

Hallo allemaal,

Sinds ik hier geen super benzine met loodvervanger kan kopen ben ik eigenlijk per ongeluk (ik wilde eigenlijk super gaan tanken en daar zelf de loodvervanger aan toe gaan voegen) overgestapt op de nieuwe brandstof van Texaco, Euro XL en heb daarbij natuurlijk wel elke keer de loodvervanger aan toe gevoegd. (Ze hebben bij ons aan de pomp niet eens super benzine meer :shock: :shock: )

Nu is deze nieuwe brandstof een veredelde euro (octaangetal 95) die de motor reinigd enz. enz.

In het instructieboekje van mijn 404 staat dat ik kan kiezen tussen normale- en superbenzine.

De rijeigenschappen van de auto zijn eigenlijk onveranderd. Het enige wat de auto iets meer doet is, kleine plofjes uit de uitlaat als de auto stationair loopt (in de auto hoor je de plofjes niet, je hoort ze alleen als je achter de auto staat.

Nu vraag ik me af of deze nieuwe brandstof kwaad kan. Zo ja moet ik wat verder rijden (5 km) om te gaan tanken.

Groetje, Peter :wink:
Avatar gebruiker
Peter van den Bosch
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 27 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Oudheusden

Keer terug naar Brandstoffen en smeermiddelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten