E10 in Peugeot TU en XU motor 205, 405

Over loodhoudende of loodvrije benzines, octaangetal, loodvervangers, LPG, diesel, PPO, motor-, versnellingsbak- en andere olie.

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Edzo, Bert

E10 in Peugeot TU en XU motor 205, 405

Berichtdoor EJH405 » 07 nov 2018, 21:45

Er zijn al een paar mensen die uitgevonden hebben dat hun 205 of 405 niet lekker loopt op e10 brandstof. Ook is bekend dat het schadelijk kan zijn voor sommige kunststof en aluminium onderdelen.

Langzamerhand wordt e10 ons opgedrongen ipv euro95 (e5), vroeg of laat is het een keer kiezen tussen stilvallen of e10 tanken. Er zijn middelen in de handel die de negatieve effecten zouden moeten oplossen, 1mililiter per liter e10 is genoeg. Zou perfect zijn, maar klinkt haast te mooi om waar te zijn. Wat zouden we er in realiteit van moeten verwachten?
http://www.eurol.com/nl/2-producten/7660-eurol-petrol-e10-improver.html

En wat zou er zoal mis gaan in een TU of XU motor oiv E10 en wat valt eraan te doen? Schot voor de boeg:
* Brandstofleidingen worden aangetast, lossen op: vervangen door geschikte slang, meestal goed te doen.
* Brandstoftank wordt poreus en gaat lek: tank uitbouwen, ophangen in een roterende opstelling en dan inwendig coaten met een beschermingslaag?
* Injectoren, kunnen die ertegen?
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
EJH405
 
Berichten: 232
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven

Keer terug naar Brandstoffen en smeermiddelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast