onderdelen magazijn 305, idee?!?!?!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

onderdelen magazijn 305, idee?!?!?!

Berichtdoor AMPlas » 03 feb 2006, 23:11

vroeg me zo eens af wat jullie als 305 (en natuurlijk algemeen oude Peug) rijders van een 305 magazijn (tje) zouden vinden. Zou daar vraag naar zijn of ga je voor je 305 onderdelen gewoon naar de gangbare ouwe peug-adressen?
en mocht er wel behoefte zijn aan zoiets, aan welke onderdelen zou het meeste behoefte zijn? plaatwerk, portieren, koplampen.... :?:

ik zie namelijk wel dat de 305 nog steeds vaker naar de sloop gaat dan dat ie bewaard wordt, dus eens zal het moeilijk worden onderdelen te krijgen. Ga nu maar eens voor je GTX onderdelen naar de dealer...
Of hebben jullie geen enkele moeite je onderdelen bij elkaar te krijgen?

ben benieuwd naar de reacties!

AMPlas
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Idranor » 04 feb 2006, 12:30

Het is geen slecht idee sloop 305en te strippen en zo zo veel mogelijk onderdelen te redden voor de liefhebbers. Aan de andere kant heb ik nog niet veel nodig gehad en wat er nodig was kon ik wel krijgen.

Toch voor bepaalde onderdelen is dit wel een goed idee, zoals niettechnische zaken als plaatswerk, interieurdelen, dat soort dingen.
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 04 feb 2006, 14:50

Ga nu maar eens voor je GTX onderdelen naar de dealer...

Kun je daar nog terecht voor een 305 of gaat het elleen om gangbare zaken (filters bougies ed)

Ik ben bij klijnstra in nagele geweest voor 305 onderdelen, die heeft een zeecontener vol onderdelen geen plaat of interieudelen maar hij heeft nog een paar kompleete auto's staan.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor AMPlas » 04 feb 2006, 19:41

Ravon 305 schreef:
Ga nu maar eens voor je GTX onderdelen naar de dealer...

Kun je daar nog terecht voor een 305 of gaat het elleen om gangbare zaken (filters bougies ed)

Ik ben bij klijnstra in nagele geweest voor 305 onderdelen, die heeft een zeecontener vol onderdelen geen plaat of interieudelen maar hij heeft nog een paar kompleete auto's staan.


de dealer heir in den haag kon geen verdeelkap meer leveren, ik heb het laatste luchtfilter van hem gekocht en hij gaat geen nieuwe meer bestellen, en bougies kon ik allen per 10 kopen omdat die ook besteld moesten worden...dus zelfs voor die zaken moet ik binnekort "uni-parts" gaan halen bij de Brezan ofzo.

maar er dus het meest interesse voor plaatdelen en interieur.
verder nog startmotoren, waterpompen en dergelijke??
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Martijn » 05 feb 2006, 13:01

AMPlas schreef:
Ravon 305 schreef:[
de dealer heir in den haag kon geen verdeelkap meer leveren, ik heb het laatste luchtfilter van hem gekocht en hij gaat geen nieuwe meer bestellen, en bougies kon ik allen per 10 kopen omdat die ook besteld moesten worden...dus zelfs voor die zaken moet ik binnekort "uni-parts" gaan halen bij de Brezan ofzo.

maar er dus het meest interesse voor plaatdelen en interieur.
verder nog startmotoren, waterpompen en dergelijke??


Daar is dus het magazijn van de PCN voor . Okee het is nu tijdelijk gesloten maar normaliter hebben we vanalles voor de 305. En het werkt ook nog eens zo dat als de magazijnmeester via het 305/505 register doorkrijgt dat er behoefte is aan onderdelen zoals originele bougies en luchtfilters dit in grotere hoeveelheden bij de dealer wordt ingekocht en op voorraad wordt gehouden. Trouwens we pakken ook wel eens een sloper om deze gezamelijk te demonteren. Op dit moment weet ik o.a. nog een leuke 305 Select 1.6 sloper bij een dealer te staan. In mn eentje lukt het me niet deze op korte termijn te demonteren maar hulp is welkom!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor AMPlas » 05 feb 2006, 15:09

@ Martijjn

wil de functie van het PCN magazijn niet ondermijnen hoor :wink:

vraag me alleen af of er iemand ook actief bezig is met de 305 of dat het alleen maar bijzaak is. Zo van 'als we er een tegenkomen, dan...'. Het lijkt me voor de 305 van belang dat er actief gezocht wordt, net zoals voor de 104 overigens.

Wat voor hulp had je graag gehad bij die 305 select?

AMPlas
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Idranor » 06 feb 2006, 13:39

Tot nu toe heb ik het volgende nog zonder problemen voor m'n 305GTX kunnen vinden in de reguliere handel: veerschotel, hoofdremcilinder, luchtfilter, verder niet echt iets nodig gehad dat kon wachten.

@Martijn: als je iemand nodig hebt om eens een ochtendje, middagje of zaterdagje te helpen demonteren dan ben ik daar in principe wel voor te porren hoor! :wink:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 08 feb 2006, 02:03

Ik heb een nieuwe olie vul slang + bijbehorende slangen nodig voor de SR
eens kijken bij de Peugeot dealer of die nog te krijgen zijn.
Waarschijnlijk wel wand het blok is ook in de 405 en Citroën BX ZX gebruikt :wink:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

ond.magazijn

Berichtdoor digiopa » 22 feb 2006, 23:09

het zou heel fijn zijn zo'n onderdelen magazijn voor de 305 jes
maar dan moet het natuurlijk wel betaal baar blijven.
Ik bedoel hier mee dat er geen woeker winsten gemaakt gaan worden.want ik ben het met je eens dat het steeds moeilijker word om onder deeltjes te krijgen.
nu ik het toch over onderdeeltjes heb,ik zoek eigenlijk nog een goede contactslot voor mijn 305 break.en wie kan mij vertellen hoe ik hem het makkelijkst kan verwisselen.
je kunt me berijken onder no 0599619231 en als er niet op genomen word
spreek dan ff in.dank je. groetjes Henk W.
ik heet mij welkom.mijn naam is henk en woon in stadskanaal en ben gek op mijn peusjootje 305 break bj.1986
digiopa
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 18 jan 2006, 21:17
Woonplaats: Stadskanaal

Berichtdoor Dick » 22 feb 2006, 23:49

Probeer het eens bij Hans Peugeot in Assen, de laatste keer had ie nog wel een paar 305jes staan.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Edzo » 23 feb 2006, 00:55

@ Henk W. : bij Hans in Assen maak je idd. de grootste kans, het dichtste bij.

........heeft er nog wel een paar staan, ben er zondag nog geweest. En een bult onderdelen.

groetjes, edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen


Keer terug naar 305

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten