Pagina 1 van 1

Groot onderhoud.

BerichtGeplaatst: 27 jan 2006, 01:46
door Joliet Jake Blues
Sinds een paar weken ben ik noodgedwongen bezig mijn Daily ride de SR1.6 op te knappen

Afbeelding
Een of andere MONGOOL heeft proberen in te breken :evil:
Gelukkig niet gelukt maar wel mijn slot naar de Kloten :!:
Dus uigewisseld met de passagietskant wand die word toch zelden gebruikt :wink:
Ondertussen dat de deurpaneelen er toch af zijn, meteen ff roest behandeld
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat uit het zicht was met Zink spray en in het zicht met de Lakstift 8)

Nu wou ik gister olie bij vullen toen ik dit zag
Afbeelding
Ik schrikken :evil:
Maar de koelvloestof is schoon en ik verlies ook niks dus de koppakkin waarschijnlijk niet lek.
Maar ondertussen ook meer kunnen doen
zoals
Afbeelding
Het luchtfilter vervangen (was echt nodig)
Afbeelding
Bougies vervangen
Afbeelding
Nieuw brandstoffilter
Afbeelding
Klep speling checken
Afbeelding
Verlichting controleren

En weer schrikken want ik heb een rotte plek gevonden :evil:
Afbeelding

maar wat je extra kunt doen werpt wel zijn vruchten af 8) Afbeelding

Ik stuite behalve de rotte plek op 2 probleempjes maybe kan iemand me hier helpen:
1 Het glas van de koplamp heeft losgelaten bijde delen onbeschadicht maar kan dit weer in elkaar gezet worden :?:
Afbeelding
2
De ophanging van de bumper aan het zijscherm is Rot, kan iemand me helpen aan Rubbers en bouten/moeren
Afbeelding[/img]

BerichtGeplaatst: 27 jan 2006, 01:51
door Edzo
koplanp kan je kitten of plakken met goeie kit. even een nachtje staan laten met een paar tie-wraps erom om het aan te klemmen, en klaar is kees.

lijken wel 205-koplampjes, die vallen ook altijd uit elkaar..... :evil:

BerichtGeplaatst: 27 jan 2006, 01:55
door Edzo
PS: rij jij veel korte stukjes met die auto????? Kan die sludge in de oliedop verklaren.

BerichtGeplaatst: 27 jan 2006, 10:51
door Brownie
Dturbo schreef:lijken wel 205-koplampjes, die vallen ook altijd uit elkaar..... :evil:

Heb ik ook gehad met mijn 205 toen ik een keer hard moest remmen. Het glas viel toen helaas op het asfalt. Dat was dus einde koplamp. :evil:

BerichtGeplaatst: 27 jan 2006, 11:43
door Dick
Inbreken? In een 305? Ik heb mn 504 vaak niet eens op slot :shock:

BerichtGeplaatst: 27 jan 2006, 11:57
door Bert
koplampglazen kun je heel goed plakken met siliconenkit, de randen goed ontvetten, siliconenkit aanbrengen, koplampglas erop en dan +/- 24 uur laten drogen met van die postbode elastieken eromheen.

BerichtGeplaatst: 27 jan 2006, 12:20
door Brownie
Dick schreef:Inbreken? In een 305? Ik heb mn 504 vaak niet eens op slot :shock:

Tsja, in Eexterveen kan dat nog wel misschien. :D Als ik in Noord Groningen bij mijn familie ben vergeet ik het ook vaak hoor, zeker in de kleine dorpjes en buiten het dorp.
@Dturbo: Staat jouw auto altijd overal op slot?

BerichtGeplaatst: 27 jan 2006, 12:53
door Idranor
Mooie fotoreportage, Chris! En overall, vallen de resultaten mee of tegen? Echt beroerd lijkt het me niet toch!

Wat betreft die bumperophanging denk ik aan sloperijen. Maar das ook lastig, ik weet het. Als je al een 305 vindt, is de ophanging net zo rot als die van jezelf! :mrgreen:

Ik heb ook even naar m'n slot laten kijken en het blijkt dat het slot aan passagierskant zodanig versleten is dat het vervangen moet worden. Lastig! Weet iemand waar ik een slot (geschikt voor centrale vergrendeling) kan vinden?

BerichtGeplaatst: 27 jan 2006, 13:52
door AMPlas
die bouten.moeren voor de bumper is niks speciaals aan toch? is gewoon een standaard M bout met een losse ring...toch? wel bij mn 104 en 504 tenminste... heb de bumper van de 305 er nog niet af gehaald dus kan het niet zeker zeggen.

trouwens wel weer typisch; bij mij zijn die ophangpunten van de bumper en het stukje deurstijl wat jij op de foto hebt staan ook al aangevallen door de vliegroest, net als de wielkastranden. maar ja nu zijn dat dan ook wel weer de standaard roestplekken voor elke auto.

BerichtGeplaatst: 27 jan 2006, 13:57
door Idranor
AMPlas schreef:die bouten.moeren voor de bumper is niks speciaals aan toch? is gewoon een standaard M bout met een losse ring...toch? wel bij mn 104 en 504 tenminste... heb de bumper van de 305 er nog niet af gehaald dus kan het niet zeker zeggen.



Goed punt, niet eens aan gedacht... :roll:

Doe roestplekken heb ik ook, erg typisch inderdaad!

BerichtGeplaatst: 27 jan 2006, 16:23
door Martijn
Idranor schreef:Lastig! Weet iemand waar ik een slot (geschikt voor centrale vergrendeling) kan vinden?


Bij Evert Jonkhart in Hilversum. Die heeft een heleboel sloten liggen, ook in gelijksluitende setjes ( 1 sleutel voor contact en portier). Laatst ook zo'n setje voor mn 604 gehaald...ideaal!

BerichtGeplaatst: 27 jan 2006, 17:59
door Donderkar
Die sludge zit zo te zien verder niet in je kleppendeksel? Dan is er volgens mij weinig aan de hand. Houd je koelvloeistofniveau en -helderheid in de gaten.

IK had wel een lekke koppakking (in een Renault) laatst, merkte ik toen ik de olie wilde laten weglopen: kwam eerst water uit (olie drijft op water), dus zo zou je kunnen testen of er water in de oliekanalen is terchtgekomen :idea:

goed voorbeel doet...

BerichtGeplaatst: 27 jan 2006, 22:06
door AMPlas
zat dat een s te bekijken wat je zo al vervangen hebt en dacht; ben vandaag toch vrij, dus wat let je?

Koplamp bij de sloop gehaald (het glas was gebarsten) direct door naar de peug-dealer; lucht en benzine filter opgehaald, door naar de Brezan; bougies, verdelerkap en rotor (kon de peug-delare niet eer leveren zegt ie... :roll: ) en thuis alles maar eens geinstalleerd.

dit is dus alle ouwe zooi. was dus ook wel nodig.
Afbeelding

nu heb ik alleen een vraag over de verdelerkap. De dealer kon hem niet meer leveren, dus maar bij de brezan gehaald. Haal ik mn oude kap eraf, blijkt dat ie maar twee koperen contactpunten heeft. Is dat normaal?? de nieuwe heeft er gewoon vier, wat me een stuk logischer lijkt. en hij werkt best.
Afbeelding

en dan nog iets over de bougies, volgens de brezan-computer moeten er bougies met contactpuntafstand 0,8 in mn GTX. thuis gekomen even nagekeken in de Haynes; maar die zegt 0,6... maakt dit erg veel uit? de bougies die er uit kwamen hadden trouwens een nog grotere afstand dan 0,8, was duidelijk in vergelijking met de nieuwe (zal wel slijtage zijn). Ben benieuwd

BerichtGeplaatst: 28 jan 2006, 02:17
door Joliet Jake Blues
@Dturbo
Ik rijd normaal zo'n 80 KM per dag naar mijn werk en terug maar rijd nu 's avonds korte stukjes 2 KM.
En die Tie-wraps zijn die alleen tot de kit is uigehard? en kan dat met gewone siliconenkit

@Dick
Thuis staat hij ook bijna nooit op slot :D
Maar ik werk in Nijmegen daar durf ik dat niet te proberen

@AMPlas
Het zijn idd standaart roestplekken heeft mijn GTX ook maar daar vald de bumper ophanging mee volgens mij (heb hem er nog niet afgehad, ik krijg in Feb een nieuwe lokatie waar ik ook kan sleutelen en begin er aan na de Carnaval :wink: )
En diebout heeft een vaste ring en een spacer erop maar dat rubber ia ook keihard en geschurd :?

@Donderkar
Ik heb de olie ververst en er kwam gewoon olie uit later nog ff met de afgelopen olie doorgespoeld om de sludge weg te krijgen en toen nieuwe er in nu 10W40 ipv 15W40

BerichtGeplaatst: 28 jan 2006, 02:31
door Edzo
tie-wraps tot de kit droog is....... :mrgreen: en gewone siliconenkit is idd. wel voldoende.



@brownie: mijn auto op slot???? grapje zeker?? meestal hangen de sleutels er ook nog in. 8) tot ik ze soms een keer nodig heb om mijn huis op slot te doen.... :roll:

Nadeel is wel dat ik soms in bewoondere delen des lands ook wel es vergeet 'm op slot te doen.

BerichtGeplaatst: 28 jan 2006, 09:50
door Daniƫl
Ik heb in de buurt waar ik tot twee weken geleden woonde (Oosterwei, ofwel 'Klein Marokko', Gouda) minstens twee keer 's nachts de sleutels in mijn auto (toen nog een lekker saai Golfje) laten zitten met mijn verstrooide kop. :oops:
De ene keer zaten ze er de volgende ochtend nog netjes in, de andere keer had een buurman (alle flatbewoners zijn buren) ze in mijn postvak gedaan. Ja, dat waren nog eens tijden, twee weken en langer geleden...

BerichtGeplaatst: 28 jan 2006, 12:56
door JT
Mooie fotoreportage!
Zou ik ook wel vaker willen doen, maar dan moet je zo vaak je handen wassen, of eenwegwerpcamera gebruiken...

BerichtGeplaatst: 28 jan 2006, 19:29
door Brownie
Dturbo schreef:@brownie: mijn auto op slot???? grapje zeker?? meestal hangen de sleutels er ook nog in. 8) tot ik ze soms een keer nodig heb om mijn huis op slot te doen.... :roll:

Nadeel is wel dat ik soms in bewoondere delen des lands ook wel es vergeet 'm op slot te doen.

Hier in Grenoble zet ik mijn auto altijd op slot. Maar soms kan je dat misschien beter niet doen. Laatst stond mijn 306 een nacht buiten. Ik loop er aan toe, hebben ze een raam ingeslagen en de kabels van het contactslot losgetrokken. Ze wilden hem duidelijk stelen, maar het lukte dus niet om hem aan de loop te krijgen. De radio en alles hebben ze gewoon laten zitten. Al ik hem nou niet op slot had gezet, had me dat dus een ruitje gescheelt misschien.

BerichtGeplaatst: 28 jan 2006, 19:42
door Idranor
Balen zeg! Maar het helpt niet altijd om je deuren open te laten. Een collega van mij woont in de Bijlmer (noem je ook wel wat natuurlijk) en die sluit zijn auto nooit meer af om ruiten en sloten te sparen. En nog slaan ze zijn ruiten in! :?

BerichtGeplaatst: 28 jan 2006, 20:02
door Brownie
Idranor schreef:Balen zeg! Maar het helpt niet altijd om je deuren open te laten. Een collega van mij woont in de Bijlmer (noem je ook wel wat natuurlijk) en die sluit zijn auto nooit meer af om ruiten en sloten te sparen. En nog slaan ze zijn ruiten in! :?

Ze proberen het dus niet eens of de auto open is! :shock:
De 306 is inmiddels al weer gerepareerd, maar dat koste toch weer zo'n 250 euro. Toch fijn dat ik dan een tweede auto heb. Maar na 2 weken 505 rijden, is zo'n 306 toch wel weer een beetje een afknapper.