305 break ruitenwisser sproeier vraag.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

305 break ruitenwisser sproeier vraag.

Berichtdoor Michel_1982 » 04 aug 2017, 19:10

Beste Leden,

Tijdens het verkoopklaar maken van onze 305 break uit 1987, ondekten we dat de ruitenwissersproeier voor het niet deed. Door een aparte knop, en een simpele omleiding, wisten we de sproeier werkend te krijgen. Sproeier werkt dus wel, alleen niet via het hendeltje bij het stuur.

We kwamen later tot de ontdekking dat achterin, in het zijvak, het tankje ( inclusief het pompje) mist voor de sproeier achter, alleen een paar kabeltjes hangen er.

Kan het zijn dat door het ontbreken van het tankje en pompje achter, de sproeier voor het ook niet meer doet ? Dat het dus 1 geheel hoort te vormen ? Want ik neem aan dat via het hendeltje de sproeier voor en achter tegelijk word bediend, en we dachten dat door het ontbreken van het tankje achter, het circuit zeg maar is onderbroken.

Alvast bedankt :).
Avatar gebruiker
Michel_1982
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 10 maart 2016, 21:14
Woonplaats: Elst

Re: 305 break ruitenwisser sproeier vraag.

Berichtdoor pauldevries » 04 aug 2017, 21:01

Beste Michel, Hoe het bij een 305 zit weet ik niet, kan je wel mijn ervaringen met de 205 delen,
Bij mijn 86er 205 heb ik het tankje achter volledig weggehaald en de kabels gewoon los hangen,
Het tankje lektte, Mijn voorste sproeier doet het nog steeds zoals van tevoren, daar is niks aan veranderd,
Je zou de hendel eens door kunnen meten met een lampje/multimeter.
Ik heb bij diverse 205jes wel eens vaker een stengel wegens slijtage moeten vervangen

Succes met de reparatie
Groeten van Paul :wink:
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: 305 break ruitenwisser sproeier vraag.

Berichtdoor Michel_1982 » 05 aug 2017, 17:58

Hoi pauldevries,

Daar waren we ergens ook al bang voor dat het slijtage was, toen we zagen dat het tankje achterin miste, hoopte we misschien dat daar de oorzaak zat :mrgreen: . Als noodoplossing heb ik dus maar een aparte schakelaar ervoor gemaakt want zo'n hendel is lastig aan te komen, en als ze er zijn, zijn ze best redelijk prijzig. De originele kabels en stekkers hebben we gewoon laten zitten. Gisteren is de 305 break succesvol door de APK gekomen, ermee, dus voor nu is het prima :D .

Maar het feit dat het dus onafhankelijk van mekaar ook kan werken ( geloof niet dat het een megagroot verschil in zit tussen jouw 205 en onze 305 kwa ruitenwisser / sproeier techniek ), is in ieder geval goed om te weten, dan weten we het zeker dat het dus in de hendel zelf zit. Bedankt voor de informatie 8) .
Avatar gebruiker
Michel_1982
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 10 maart 2016, 21:14
Woonplaats: Elst

Re: 305 break ruitenwisser sproeier vraag.

Berichtdoor JT504 » 06 aug 2017, 07:33

Michel_1982 schreef:Hoi pauldevries,

Daar waren we ergens ook al bang voor dat het slijtage was, toen we zagen dat het tankje achterin miste, hoopte we misschien dat daar de oorzaak zat :mrgreen: . Als noodoplossing heb ik dus maar een aparte schakelaar ervoor gemaakt want zo'n hendel is lastig aan te komen, en als ze er zijn, zijn ze best redelijk prijzig. De originele kabels en stekkers hebben we gewoon laten zitten. Gisteren is de 305 break succesvol door de APK gekomen, ermee, dus voor nu is het prima :D .

Maar het feit dat het dus onafhankelijk van mekaar ook kan werken ( geloof niet dat het een megagroot verschil in zit tussen jouw 205 en onze 305 kwa ruitenwisser / sproeier techniek ), is in ieder geval goed om te weten, dan weten we het zeker dat het dus in de hendel zelf zit. Bedankt voor de informatie 8) .
Hoi, onze 305 srd break uit '87 had voor de ruitenwisser achteren een aparte knop.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
JT504
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 21 jun 2005, 22:48
Woonplaats: Bladel


Keer terug naar 305

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten