Wie kan mij helpen aan een foto van de luchtverwarming

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Wie kan mij helpen aan een foto van de luchtverwarming

Berichtdoor peus305automatic » 09 jan 2014, 17:07

Ben in het bezit van een 305 Automatic 1985. Gisteren de LPG UITgebouwd ivm de nieuwe wegenbelastingwet.
De motor loopt helaas niet al te best stationair op benzine, maar ik zal de sproeiers en vlotternaald controleren. Wie weet helpt dit nog, de teller staat inmiddels op 490.000 km.
Nu mijn vraag, wie kan mij helpen aan een foto waarop het uitlaatspruitstuk met gemonteerde luchtverwarmingsplaat (heet dit zo?) te zien is. Dit was verwijderd ivm met LPG, maar ik wil het weer terug inbouwen. Ik weet niet meer hoe het eruit ziet. Ik heb wel onderdelen liggen, maar ik weet niet of deze wel van dit type zijn, misschien nog van mijn 304 die ik jaren geleden had.
Alle hulp is welkom, bedankt
peus305automatic
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 09 jan 2014, 16:28

Re: Wie kan mij helpen aan een foto van de luchtverwarming

Berichtdoor jan-03 » 09 jan 2014, 18:20

Je zal de kleppen nu na moeten stellen waarschijnlijk..
Voor lpg staan ze iets ruimer..
Dan zal ze op benzine ook beter gaan lopen...
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Wie kan mij helpen aan een foto van de luchtverwarming

Berichtdoor joospeugeot » 09 jan 2014, 19:28

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 16 jan 2016, 02:00, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Wie kan mij helpen aan een foto van de luchtverwarming

Berichtdoor Harrie » 10 jan 2014, 20:12

Bij motoren die langdurig op LPG lopen is, dat de vlotternaald inslaat
doordat de vlotter staat te rammelen in de lege vlotterkamer.
Nieuwe vlotternaald is dus zowiezo een must.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Wie kan mij helpen aan een foto van de luchtverwarming

Berichtdoor 305 friesland » 11 jan 2014, 13:04

Het stelt niet zo veel voor ,een kapje op het uitlaatspruitstuk waar een hittebestendige slang aan komt die naar het luchtfilter loopt naar de automatische klep die zelf de zomer en winterstand regelt.
sproeiers schoonmaken daar worden ze nooit minder van ,en zo als in het verhaal zal dat het probleem wel zijn aangezien het probleem zich stationair voor doet.
verwarming is alleen belangrijk tegen bevriezen als de temp beneden denk ik de 5 graden komt, ooit zelf een meegemaakt met een mazda waar het ook niet helemaal in orde was.
bij te ruim staande kleppen lopen ze meestal nog wel goed , iets minder stil maar geen grote problemen.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: Wie kan mij helpen aan een foto van de luchtverwarming

Berichtdoor peus305automatic » 11 jan 2014, 17:35

He bedankt voor alle reacties
Bedankt mrgreen, ik weet van het kapje af, maar ik snap niet goed hoe het op het uitlaatspruitstuk gemonteerd moet worden. Een foto zou welkom zijn. Kan ik ook zien of ik het goede kapje heb of naar iets anders moet zoeken. Zit het met een bout vast of twee? Het duurt nu erg lang voor de motor op temperatuur komt.

De auto liep redelijk op gas, gezien de km stand.
Nu lijkt hij bij koude motor op drie cilinders te lopen. Kleppen zijn nog onlangs gecontroleerd. (voor het eerst in zeer lange tijd) vooral bij een cilinder was het verloop erg groot, ander plaatje bij de dealer gehaald, bij warme motor loopt hij erg langzaam stationair en valt na enige tijd zelfs uit voor een stoplicht. Het stelschroefje staat helemaal ingedraaid. het lijkt op verzuipen, dus controle van de vlotternaald lijkt een goeie tip, bedankt.

Dus graag nog een foto van de plaatje gemonteerd de uitlaat, dan wordt de motor in ieder geval wat eerder warm dan nu het geval is.
(trouwens hoe plaats je een foto op dit forum, kan dit wel? ergens anders plaatsen en dan een link er naar toe plaatsen?)
peus305automatic
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 09 jan 2014, 16:28

Re: Wie kan mij helpen aan een foto van de luchtverwarming

Berichtdoor peus305automatic » 13 jan 2014, 23:25

Kapje is inmiddels gemonteerd, nog eens goed gekeken, ik vond nog een ander tapgat in het spruitstuk, blijkbaar eerst met mijn neus gekeken.
Wat opvalt is dat de motor nu veel sneller op temperatuur komt.
Verder de sproeiers met perslucht doorgeblazenen en ontdekt dat de sproeiers er verkeerd om in zaten. Die van de eerste trap zat in de tweede trap. (In Olieslager de waarden gevonden voor de eerste en tweede trap voor een carburateur in een automatic van 1985.) nu is het inhouden bij kickdown opgelost! Blijkbaar heeft iemand na schoonmaken ze verwisseld of zoiets, lijkt me niet van fabriek af.
De vlotternaald durf ik nog even niet aan te zitten, ik zag dat je dan wellicht een nieuwe pakking nodig had,
Groetjes
peus305automatic
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 09 jan 2014, 16:28


Keer terug naar 305

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten