nummer versnellingsbak

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

nummer versnellingsbak

Berichtdoor Rogier » 06 jan 2011, 15:44

besten

waar is het nummer van de versnellingsbak van een 305 GR uit 88 af te lezen? 't is een 1,6 XU met 5 versnellingen

mvg
Rogier
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 22 nov 2010, 23:17
Woonplaats: Antwerpen

Berichtdoor joospeugeot » 06 jan 2011, 16:30

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 17 jan 2016, 00:19, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Berichtdoor GoodOldDiesel » 06 jan 2011, 17:33

Hij moet dat ding invoeren in België... zegt al genoeg denk ik.
Navraag leerde dat het nummer rond ophangings punt onder de accu moet staan....


Bak is trouwens orgineel, kan met niet iets aan de hand van chassisnr uitzoeken bij peugeot?
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

re

Berichtdoor 305 friesland » 06 jan 2011, 21:59

bakcode is heel onduidelijk ,moet je echt met een staalborstel schoonmaken en natmaken dan is het enigzins leesbaarr
voor zo ver ik het weet staat het als je vanaf de linkerkant tegen de onderkant van de bak aan kijk op een plat vlak.
ik wil nog wel even kijken als het niet lukt, heb nog zo,n zelfde auto staan
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Berichtdoor Rogier » 10 jan 2011, 20:34

het nummer (G (of 9) 2 DS) dat ik onder de accu gevonden heb, is volgens de mensen van de Peugeot-garage niet wat ze moeten hebben(?)
aan 305 friesland: zou je 's kunnen kijken? zou super zijn[/quote]
Rogier
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 22 nov 2010, 23:17
Woonplaats: Antwerpen

Berichtdoor GoodOldDiesel » 10 jan 2011, 20:47

Pffffttt we zullen nog wel eens een blik werpen hier onder een kap of we iets kunnen vinden als voorbeeld...

Maar Harrie, ons technisch wonder, kan toch veel op MicroVis vinden aan de hand van een chassisnr?
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Harrie » 10 jan 2011, 21:54

ze vragen bij INVOER toch niet om een versnellingsbaknummer?
als de auto origineel is, en eerder in een EU-land een kenteken had,
moet men een kenteken afgeven omdat dat zo geregeld is in Europees verband.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

re

Berichtdoor 305 friesland » 10 jan 2011, 23:43

ik heb maar even gauw een fotootje gemaakt ,is wel van een jongere bak maar nummer zal op de zelfde plek staan.
als dat niet zo is kijk ik bij mijn eigen 305 wel even.
is wel moeilijk te lezenn ,echt even schoonmaken dus
[/img]Afbeelding
ik hoop dat je er wat mee kunt
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Berichtdoor Harrie » 10 jan 2011, 23:46

die code's staan nooit op microfiche vermeld,
en hebben geen verband met het chassisnummer.

Bij moderne Peugeot's met DAM- nummer is wel alles 'gekoppeld' .

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Rogier » 12 jan 2011, 11:40

ik heb nergens een gelijkaardig nummer gevonden, heb nochtans alle vlakke delen proper gemaakt.
Rogier
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 22 nov 2010, 23:17
Woonplaats: Antwerpen

Berichtdoor Steven » 12 jan 2011, 15:39

Harrie schreef:ze vragen bij INVOER toch niet om een versnellingsbaknummer?
als de auto origineel is, en eerder in een EU-land een kenteken had,
moet men een kenteken afgeven omdat dat zo geregeld is in Europees verband.
grt, Harrie


Toch wel, ook voor de 205 Multi (van oorsprong Nederlandse auto) waren nodig het chassisnummer, motornummer en versnellingsbaknummer. Dit is nodig om een Belgisch gelijkvormigheidsattest te krijgen.
Ik heb die gelijkvormigheidskeuring echter bij een Peugeot concessiehouder laten doen, en maar een geluk ook, want het versnellingsbaknummer is totaal onleesbaar, maar aangezien het Peugeotmonteurs zijn, zagen ze ook zonder dit nummer dat het wel een originele versnellingsbak voor een 205 diesel was.

De Europese regeling bestaat enkel voor recentere auto's waarvoor een Europeus gelijkvormigheidsattest bestaat.

Ik zou Rogier aanraden om naar een Peugeot concessiehouder te gaan met de auto, ze zoeken de nummers die ze nodig hebben en doen onmiddellijk bij Peugeot Nijvel de aanvraag voor het gelijkvormigheidsattest en identificatieplaatje.
205 CT - 205 automatic - 405 SRi automatic
Isuzu D-max - Fiat 500 Sport - Zighuli 2101 - Lada Niva
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor Rogier » 12 jan 2011, 17:38

dus uiteindelijk hebben ze geen versnellingsbaknummer kunnen noteren?
Rogier
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 22 nov 2010, 23:17
Woonplaats: Antwerpen


Keer terug naar 305

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten