Harrie schreef:ze vragen bij INVOER toch niet om een versnellingsbaknummer?
als de auto origineel is, en eerder in een EU-land een kenteken had,
moet men een kenteken afgeven omdat dat zo geregeld is in Europees verband.
grt, Harrie
Toch wel, ook voor de 205 Multi (van oorsprong Nederlandse auto) waren nodig het chassisnummer, motornummer en versnellingsbaknummer. Dit is nodig om een Belgisch gelijkvormigheidsattest te krijgen.
Ik heb die gelijkvormigheidskeuring echter bij een Peugeot concessiehouder laten doen, en maar een geluk ook, want het versnellingsbaknummer is totaal onleesbaar, maar aangezien het Peugeotmonteurs zijn, zagen ze ook zonder dit nummer dat het wel een originele versnellingsbak voor een 205 diesel was.
De Europese regeling bestaat enkel voor recentere auto's waarvoor een Europeus gelijkvormigheidsattest bestaat.
Ik zou Rogier aanraden om naar een Peugeot concessiehouder te gaan met de auto, ze zoeken de nummers die ze nodig hebben en doen onmiddellijk bij Peugeot Nijvel de aanvraag voor het gelijkvormigheidsattest en identificatieplaatje.