UCHE UCHE UCHE UCHE
Zo het stof van dik 5 jaar is van het topic af!
Heb ik nog iets zinnigs te melden over mijn 305? Niet echt, maar ik heb 'm nog steeds en als ik zou willen is hij vrijwel direct rijdbaar!
In de loop der tijd (jaren dus) heb ik er nog wel wat dingen aan gedaan:
=Goede gebruikte remklauwen van een relatief nieuwe 106 gemonteerd i.v.m. met het flink vastlopen van de rechter rem.
Tegelijkertijd zijn de remslangen, remschijven en remblokken ook vernieuwd omdat de boel nogal heet gelopen was...
=De carburateur is uit elkaar geweest en de choke heb ik opnieuw en beter afgesteld, en er zitten nu iets grotere sproeiers van een BX in waarmee de motor lekkerder loopt. De carburateur blijft een pokkending maar hij doet het gelukkig wel.
=De kleppendekselpakking heb ik vervangen omdat deze lekte. De nokkenas en andere motoronderdelen zagen er perfect uit!
=Er zijn 4 splinternieuwe Michelin Energy Saver+'en onder gekomen die ik zeer voordelig via Marktplaats gekocht heb bij een particulier die ze naar zijn zeggen verkeerd gekocht had en niet kon retourneren. De montage is bij de Peugeot gedaan tijdens de APK. En het rijdt toch lekker!
=Er zat altijd een irritante knak in de voorwielophanging die niet makkelijk te vinden was, en tijdens de APK werd er nooit geen enkele speling vastgesteld.
Maar ineens zag ik vorig jaar wat het probleem was omdat de tectyl om de bouten opstroopte: De draagarm-houder rechts-voor zat los!
Ik heb de bouten vastgezet en het geluid was weg, en het onderstel voelt iets strakker aan!
=Er is een nette linker voorstoel gemonteerd omdat de originele doorgesleten was. De "nieuwe" stoel wordt inmiddels ook slechter maar ik heb nog een zo goed als nieuw exemplaar staan die er t.z.t. in gaat.
=Ook heb ik nog een set andere wieldoppen, een achterruit-jaloezie, Blaupunkt Radio-cassette, originele binnenspiegel en originele aansteker gemonteerd, en uiteraard is er een keer olie ververst e.d.
De APK is nooit een probleem geweest, op een vastzittende wielremcilinder na die direct vakkundig gangbaar is gemaakt door de monteur.
Verder is de 305 in 2013 mee geweest naar de oldtimerbeurs Automedon bij Parijs, en ook in Nederland heeft hij wat kilometers gemaakt zoals naar de meeting bij Ruud Kraaij in Nijkerk en tijdens de 305/505-meeting+rondrit van Houten naar Kesteren.
Tot slot nog wat foto's waarop de zwart gespoten achterbumperhoeken nog niet te zien zijn, dat heb ik ook nog gedaan...